Zalety: niskie zuz. paliwa, dynamika jazdy, komfort, duzo miejsca w bagazniku, niezla stylistyka i atrakcyjny wyglad. Do zalet tez nalezy zaliczyc dobre wyposazenie - wiekszosc aut na rynku to sprowadzane Fordy z krajow UE, za niewielkie pieniadze (mniej od rownolatka Golfa) mamy samochod rodzinny z mocnym Dieslem i klima, ABS itp.
Wady: awaryjnosc, ceny czesci i uslug serwisowych, malo miejsca w bagazniku, halas i wibracje (Turbodiesel)
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik pokazuje co w nim drzemie dopiero po 2500 obr., wczesniej nic specjalnego, a "na zimno" bardzo slaby i głosny
2,0
Skrzynia biegów
Krotko po zakupie popsul sie wsteczny - wyskakuje od czasu do czasu, poza tym skrzynie slychac, co w aucie z 99r. jest niedopuszczalne
4,0
Układ jezdny
Auto zachowuje sie na drodze pewnie i jest dosc komfortowe.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na kombi jest ok.
4,0
Ergonomia
Wszystko ok, moze tylko przelacznik elektrycznej regulacji szyb nie powinien znajdowac sie w tunelu srodkowym.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu wszystko ok, w przypadku wycieku plynu z ukl. chlodzenia, nie dziala ogrzewanie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, z tylu malo miejsca jak na auto tej wielkosci. W porownaniu np. z Astra porazka.
2,0
Wyciszenie
Silnik Diesla halasuje doslownie jak w autobusie, szczegolnie jesli jest zimny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuz. paliwa w trasie ok.5-5,5 litra, w miescie ok 6,5-7. Ceny czesci oryg. bardzo wysokie, na szczescie sa zamienniki. Np sprzeglo ok.510 zl., przelacznik zespolony swiatel (bardzo awaryjny) - 160 zl
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakosc w stosunku do ceny
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto uzywam od 7 mies. radosc z zakupu minela szybko. W tym czasie przejechalem ok.21 tys km, glownie w trasach Polska-Norwegia. Z drobiazgow: awaria centr. zamka, przelacznika zespolonego swiatel, regulacji wysokosci swiatel, wyciek z ukl. chlodzenia, piszczace lozysko dmuchawy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W czasie ostatnich 7 mies (21 tys. km): wymiana hydraulicznego korektora kata wyprzedzenia wtrysku, wymiana tulei wahaczy. W aucie zatarl sie alternator, przestala dzialac klimatyzacja, wyciek z ukl. chlodzenia. Auto jest awaryjne.