Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting

konjoch, 7 lat temu
Silnik 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 29 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2012-2017 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód bardzo udany technicznie: Świetny układ jezdny i kierowniczy oraz genialny silnik! Gdzieniegdzie można jednak dostrzec oszczędności w materiałach i wykończeniu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Długo przymierzałem się do tego samochodu ze względu na 3 cylindry. Poprzednio miałem auto o bardzo zbliżonej mocy więc cudów nie oczekiwałem... A jednak takowy jest tu pod maską :) Napęd ma niesamowitą chęć wprawiania w ruch tego dość lekkiego autka. Przyspieszenie właściwe identyczne na pierwszych 3 biegach + rewelacyjna elastyczność! Spalanie niecałe 6l/100km oceniam również bardzo dobrze.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki lewarka i dobrze wyczuwalne momenty "zapinania" mogą się podobać. Skrzynka jest dość długa, co nie przeszkadza w rozpędzaniu (wysoki mom. obrotowy) ale ogranicza zużycie paliwa - przy 100km/h mamy 2000obr/min. Trochę gorzej z R - niekiedy trzeba wrzucać 2 razy...
5,0
Układ jezdny
Świetne zachowanie na zakrętach (możliwości ograniczają tylko seryjne opony!), neutralna charakterystyka i przyzwoity komfort jazdy jak na tak małe kółka. Minusem jest natomiast wyciszenie nadkoli. Piasek, żwir czy nawet woda uderzająca o nie jest wyraźnie słyszalna we wnętrzu.
Komfort
3,0
Widoczność
Stromo opadający przód i "klinowy" kształt okien bocznych dość skutecznie utrudniają orientację przy parkowaniu równoległym. Wysoko umieszczona tylna szybka oraz masywne słupki boczne skutecznie uprzykrzają parkowanie tyłem. Niewielkie lusterka boczne też nie ułatwiają sprawy...
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i łatwo dostępne. Obraz trochę psują pokrętła wentylacji kojarzące się z zakrętkami do słoików... ale to wada estetyczna :) Mały, na szczęście podświetlany, schowek przed pasażerem.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby mają tendencję do zaparowywania, irytująca jest głośna dmchawa (nawet na I biegu). Sytuację ratuje ogrzewana przednia szyba (od Trend Gold w górę).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca z przodu, choć jest tu zbyt wąsko. Zbyt wysoka pozycja za kierownicą. Z tyłu można zaprosić dorosłych pasażerów jeynie na niezbyt długie przejażdżki. Bagażnik naprawdę duży jak na klasę B. Szkoda że po złożeniu oparcia mamy wysoki próg.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre choć niedoskonałe (p. układ jezdny). 3-cyl. silnik nie przeszkadza nawet na autostradzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężko napisać po jednym roku eksploatacji coś sensownego. I przegląd ok 600pln, niskie spalanie. Oby tak dalej :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze, a mogłoby być doskonale gdyby nie wykończenie wnętrza...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting