Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VI

byku_tester, 19 lat temu
Silnik 1.25 i 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 32 tys. km
Ford Fiesta VI 1.25 i 16V 75KM 55kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Dokonam niewielkiego porównania Fiesty z Ibizą :-), otóż prywatnie jeżdżę Seatem 1,2 12V Singo a niedawno dostałem z firmy nowego Forda Fiestę 1,25 Ambiente. Na pierwszy rzut oka to samochody są podobnej wielkośći - uważałem że moja Ibiza jest jednak lepsza :) Ale przejdźmy do konkretów, bo wraz z kolejnymi kilometrami za kierownicą obu aut coraz bardziej zmieniam zdanie, który z nich jest lepszy...
Wrażenia
5,0
Silnik
Fiesta i Ibiza dysponują silnikami o praktycznie tej samej pojemności, występuje jednak różnica w mocy (Ibiza 64KM, Fiesta 75KM). W praktyce nie przekłada się ona tak bardzo na osiągi, a jedynie na odczucie większego wciskania (jeśli to przy tej mocy tak można nazwać!) w fotel we Fieście. Oba auta rozpędzają się w miarę sprawnie do 130 km/h i dalej to już żółwim tempem do ok. 160 km/h. Cóż tu dużo mówić - przyspieszenie i elastyczność w moim odczuciu sa podobne, a pomiarów nie dokonywałem... Chyba tylko za sprawą większej mocy Ford "sprawniej" rwie opony :-) PUNKTACJA: [max. 10pkt] Ford - 9pkt, Seat - 8pkt
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie to bardzo podoba mi się umiejscowienie lewarka zmiany biegów we Fieście. Ale w obu autach precyzja zmiany biegów jest bardzo zadowalająca, skok lewarka krótki, jedynie do wrzucenia wstecznego trzeba użyć większej siły. PUNKTACJA: [max. 10pkt] Ford - 9pkt, Seat - 9pkt
5,0
Układ jezdny
Przy ocenie układu jezdnego nasuwa się na myśl stwierdzenie, że konstruktorzy Seata bardzo chcieli żeby ich autko jeździło tak jak Ford ale chyba zapomnieli o komforcie. Ale OK, przyjrzyjmy się bliżej... Ciasny zakręt, wchodze Fiestą 80 km/h - lekki przechył, wielka precyzja, jedzie jak po szynach. Teraz Ibiza: 80 km/h ten sam zakręt - nawet mniejszy przechył nadwozia, również precyzyjnie, również jak przyklejona! Ale teraz mniej ciekawe rzeczy - polski drogi. Tu zawieszenie Ibizy po prostu nie daje rady. Na wybojach drgania przenoszą się na wszystko - kierownicę, pedały... aż sie szkoda auta robi. Do tego (szczególnie przednie) zawieszenie bardzo hałasuje. We Fieście jest zupełnie inaczej. Mimo sztywnych nastawów układ dobrze wybiera nierówności, a przy tym prauje niebywale cicho! W tej dziedzinie należą się dla konstruktorów Forda gromkie brawa. Osobiście nie widziałem w tej klasie samochodów lepszego zawieszenia! Trzeba dodać, że Ford bije na głowę Seata pod względem prowadzenia na nawierchni szutrowej! Obydwa samochody posiadają układy kierownicze se wspomaganiem - bardzo precyzyjne. Hamulce wyposażone są w ABS, jednak mam zastrzeżenia co do ustawień ABSu w Ibizie. Otóż przy tak twardych nastawach zawieszenia system załącza sie bardzo wcześnie i to powoduje, szczególnie na wybojach, gdzie koła podskakują, że auto ledwie hamuje, a to już może się okazać bardzo niebezpieczne i wymaga jak najszybszej poprawy! Skuteczniejsze okazują sie hamulce Fiesty. PUNKTACJA: [max. 10pkt] Ford - 10pkt, Seat - 7pkt
Komfort
4,0
Widoczność
W tej dziedzinie to już Ford wypada zdecydowanie lepiej, mimo, że i tu przeszkadzają szerokie tylne słupki to troche większa powierzchnia szyb robi swoje - widoczność jest zdecydowanie kepsza niż w Seacie, w którym przeszkadza z kolei wysoko poprowadzona linia okien i szerokie przednie słupki. Widoczność do tyłu w obu autach raczej przeciętna. PUNKTACJA: [max. 10pkt] Ford - 8pkt, Seat - 7pkt
4,0
Ergonomia
Tutaj raczej jest podobnie. W Seacie przeszkadzją zbyt nisko umieszczone pokrętła wantylacji, a w Fordzie brak podpórki na lewą stopę obok sprzęgła. Poza tym już nie będe sie czepiał niczego :) Jest dobrze. PUNKTACJA: [max. 10pkt] Ford - 8pkt, Seat - 8pkt
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj należy się pochwała dla Forda za nawiewy na szyby boczne! Za to wprost przeciwnie dla Seata - tu nie można tak ustawić dyszy, aby dmuchała na całą szybe. Podatność na zaparowywanie szyb w obu autach jest niestety wysoka. Na szczęście skuteczność ogrzewania w obydwu samochodach sprawia że w zime nie przymarzną nam ręce do kierownicy :-) A no i jeszcze jedno: w moim odczuciu układ wentylacyjny Ibizy robi chyba trochę mniej szumu. PUNKTACJA: [max. 10pkt] Ford - 8pkt, Seat - 7pkt
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze Fiesty jest wyraźnie przestronniejsze, szczególnie na tylnej kanapie! O ile Ibiza oferuje podobną ilość miejsca z przodu o tyle z tyłu jest bardzo ciasno! Fiesta ma największy bagażnik w swojej klasie, Ibiza niewiele mniejszy. Za to na plus należy ocenić fotele Seata, które troche lepiej trzymają w zakrętach niż nieco mniej wyprofilowane siedziska Forda. W obydwu samochodach można łatwo zająć wygodna pozycję za kierownicą. Tu też Ford przewyższa Seata przedewszystkim przestronnością tylnej kanapy i bagażnika. Seat nadrabia przyzwoitymi fotelami i niestety niczym więcej... PUNKTACJA: [max. 10pkt] Ford - 9pkt, Seat - 7pkt
4,0
Wyciszenie
W Fordzie jest cicho mniej-więcej do 120 km/h, później już nieznośny staje się szum opływającego powietrza i opon. Tak samo jest w Seacie, przy czym jego silnik daje więcej basu na wysokich obrotach :-), a na biegu jałowym chodzi ciszej niż w Fordzie. Tak więc poziom hałasu jest tu zbliżony, dźwięk silnika Seata jest bardziej przyjemny dla ucha. PUNKTACJA: [max. 10pkt] Ford - 7pkt, Seat - 8pkt
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj nie mam co oceniać bo jeżdże na "firmowej" benzynie i nie interesuje mnie ta kwestia. Oba auta przy drastycznym traktowaniu pedału gazy potrafią spalić nawet 11 litrów na sekę! Spalanie wypada podobnie w obu samochodach i to tyle na temat ekonomiczności... [dane na temat spalania dotyczą obu samochodów i wypadają bardzo podobnie] PUNKTACJA: [max. 10pkt] Ford - 7pkt, Seat - 7pkt
3,0
Stosunek jakość/cena
PODSUMOWANIE: Ktoś mógłby powiedzieć że sie uwziąłem i krytykuje Seata... Wcale go nie krytykuje bo osobiście bardzo lubie tą markę, o czym świadczy fakt zakupu Ibizy ale po tym jak dostałem firmową Fiestę przekonałem się, że to co Seat robi bardzo dobrze, inni potrafią zrobić jeszcze lepiej, czego najlepszym przykładem jest Ford, którego w niemal wszystkich konkurencjach musiałem ocenić wyżej, gdyż chcę aby moja opinia była wiarygodna, a nie podyktowana przywiązaniem do hiszpańskiej marki. Tym bardziej że Fiesta jest dużo tańsza od naprawdę drogiej Ibizy! Tak więc sumując punkty: FORD FIESTA: 93pkt SEAT IBIZA: 82pkt
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W Fordzie stuka coś w prawej stronie deski rozdzielczej, w Seacie z dwóch stron :-) i na dodatek dziwnie trzeszczą drzwi - najwyraźniej wina złego spasowania i kiepskiej jakości plastiku. Ale przyczyniać do tego się może także kiepski komfort resorowania. No i to tyle... PUNKTACJA: [max. 10pkt] Ford - 9pkt, Seat - 7pkt
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W Seacie pojawiły się bardzo głośne stuki w zawieszeniu (pomimo że i normalnie głośno stuka) wiedziałem że coś nie tak: po pierwszej wizycie w ASO usłyszałem że "ten typ tak ma" :-) ale stukało coraz głośniej, tak więc udałem się do serwisu ponownie i wtedy stwierdzono duże luzy w przednim zawieszeniu! W Fordzie natomiast przytrafiła mi się awaria pompki spryskiwacza - w ASO wymieniono ją w ramach gwarancji. Jak narazie Ford okazuje się bardziej niezawodny, a pomimo młodszego wieku ma większy przebieg (32000km Ibiza w tej chwili ma 26500km). PUNKTACJA: [max. 10pkt] Ford - 9pkt, Seat - 7pkt

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.25 i 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fiesta VI 1.25 i 16V 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
8,1
l/100km
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fiesta VI