Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VII Hatchback 3d

jarydl, 6 lat temu
Silnik 1.25 Duratec 82KM 60kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 62 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Fiesta VII Hatchback 3d 1.25 Duratec 82KM 60kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : klei się do drogi i jeszcze nie puka
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : okładziny cierne
4,0
Całokształt
był artykuł - sportowiec z chorym sercem - prawda ! a skrzynia biegów na 3 i wstecznym dla cierpliwych . Porównanie wersji dla rfn a rp to niebo a ziemia - dalej wschód. Dla starych , spokojnych emerytów bez wnuków cool.
Wrażenia
4,0
Silnik
Stary , sprawdzony - co tu komentować. Trochę przy chęci adrenalinowej się dławi ale to nie ecoboost. Wymiana paska rozrządu w 8 roku życia to błąd - 60 tyś a rozrząd - funkel nowka
3,0
Skrzynia biegów
Trójka jak z blokadą wejścia , wsteczny z czekaniem i czy wejdzie - a to nie przez zapowietrzone sprzęgło. Szybko świszczący wysprzęglik ale bez nerwów = ten typ ( skrzyni tak ma)
5,0
Układ jezdny
To jest ford - na tą klasę nic lepszego nie znajdziesz tylko niech nerwowi nie kombinują - elektryczne wspomaganie działa - jesteś nerwowy - zmniejsz koło kierownicy.
Komfort
4,0
Widoczność
Tył - wesja 3d - narzekania na widoczność boczną bo z przodu widać aż za dobrze grzejące słońce. Słupek - uwaga na manewr skrętu - piesi na przejściach.
4,0
Ergonomia
Już mówiono - jak nacisnąć przycisk sterowania szybą nie ćwicząc uderzenia impi(łokciem). Gniazdo zasilania - - kilometr kabla do nawigacji na szybie- mapa w głowie bezpieczniejsza. Przy zmianie biegu łatwiej pogłaskać sąsiada (preferencje obojętna)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmucha dobrze ale zimą bo ciepełko gdzieś z komory wchodzi i bez klimy (włączonej) w lecie dusznawo. Trochę głośny nawiew na wyższych biegach ale dla rozumnych 1 i max ziębienia jest aldente.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To 3d więc samochód dla dwojga a reszta to okazyjni intruzi. Początkowo rejestrowany na 5 osób z czasem ktoś pojął że do fizycznego kontaktu nie trzeba pasażerów przymuszać a i pasów bhp za dużo.
4,0
Wyciszenie
To nie aston. Dobre opony , bez oklapłych mat na podszybiu i sylikonowanie uszczelek a do tego nastrojowa muzyka i konwersacja pozwoli zapomnieć o tym standardzie wyrobu forda.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W miarę - bez ciężkiej nogi bo i tak pojedzie po swojemu zgodnie z przełożeniem skrzyni i esp. Nie cudo ale dla noralnych (panie bo mój pali 2 litry) da się przeżyć.
3,0
Stosunek jakość/cena
Drogi. Cena marki a nie realiów. Na staruszka forda rabat dla młodzieży bo straci a w młodych przyszłość. Model dla dwojga już po niebezpiecznych młodzieńczych emocjach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierdołki ale dla estety uciążliwe. Dlatego wymagana kategorycznie osłona dolna silnika - w komorze zewnętrzne osady są zbędne a i kuna tak szybko nie wejdzie..
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było i pomimo braku w tym modelu wskaźnika temperatury silnika mam nadzieję tak dalej. Tylne hamulce to nie tylko szczęki - wymieniać sprężynki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.25 Duratec 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta VII Hatchback 3d