Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta III

kierownik, 17 lat temu
Silnik 1.1 50KM 37kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 0 tys. km
Ford Fiesta III 1.1 50KM 37kW 1989-1995 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ogólnie stawiam Fieście 1,1 czwórkę. Sam samochód jest bardzo sympatyczny, wygodny i poręczny w codziennym użytkowaniu. Szkoda tylko, że ma tak słaby silnik. Co prawda w mieście to jeszcze nie tragedia, bo np. maluchy czy ciquecento zostają w tyle, ale w trasie wyprzedzanie z prędkością powyżej 100-110km/h jest po prostu niebezpieczne. Powyżej takiej prędkości rozpędzanie idzie na prawdę mozolnie. Skoro już o prędkości - max co udało mi się z Fiesty wycisnąć to 140km/h, ale ulubiona szybkość autka to jakieś 90-100km/h. Wtedy silnika prawie w środku nie słychać, jedzie się płynnie i przyjemnie, no i zostaje pewna rezerwa mocy na wszelki wypadek. Przy 140km/h robi się głośno i nerwowo - silnik wyje, bardzo odczuwalny jest każdy podmuch wiatru (np. od TIRów), trzeba pilnować toru jazdy. Jeżeli szukacie Fiesty Mk3, to polecam wersję 1,3 60KM albo 1,8D 60KM (Diesel) - niby moc niewiele większa niż z 1,1, ale rozwijana w korzystniejszy sposób. No i konieczne wyposażenie to wspomaganie kierownicy - sam go nie mam i nieraz nieźle się namęczę żeby zmieścić się na parkingu. Tym bardziej, że w 1995r. w Fiestach montowane były elementy z Escorta, w tym ładniejsza, ale niestety mniejsza kierownica.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1,1 50KM zdecydowanie za słaby. Źeby cokolwiek z Fiesty wykrzesać, trzeba go dobrze kręcić - a i wtedy nie ma się czym chwalić...
4,0
Skrzynia biegów
Super - lewarkiem operuje się precyzyjnie, ma dobrze dobrane skoki. Zestopniowana odpowiednio dla takiego silnika.
3,0
Układ jezdny
Nie lubi wybojów - jak na mój gust zbyt sprężyste, przez co strasznie podskakuje. Przynajmniej na zakrętach nie wychyla się zanadto, bo koła rozstawione są "w narożnikach" nadwozia. Delikatne przednie zawieszenie!
Komfort
5,0
Widoczność
Spora powierzchnia szyb w niewielkim nadwoziu - widać wszystko.
4,0
Ergonomia
W sumie ok. Denerwuje tylko włącznik awaryjnych na kolumnie kierownicy i klakson we włączniku kierunków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmucha porządnie, w zimie szybko robi się ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę jest niespotykanie dużo miejsca. Parę razy wiozłem już 4 osoby (i to sporego wzrostu) i nikt nie narzekał.
3,0
Wyciszenie
Jak na ten wiek i tą klasę samochodu jest ok. Czasem przeszkadza hałas z silnika, który wogóle dziwnie pracuje - prawie klekocze, ale to nie usterka - taka konstrukcja...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zależności od stylu jazdy: przy lekkiej nodze w trasie pali jakieś 5,5-6l/100km, przy dynamicznej jeździe (o ile o takiej można wogóle mówić w przypadku tego silnika) w mieście da się zrobić i 9-10l/100km
3,0
Stosunek jakość/cena
W sumie za na prawdę zadbaną i dobrze zabezpieczoną przed rdzą Fiestę Mk3 1,1 z 1995r, z 2 airbagami i welurową tapicerką zapłaciłem 8tys. Sporo, ale się opłaciło - do tej pory niewiele do niej dołożyłem (2 nowe amortyzatory i zegarek )
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory wysiadł tylko włącznik oświetlenia wnętrza przy drzwiach kierowcy i wyświetlacz zegarka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory na szczęście nic poważnego się nie stało.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta III