Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Uno II

Tomek, 23 lat temu
Silnik 1.0 i.e 45KM 33kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 80 tys. km
Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
3,38
15% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Auto dobre dla tych, którzy chcą jeździć tanio, nie są wybredni co do drobnych usterek, jeżdzą głównie po mieście i czasami wożą rodzinę. Zdecydowanie lepsze dla dużych ludzi niż SC/CC czy Matiz. Na trasie się nie sprawdza bo trzeba u nas często wyprzedzać ciężarówki.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak na tę pojemność OK. Niestety elastyczności brak - konieczność ciągłego utrzymywania obrotów w optymalnym, wysokim, zakresie - czyli w mieście ustawiczne machanie drążkiem, na trasie nie ma czym wyprzedzać więc lepiej uważać bo można łatwo zabić siebie, pasażerów i tych co jechali z przeciwka. Bierze 0,5l oleju na 1000km.
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia dostosowane do silnika, przy jego niewielkim momencie pozwalające w miarę dynamicznie się poruszać poniżej 80 km/h. Mała wytrzymałość. Precyzja zadowalająca poza wstecznym.
2,0
Układ jezdny
Bardzo podatny na zużycie, firmowe amortyzatory są fatalne - dużo lepsze są Krośnienskie DUO. A przy tym sporo tańsze. Głośna praca zawieszenia, buja i skacze na raz - konieczność bardzo uważnej jazdy po typowej miejskiej drodze, czyli z dziurami i koleinami.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja! W każdą stronę super! Jedynie górne światła na skrzyżowaniach wymagają kładzenia głowy na konsoli. Lusterka zewnętrzne za małe - prawe praktycznie nieprzydatne.
3,0
Ergonomia
To co jest w wyposażeniu jest łatwo dostępne. Regulacja prędkości pracy wycieraczki przedniej to jest pomyłka! Zamiast zmniejszyć prędkość wycieraczki zwiększyli tylko okres jej przebiegu. Fotele dobre do przycupnięcia, a nie długiej jazdy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest wentylacja i ogrzewanie. W zimie na trasach poniżej 20 km trzeba jeździć w czapce i rękawiczkach. W lecie brakuje klimatyzacji (ha!ha!) Odparowanie dość szybkie. Pierwszy bieg wentylatora przyjazny, drugi głośny i wydajny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na swoją wielkość, a zwłaszcza koszt jest rewelacyjny! Tym niemniej dłuższe osobniki na dłuższych trasach przeżywają katusze - 190 cm wzrostu, brak możliwości zmiany ułożenia nóg i takie sobie fotele to przy jeździe powyżej 2 godzin tortura. Bagażnik Ok.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest sporo lepsze niż w CC, przy niskich obrotach jest ok, przy wyższych, no cóż... Mocno słychać pracę zawieszenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie rewelacja, przy długodystansowej jeździe ze stałą prędkością po równym (np. równiny Węgierskie z rygorystycznie przestrzeganym ograniczeniem do 80 km/h) było nawet poniżej 4 l/100km. W mieście latem 6,5 zimą 7,5. Przy różnym humorze nogi...
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowe są za drogie. Nie wyobrażam sobie jazdy z silnikiem słabszym niż te 45 KM. Auto delikatne - nie należy jeździć na 100% możliwości. Najlepiej kupić optymalnie trzylatka. Wtedy wiesz, że musisz na niego uważać, ale płacisz mniej niż połowę. Jakość standardowa Fiatowska. Dowozi na miejsce.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podczas 1.5 roku eksploatacji auto się strasznie posypało. Skrzypi, trzeszczy, odpadają drobiazgi, etc. W zasadzie co miesiąc należałoby być u miechanika. Wkurza.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu ok. Co prawda czasami sprawiał wrażenie, że się rozsypie ale zawsze dowoził na miejsce. Największe usterki były spowodowane serwisowaniem w ASO Fiata.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Uno II