Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VI

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2002-2008 Fiesta VI generacji, tak jak poprzedniczka nawiązywała stylistycznie do linii Focusa. Face-lifting, który Fiesta przeszła w 2005 roku objął m.in. zderzaki, przednie i tylne światła oraz wnętrze. Samochód wzbogacono także o nowe elementy wyposażenia. W roku 2002, na bazie Fiesty, wyprodukowano model Fusion – połączenie kompaktowego vana i samochodu uterenowionego . W RPA, Indiach, Chinach i Brazylii trwa nadal produkcja modelu w wersji sedan (który nazywa się Ikon lub po prostu Fiesta Sedan).
czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz

Oceny Ford Fiesta VI

Liczba ocen: 324
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Grabowski
Hatchback 1.4 TDCi 68KM 50kW
Ford Fiesta VI
Świetne małe, bardzo ekonomiczne autko. Posiadam je w wersji trzydrzwiowej, a wcześniej przez kilka lat jeździłem pięciodrzwiową Fiestą z 2003 roku. Obie z czystym sumieniem mogę polecić. Fiesta z tym silnikiem to samochód praktycznie bezobsługowy i niezawodny. W swojej klasie prawdziwa perełka. Jazda mimo niedużej mocy to czysta frajda zwłaszcza na zakrętach, bo Fiesta prowadzi się doskonale i twardawe zawieszenie dodaje poczucia kontroli nad autem, a sto kilometrów w trasie można przejechać nawet spalając mniej niż 4 litry oleju napędowego. Z wyglądu może trochę zbyt delikatna, ale można ją pokochać.
4,6
~fordziarz z przypadku
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
Ford Fiesta VI
Mam to auto "przez przypadek" bo wcale nie planowałem kupować Forda. Wynikła potrzeba kupna czegoś taniego na już i tak się złożyło, że znajomy handarz do którego się zgłosiłem akurat miał takie coś na stanie. Troche sceptycznie do tego podchodziłem, bo nigdy mi się Fordy nie podobały, a te Fiesty to już szczególnie. Jednak mimo to kupiłem auto bo nie miałem czasu niczego lepszego szukać. Planowałem za jakiś czas się z nim rozstać rozejrzeć za czymś lepszym, bo przecież Ford jest na F i "strach tym jeździć bo się rozleci" i w ogóle takie to stare. Minęły 3 lata, auto nadal jeździ, nie rozlatuje się, rdza go nie zjada, w ogóle się nie chce zepsuć. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony i kompletnie zmieniłem postrzeganie marki Ford
4,0
~Dawid9999
Hatchback 1.4 TDCi 68KM 50kW
Ford Fiesta VI
Jest to moj pierwszy samochód, którym jezdze ponad 2 lata az do dzisiaj, kupiłem go kiedy miał prawie 85tysiecy km podparte książką serwisową, najbogatsza wersja, placac za niego lekko ponad 12 tysiecy zl. Aktualnie auto ma najechane 115 tysięcy. Jeżeli ktoś szuka pierwszego zamachu czy dla syna czy dla córki jest to bardzo fajna opcja. Jedyne co było do wymiany to na zime świece żarowe, a po półtora roku użytkowania filtr paliwa. Nie wliczam w to co sezon wymiany oleju oraz filtrów. Co do spalania. Jest ono zadowalające, kiedy silnik się rozgrzeje pali w cyklu mieszanym około 6l miasto około 7l A trasa około 4l (piąty bieg, 80km/h) jeżeli chodzi o tankowanie to na pełnym baku(okolo165zl) byłem w stanie przejechać około 600-650km. Silnik prawie 70 koni- kupujący go wiedziałem ile mocy ma ten silnik i nie będzie to sportowy, wyczynowy samochód- miał służyć do przemieszczania się od punktu A do punktu B, miala nauczyc jezdzic i obeznac sie na drogach, właśnie do tego jest ta jednostka stworzona. Da się wyprzedzić ale nie skończymy na pierwszym drzewie. Ogólnie na pierwsze auto bardzo gorąco polecam, jeżeli ktoś poszukuję taniego w utrzymaniu, dobrego i niezawodnego samochodu to strzał w dziesiątkę:)

Raporty spalania Ford Fiesta VI

Liczba raportów: 364
Średnie spalanie dla Ford Fiesta VI
6,7 – 8,9
l/100 km
5,0 – 5,4
l/100 km
7,1 – 9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,4
Hatchback 1.4 TDCi 68KM 50kW
Ford Fiesta VI
Fiesta jest bardzo ekonomiczna zwłaszcza w trasie nie przekraczając 110km/h wtedy bez problemu osiągalne 4,2-4,4 a ponizej setki wyniki poniżej 4 litrów też są do uzyskania, Do 120km/h dalej nieźle bo do 5 litrów bez problemu, ale do jazdy autostradowej nie jest stworzona, bo przy 140 spalanie wyniesie aż 7-7,5l/100, a hałas będzie nie do zniesienia, ale to auto miejskie więc nie dziwota. Mimo miejskiego charakteru dzięki dieslowej jednostce napędowej rozkwita w trasie i tam popisuje się ekonomią. W mieście wyniki rzędu 4,6 osiągalne, choć okolice 5 bardziej realne starając się nie tamować ruchu. Mi na 15 kilometrowej trasie do małego miasta w połączeniu z jazdą po nim spalanie najczęściej wychodziło w okolicach 4,5 litra na 100 kilometrów.
6,8
Hatchback 1.3 70KM 51kW
Ford Fiesta VI
Fiesta z tym silnikiem nie jest ekonomiczna w mieście, nic dziwnego 1120 kg na 60-68 km. W mieście przy spokojnej jeździe i rozgrzanym silniku tak jak podaje producent ok. 8.5 l. Trasa (droga krajowa) 80-90 km/h spokojna jazda, bez zbędnego hamowania 5,0 l. Fiesta zadziwiła mnie spalaniem na autostradzie, trasa 200 km, przy jednej osobie, bez klimy, lato, z pedałem w podłodze gdzie się dało 140-160 km/h - 6,5 l (tankowanie pod korek) - trasa powrotna z klimą 7,0l. Fiesta nie lubi dynamicznej jazdy, redukcje i kręcenie na wysokie obroty nic nie daje poza wyższym spalaniem. Fiesta ma dość nisko położony moment obrotowy 2600-2800 obr/min, dlatego trzeba nauczyć się nią ekonomicznie jeździć, zmiana biegów w zakresie 1600-2000obr. Silnik bezawaryjny na łańcuszku, bardzo cichy, przy 4000 obr na autostradzie jest bardziej cichy niż nie jeden 16 zaworowy benzyniak - nie warczy i nie buczy. Skrzynia biegów dobrze zestopniowana do silnika, przy 3000 obr na 5 biegu 110 km/h.
6,8
Hatchback 1.3 68KM 50kW
Ford Fiesta VI
Fiesta z tym silnikiem nie jest ekonomiczna w mieście, nic dziwnego 1120 kg na 60-68 km. W mieście przy spokojnej jeździe i rozgrzanym silniku tak jak podaje producent ok. 8.5 l. Trasa 80-90 km/h spokojna jazda, bez zbędnego hamowania 5,0 l. Fiesta zadziwiła mnie spalaniem na autostradzie, trasa 200 km, przy jednej osobie, bez klimy, lato, z pedałem w podłodze gdzie się dało 140-160 km/h - 6,5 l (tankowanie pod korek) - trasa powrotna z klimą 7,0l. Fiesta nie lubi dynamicznej jazdy, redukcje i kręcenie na wysokie obroty nic nie daje poza wyższym spalaniem. Fiesta ma dość nisko położony moment obrotowy 2600-2800 obr/min, dlatego trzeba nauczyć się nią ekonomicznie jeździć. Silnik bezawaryjny na łańcuszku, bardzo cichy, przy 4000 obr na autostradzie jest bardziej cichy niż nie jeden 16 zaworowy benzyniak - nie warczy i nie buczy. Skrzynia biegów dobrze zestopniowana do silnika, przy 3000 obr na 5 biegu 110 km/h.

Usterki Ford Fiesta VI

Liczba wpisów: 16
Odpadają plastikowe listwy przy szybach
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Od kupna auta podczas jazdy z prędkością powyżej 60km/h słychać było takie 'klikanie' przy szybach. Przyzwyczilem sie i niezwracalem uwagi. W koncu jednak ztwierdzilem ze cos trzeba z tym halasem zrobic. Olazalo sie ze te plastikowe listwy oddzielajace boczne szyby od siebie trzymaja sie na resztkach kleju ktory z czasem ulegl biodegradacji i praktycznie przestal spelniac swoja role. Wyrwalem listwy (nie wymagalo to uzycia sily bo klej nie dzialal, a listwy trzymaly sie chyba tylko sila woli). Oczyscilem, dalem silikon dekarski i przykleilem od nowa. Tym razem trzyma dobrze i nic nie 'klika'. Jak zaobserwowalem to dosyc czesta przypadłość Fiesty. Juz wiele takich z urwanymi listwami widzialem na ulicy
1 komentarz
Kontrolka "check engine"
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • inne
Witam, proszę o pomoc. W okolicy kwietnia/maja pojawiła się kontrolka "check engine" - pojechałem do mechanika, który stwierdził, że to zanieczyszczona przepustnica (jednocześnie wspomniał, że może być uszkodzony kat. - przebieg 120.000) i należy ją przeczyścić. Po 1,5 miesiąca znowu pojawiła się ta sama kontrolka - mechanik przekazał, że to katalizator do wymiany (lub możliwe, że sonda lambda). Pojechałem do innego mechanika, bo w wymianę katalizatora nie wierzę - drugi stwierdził po podłączeniu do kompa, że to lambda. Wymieniłem, ale po ok. tygodniu znowu się pojawiła (samochód nie ma wahań obrotów - jałowy bieg 600/700, normalnie przyśpiesza). Proszę o poradę, bo w sobotę wyjeżdżam nad morze z rodziną, a nie chcę stanąć gdzieś na autostradzie.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Rozruchu
  • Ford Fiesta VI 1.25 i 16V 75KM 55kW 2003-2008
  • instalacja elektryczna
Nie wiem co jest przyczyną. W wilgotne i zimowe dni przy rozruchu rozrusznik jakby się zawieszał. Próbuje kręcić pół obrotu i nic, zatrzymuje się. Kręci normalnie i odpala za drugim czasami trzecim razem. W dni suche zimowe i latem problem nie występuje. Mówię o Fieście VI z 2004r z silnikiem 1,25. Fiesta ma niewielki przebieg 62 tys. Dodatkowo po takim zawieszeniu się licznik przebiegu zmienia się z dziennego na całkowity (elektroniczny wyświetlacz). Nie znam przyczyny, proszę o pomoc może ktoś się z tym spotkał. Nie rozwiązany.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Ford Fiesta VI