Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Hatchback

Yahu 26, 12 lat temu
Silnik 1.8 TDDI 75KM 55kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 242 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Focus I Hatchback 1.8 TDDI 75KM 55kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Idealny kompromis na polskie drogi. Pozwala na szybką jazdę po dziurawych drogach bez urtaty komfortu i pewności prowadzenia. Wytrzymałe, jak do tej pory bez żadnych napraw.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja
5,0
Całokształt
Największym mankamentem samochodu są problemy z korozją - tylne nadkola / spody drzwi. Na tle konkurencji zabezpieczenie antykorozyjne wypada słabo, chociaż nie ma tragedii. U zaprzyjaźnionego lakiernika koszt usunięcia koroji nadkoli wyniósł 200 zł, a spodów drzwi 150, więc koszty jak na 3,5 roku raczej symboliczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Samochód posiada chip - założony jeszcze w Niemczech. W niemieckim dowodzie rejestracyjnym moc po instalacji chipa wynosiła 97 KM. Nie wiem o ile został podniesiony moment obrotowy. Samochód przyspiesza bardzo dynamicznie. Na niemieckiej autostradzie udało mi się zamknąć licznik (220 km/h - na długim zjeździe z góry). Jedyne zastrzeżenie, to kopcenie na czarno przy mocnym dodaniu gazu na niskich obrotach. Pomimo sporego przebiegu - co do którego i tak nie mam pewności czy jest audentyczny - silnik praktycznie nie bierze oleju. Pomiędzy wymianami co 20.000 km jeżeli po wlaniu nowego oleju na bagnecie jest 3/4 stanu, jego poziom do kolejnej wymiany spada max do 1/2. Nigdy nie miałem potrzeby dolewania oleju pomiędzy wymianami.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze zestopniowana, biegi wchodzą precyzyjnie. Raz na 1000 km zdarza mi się lekkie zgrzytnięcie przy zmianie biegu. Zjawisko naprawdę żadkie, nie nasila się.
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjne zawieszenie. Samochód świetnie prowadzi się w zakrętach. Dobre hydrauliczne wspomaganie - w sam raz do szybkiej jazdy (nie tak lekkie jak elektryczne w niektórych samochodach). Po przejechaniu 72000 km po polskich dziurach poza jedną pękniętą sprężyną przy -25 stopniach mrozu oraz jednorazowym ustawieniem zbierzności nie było potrzeby ingerencji w zawieszenie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność b.dobra - brak zastrzeżeń. Duże lusterka.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu - pod ręką. Moim zdaniem nieprzemyślanym rozwiązaniem jest otwieranie bagażnika niezależnie od drzwi. Powoduje to, że możliwe jest zatrzaśnięcie kluczyków w bagażniku - raz się zdarzyło. Przydał by się lepszy uchwyt na napoje, gdyż ten w tunelu centralnym nie spełnia dobrze swojej funkcji - butelki na zakrentach mogą się przewrócić. Duży plus za podgrzewanie przedniej szyby - bardzo przydatne wyposażenie w zimie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Generalnie bez zastrzeżeń - klimatyzacja mogła by działać bardziej wydajnie. Przy 30 stopniach na zewnątrz i 4 pasażerach poprostu schładza trochę za słabo. Przeważnie jeżdzę sam lub w 2 osoby, więc wtedy to bez znaczenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód tej wielkości ciężko wymagać więcej. Przednie fotele wygodne - nawet kilkunasto godzinna jazda nie jest szególnie męcząca dla pośladków i kręgosłupa ;)
3,0
Wyciszenie
Samochód głośny przy dużych prędkościach. Po przekroczeniu 170 km/h robi się bardzo głośno. Na polskich drogach przy przepsiowej jeździe poziom chałasu w pełni akceptowalny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minimalne spalanie na trasie Warszawa - Wrocław przy prędkości przelotowej ok 110 km/h (tylko kierowca bez bagażu) wyniosło 4,7 l. Średnie spalanie liczone przy tankowaniu do pełna (70-80% jazdy w trasie) to 5,2-5,4 l. W mieście spalanie nigdy nie przekroczyło 7 l. W moim subiektywnym odczuciu wyniki bardzo zadowalające (należy pamiętać że samochód ma chip).
5,0
Stosunek jakość/cena
Używany, 6 letni samochód z przebiegiem 172.000 kupiłem za 16,500. Jak na ekonomiczny, i praktycznie bezawaryjny samochód cena rewelacyjna. Za te pieniądze można wybaczyć poprawiki lakiernicze za kilkaset złotych raz na kilka lat. Ceny części eksploatacyjnych niskie. Bardzo duży wybór części zamiennych w sklepach internetowych w przystępnych cenach - oryginałów i zamienników. Oleje, filtry, paski, klocki hamulcowe przyzwoitych producentów można kupić naprawdę niedrogo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic z detali we wnętrzu się nie psuje ani nie zacina. Wymieniałem jedynie żarówki podświetlenia deski rozdzielczej. W zimie pojawił się również problem z zacinanjącą się linką hamulca ręcznego -wystarczyło wpuścić trochę oleju pod pancerz linki i problem ustąpił.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pęknięta sprężyna w przednim zawieszeniu - zasadniczo jedyna usterka w trakcie mojej eksploatacji przez 72.000 km. Jak na 10 letni samochód wynik rewelacyjny.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDI 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus I Hatchback