Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VI

Artur, 14 lat temu
Silnik 1.4 TDCi 68KM 50kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 131 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Fiesta VI 1.4 TDCi 68KM 50kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo przyjemnie i ekonomicznie jezdzi sie tym autem (iealnie z silnikiem 1.6 TDCi 90 KM lub benzyna 1.4, 1.6)
5,0
Całokształt
To maly ale pojemny, zwrotny i dobry pojazd. Bardzo popularny w wielu krajach a przedewszystkim w Wielkiej Bryt, Wloszech, Danii, Belgii. Ceny serwisow (co 20.000 Km) i napraw sa tanie. Samochod trwaly i jak na razie niezawodny, jesli cos sie ma popsuc to to cos dlugo daje o sobie oznaki. Materialy wykonczenowe fiesty, plastyki, filce, panele raczej sa tanie ale trwale, jakos wykonania samochodu dobra, jakos wyposezenia seryjnego raczej uboga.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ten Silnik Fiesty ( 1400 TDCI COMMONRAIL) to jednostka znana z francuskiego koncernu PSA. Napedza Citroeny, Peugeoty. no i Forda. Silnik sam w sobie jest dobra, udana jednostka napedowa ( ladnie pracuje, charakterystyczne grzechotanie diesla). Najwieksza zaleta jest jego ekonomicznosc w zapotrzebowaniu na paliwo. Trwalosc (jak na razie sprawdzona do 131 tys.km) wychodzi dobrze, nie bierze oleju, jak jest nagrzany pracuje rownomiernie,Fakt, ze po 97tys km musialem wymienic uszczelki we wtryskach ( lubja pekac, halasuja- klekotanie i nie wymienione moga uszkodzic wtryski. UWAGA wtryski wymontowane traktujcie z pedantyczna czystoscia, sa bardzo delikatne na brudy), po 106 000 km wymieniona zostala takze rolka/napinacz i pasek alternatora.Silnik ma mierna moc , tylko 68 KM, i w zestawieniu z Turbo na odcinkach plaski gwarantuje osiagi do zakceptowania, dosc dobre przyspiesza do 100 km/h w ok 14-15 sekund, szybkos max na liczniku 172 km/h mierzona na GPS 164 km/h, do 150 przyspiesza, pozniej trzeba dobrze cisnac na gaz. Szybkos przelotowa idealna 120-130, mozliwa stala 140-150. Problem z brakiem mocy zaczyna sie w gorach, stromych podjazdach, ruszaniu gwaltownym z miejsca, trzeba dobrze cisnoac gaz aby autko nabralo obrotow, wlaczylo sie turbo i samochod jechal, jesli to nie nastapi... silnik jest \"martwy\" ma pustke mocy ponozej 1900 obr/min i nie ciagnie auta, nawet do zgasniecia silnika i zatrzymania sie. W gorach, bardzo czesto trzebauzywac 1 biegu. Jesli ktos lubi dynamiczna jazde niech raczej zapomni o Fiesci z tym silnikie. To silnik z mysla o tych , ktorzy lubja jezdzic spokojnie i ekonomicznie. Fiesta srednio zuzywa ok 5,0 lit/100km, mozna nawet zejsc do 4,6 l, trudno przekroczyc 6,5l /100. Jest to naprawde samochod b. ekonomiczny. Pasek rozrzadu nalezy wymienic co 150.000 km. Lepiej stosowac w tym silniku olej syntetyczny.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 5, dobre przelozenia, czasami z oporem wchodzi wsteczny.
5,0
Układ jezdny
To bez watpienia najlepsza strona auta! Zawieszenie jest b.precyzyjne i komfortowe. Samochod wrecz jest przyklejony do drogi i bardzo zwrotny, reaguje natychmiast na ruchy kierownica, cuidownie pokonuje sie zakrety, latwo parkuje, mala srednica zawracania. Prowadzi sie lepiej od samochodow wiekszych i drozszych. Pod tym wzgledem Jazda Fiesta , to prawdziwa przyjemnosc.
Komfort
5,0
Widoczność
Troszeczke slupki przedniego okna ograniczaja widocznosc, ale jest i tak bardzo dobra. Leko wyczuwa sie gabaryty pojazdu. Na boki, widocznosc, jest idealna.
5,0
Ergonomia
wszystko jest dopracowane, intujcyjnie rozmieszczone.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie (4 zakresy) i AC wywjazuja sie b. dobrze ze swoich zadan
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzen, hym... z tylu jest naprawde duzo w wysokosci wrecz bardzo duzo, na kolana jest dobrze, 2 rosle osoby 185 cm / i 90 kg wagi mieszcza sie spokojnie. Miejsca jest wiecej niz np. w Jaguarze typu X, Typu S, przedostaniej wersji Audi A4, BMW seri 3, czy VW golf III i IV. Z przodu w szerokosci ( dla kierowcy roslego) jest troche ciasno, z jednej strony konsola, twardy plastyk... z lewej brak miejsca na lewa stope, brak wygodnej podporki, stope umieszcza sie skosnie, albo wrecz wpada pod pedal sprzegla ( ktory jest zawieszony- na moj gust- za wysoko) takie ulozenie moze byc meczoce, pasazer ma wygodne miejsce. Bagaznik ok 270-290 l jak na te klase auta jest dobry. Mozliwosc skladana siedzenie 2/3 oparcia, duza klapa sa naprawde wygodne.
3,0
Wyciszenie
Z TDCI jest raczej glosna, szczegolnie po przekroczeniu 110 km, h i na pierwszych biegach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Fiesta jest bardzo ekonomiczna. we wlasnym interesie (trwalos wtryskow) lepiej lac jakosciowy olej napedowy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne na co narzekam to ciagle odklejajace sie plastykowe nakladki na ramke srodkowa slupka okien-drzwi,odklejone chalasuja z wiatrem- klepia, urywaja sie. przyklejalem, Wymienilem juz 3 razy.... no i Scierajaca sie \"skora\"- to zwykla DERMA , SKAYA!!!- kierownicy, wymieniona po 60 tys.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
to co opisane przy silniku. po 103.000 km wymiana srzegla- komplet i drazka kierowniczego lewego.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TDCi 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta VI