Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta III

WERT, 19 lat temu
Silnik 1.3 KAT 60KM 44kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 181 tys. km
Ford Fiesta III 1.3 KAT 60KM 44kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
3,54
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Po pierwsze (primo) - pamiętać o regulacji zaworów co 15 000 a w szczegółności przy LPG częściej (uwaga na gniazda zaworów !!) Po drugie (primo ;-) ) TO NIE JEST SILNIK DLA SPORTOWCÓW (wał korbowy podparty x3, wałek rozrządu w kadłubie). Myślę że do remontu przejedzie około 220 tysięcy
Wrażenia
4,0
Silnik
silniczek elastyczny - ładnie ciągnie przy niskich obrotach, ale nie dla sportowców - czym wyżej tym wolniej się wkręca. 60 koni hasa równiutko bez wibracji i całkiem fajnie brzmi
3,0
Skrzynia biegów
czasem problemy ze wstecznym, reszta wchodzi OK
3,0
Układ jezdny
Polskie drogi "doskonale dobijają" zawieszenie, twarde ale autko fajnie trzyma się zakrętów. Francuz to to nie jest (nie płynie po dziurach, on je poprostu zalicza)
Komfort
5,0
Widoczność
jasno i klarownie żadnych problemów, cienkie słupki, łatwo wyczuć krawędzie autka można parkować na milimetry
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką choć rodio bardzo bym prosił troszkę wyżej, dośc łatwo mozna zająć pozycj za kierownicą; to nie fiat - Włosi to ludzie o króciutkich nóżkach i baardzo długich łapach - małpy ;-)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
w środku trochę za szybko parują szyby, ogrzewanie wydajne ale głośne
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu dużo miejsca, z tyłu nie wiem bo nikt tam nie jeżdzi a jak jeżdzi to i tak marudzi że trzęsie. Przy butli LPG 50 L. (!!!!!! co za debil) zapomnij o bagazniku
3,0
Wyciszenie
do około 110 można jeszcze rozmawiać normalnie, potem jest coraz gorzej - jak w odrzutowcu (to wszystko przez silnik na łańcuchu)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
LPG miasto - zima na dystansie do pracy (około 4 km) pali 10, latem spalanie na poziomie 8,6 litra zaś na trasie przy prędkości do 110 pali 8 litrów LPG. Benzyny - nie wiem. Jeżeli chodzi o ceny napraw nie polecam fordowskich serwisów. Normalny Mechanior poradzi sobie bez problemów. Auto nie jest wymagające jeżeli chodzi o sprzęt specjalistyczny do naprawy, ceny zamienników bardzo korzystne. Zalecam kupno tulejek metalowo-gumowych zawieszenia w ilościach hurtowych - szybko "schodzą" na PL drogach
4,0
Stosunek jakość/cena
Najlepiej kupić używaną na zachodzie (zawieszenie w lepszym stanie) i założyć LPG (butla 35 L. - byle nie 50 L.)przy tej pierwszej mozna jeszcze korzystać z bagażnika - druga to wyklucza). Silniczek dobrze znosi mieszalnikową instalację LPG. Polecam dla rodzinki typu 2+1. Dla sportowców najlepiej wersja XR2i(1,8 DOHC 130 KM).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przełącznik świateł zintegrowany z przełącznikiem kierunkowskazów czasem szaleje - przy powrocie kierunkowskaza swiatełka zalotnie mrugają (a moze przygasają)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Alternator - koszt naprawy 200 PLN i moduł sterujący wryskiem (gasł na wolnych obr.- koszt używki - 250 PLN, wymiana tarcz hamulcowych przednich - materiał 98 pln robocizna - 50 pln. Poniewaz na instalacji mieszalnikowej (lovato) przejechał 110 tyś. km trzeba było zregenerować parownik (gasł na gazie, trudno było go ustawić, sporo palił) - koszt 180 pln.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.3 KAT 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta III