Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta I

Patryk Olszewski (po25), 17 lat temu
Silnik 1.1 53KM 39kW
Rok produkcji 1980
Przebieg: 300 tys. km
Ford Fiesta I 1.1 53KM 39kW 1976-1983 - Oceń swoje auto
3,85
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Dobrze z wielkim + Można śmiało polecić to autko dla osób z mniej zamożnym portfelem. Ma kilka wad, ale to jak każde auto, gdyż nie ma idealnych. Tanie części zamienne, mała awaryjność i prostota przemawiają za tym autem. Jeśli ktoś ma do wyboru malucha lub fiestkę moim zdaniem wybór jest oczywisty - tylko fiesta. Gdybym miał do wyboru nawet nowego malucha (gdyby je produkowali) to w życiu bym nie zamienił fiestki na niego. Troszke materiału na drzwiach, nowe fotele, kierownica i deska rozdzielcza nie mogą aż tak dużo kosztować, bo reszta malucha nie jest warta więcej jak 500zł!
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tak mały silniczek to kultura pracy na dość wysokim poziomie - ale tylko jeśli dba się o dobry stan przewodów zapłonowych i świec. Jest naprawde elestyczny: jeszcze jak na benzynie jeździłem to spokojnie chodził na 4 biegu od 25 - 168 km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo łagodnie biegi wchodzą niestety dla osób niewprawionych brak sprężyny przy drążku będzie sporym kłopotem (trzeba szukać biegów) dlatego tylko 4 pkt.
4,0
Układ jezdny
Całkiem dobrze sobie radzi z nierównościami i dziurami. W porównaniu z fiatem Uno i VW jetta 1 to zachowuje się wręcz jak mercedes! A mój chory kręgosłup jest na tym punkcie bardzo wyczulony. 1 punkt mniej za brak wyciszenia układu jezdnego - nawet toczenie kół słychać.
Komfort
5,0
Widoczność
Lepszej widoczności jeszcze nie widziałem. Szczegółnie jeśli chodzi o tył. Nisko położona krawędź dolna szyby sprawia, że możemy zaparkować z dokładnością do 1 cm.
4,0
Ergonomia
Dodatkowe przyciski typu awaryjne, ogrzewanie tylnej szyby, wentylator niestety w niezbyt fortunnym miejscu bo na konsoli środkowej poniżej poziomu kierownicy. Pozostałe przełączniki na swoim miejscu. Dlatego 4 pkt. Bagażnik 2-poziomowy. Niestety kawałek poziomu bagażu zajmuje koło zapasowe, którego miejsce w dolnym bagażniku zajęła butla do gazu. Na szczęście pozostała część dolnego bagażnika mieści spokojnie wszystkie klucze, drobiazgi i inne duperele potrzebne w starszym aucie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mały silniczek potrafi sporo. Bardzo szybko się nagrzewa i tak samo szybko sobie radzi z wnętrzem auta. Czasem zdarza się, że przewody są zamienione miejscami lub instalacja zabita i są problemy. U mnie na szczęście wzorowo. 1 pkt mniej za słabe uszczelnienie auta. Przy większych mrozach - poniżej -15 ogrzewania jakby nie było.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak małe autko to przestrzeni jest dość sporo nawet dla wielkoludów, a z tyłu nie zabraknie gdyż nie da się dalej przesunąć siedzeń z przodu. Troszke mało miejsca dla osób powyżej 1,90 m. Według mnie także troszkę za mało miejsca na szerokość. Z ojcem stykamy się w trakcie jazdy barkami. Oboje powyżej 100kg :)
1,0
Wyciszenie
Tutaj niestety bardzo źle. Praktycznie żadnego wyciszenia. Silnik słychać jakby był na kolanach, koła jakby toczyły sie a my nie mielibyśmy podłogi a szum powietrza to aż do uszu się wdziera. Ale i tak o połowę ciszej niż w maluchu. Miałem to wiem :)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety tutaj porażka jakich mało w tym aucie. Na benzynie w mieście około 9 litrów, na trasie średnio koło 7. Natomiast na gazie w mieście 10,5 - 11,5 litra, a na trasie nie da się zejść poniżej 8 litrów. Instalacja wyregulowana, samochód też. Wszystkie części zapłonu i układu zasilania nowe. Jednym słowem ten typ tak ma. Więc jeśli ktoś mi powie, że jemu pali w mieście poniżej 10 litrów gazu to mu szczerze pogratuluje bajkopisarstwa i wyśmieje. Jeżdze moją babcią dzień w dzień od 6 lat więc dobrze wiem co potrafi!! Spalanie w tabelkach podam jakie jest na gazie, bo tego nikt nie podaje :) Dodam że makymalnie jak się człowiek postara można spokojnie osiągnąć ponad 20 litrów na 100km, licząc ciągłą prędkość powyżej 140 km/h, czyli np na autostradzie. Fajny smoczek nie? :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj maksymalna ocena. Innej po prostu nie można dać. Za cenę około 1000zł dostajemy autko które już teraz dla niektórych jest legendą. Jest proste w budowie jak cep dość wygodne i przebija malucha o głowę pod każdym względem. Części zamienne tanie i dostępne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawet drobiazgi nie psują się od razu. Można spokojnie każda usterkę przewidzieć i w porę usunąć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nigdy mnie nie zawiodła, no nie licząc alternatora tzn. łożyska na alternatorze. Kolega odsprzedał mi alternator po remoncie, więc założyłem. Niestety remont niezbyt udany i jakieś 100 km od domu blokada, spalony pasek i koniec jazdy :(. Telefon do znajomego i za 45 min stary alternator wraz ze starym paskiem klinowym zameldował sie u mnie. Co ciekawe jeżdzą do dziś, czyli już od 3 lat.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.1 53KM 39kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta I