Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Ford Focus I Hatchback

Lata produkcji: 1998 - 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 1998 roku. Jego nazwa pochodząca od prototypu Ghia z 1991 roku do samej premiery była utrzymywana w tajemnicy. Pod względem stylistycznym, Focus kontynuował koncepcję New Edge stosowaną wcześniej w innych modelach Forda: Ka i Cougar. W 2001 roku samochód został poddany lekkiemu face-liftingowi. Choć w roku 2004 przedstawiono jego następcę, Focus I produkowany jest do dziś m. in. w Meksyku i Argentynie.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Oceny Ford Focus I Hatchback

Ogólna ocena
4,13
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(83%) NIE(17%)
ZALETY + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia
WADY - Koszty utrzymania - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

Focusss
Ford Focus I Hatchback
1.6 16V 100KM 74kW (1999-2005) 3,54
Ford Focus MK1 z przebiegiem okolo 200tys km to auto dla ludzi, ktorzy potrafia majsterkowac przy aucie albo maja gruby portfel. Zacinajace sie klamki, w zimie szalejacy centralny zamek, psujace sie sciegna Bowdena od pokretel nawiewu, problemy z elektryka, oswietleniem, wszystko musialem w nim zrobic sam. Jednym slowem slabej trwalosci osprzet wszelkiej masci. Oczywiscie nie kazdy Focus tak ma, ja akurat kupilem taniej swojego i wiedzialem ze...
dodano 5 lat temu przez Focusss
Matthewnow
Ford Focus I Hatchback
1.8 TDDi 90KM 66kW (1998-2004) 4,38
Ogólnie auto można ocenić na 4 z plusem. Ja jestem bardzo zadowolony. Ważne aby kupić sprawdzony egzemplarz, wtedy mamy gwarancję że auto dostarczy nam mnóstwo przyjemności z jazdy przy racjonalnie niskim spalaniu. Chyba jeden z lepszych aut kompaktowych w tej klasie, który co ważne do dziś ma dość interesującą linię nadwozia. Ale oczywiście i tak zawsze znają się zwolennicy Golfa czy Astry. Ja postawiłem na Focusa i nie żałuje.
dodano 7 lat temu przez Matthewnow
maciek1987r
Ford Focus I Hatchback
1.6 16V 100KM 74kW (1999-2005) 4,15
Auto mam od 4 m-cy. Przejechane ma 115 tyś. Kupione w komisie sprowadzone z Włoch. Gdyby ktoś mnie zapytał, jakie auto kupić odpowiedziałbym bierz focusa. Mając 10000 i problem, jakie auto kupić to jest najlepszy wybór. Ford g.... wort to już przeszłość. Karoseria jest bardzo wrażliwa na naszą sól drogową. Jednak kupując auto ze słonecznego kraju nie ma nawet deka rdzy. Silnik 1.6 jest takim połączeniem pomiędzy ekonomicznością a jazdą z...
dodano 5 lat temu przez maciek1987r

Dane techniczne Ford Focus I Hatchback

Podstawowe parametry Ford Focus I Hatchback
Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Wymiary zewnętrzne Ford Focus I Hatchback
Długość 4152 mm
Długość z hakiem holowniczym 4276 mm
Szerokość 1698 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1998 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2615 mm
Rozstaw kół - przód 1502 mm
Rozstaw kół - tył 1495 mm
Prześwit 140 mm
Wymiary bagażnika Ford Focus I Hatchback
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1205 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 350 l
Szkic techniczny Ford Focus I Hatchback

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Ford Focus I Hatchback
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 11132
Koszt ogólny 29,54 PLN
LPG22.14 PLN
ON29.48 PLN
PB49.61 PLN
Wydatki serwisowe 10,07 PLN Pozostałe wydatki 10,89 PLN

Autodiagnoza Ford Focus I

Liczba wpisów: 117
Para / biały dym z spod maski nawet po odpaleniu na zimnym silniku.
dodał: vip27, 4 lata temu
Samochód nie stracił wogóle siły czy dynamiki jazdy (co zauważyłem po 2 kilometrowym odcinku drogi i pozostawieniu go na parkingu). Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Alternator ładuje poprawnie. Ciepły czy zimny silnik nie ma znaczenia, zaraz po odpaleniu leci para / biały dym (ciężko określić) z przedniej części silnika pod intercoolerem. Po odkręceniu i zdjęciu coolera oraz dolnej obudowy pompa od dołu jest mokra i alternator jak by też. Proszę o radę co robić i w jakiej kwocie zamknie się naprawa.
Po zatrzymaniu sie czasami wzrastaja obroty nawt do 4000 pochwili spadaja.
dodał: ZORBA, 4 lata temu
W czasie jazdy np.na 2 lub 3 biegu(najbardziej odczuwalne) po zdjęciu nogi z gazu samochód nie zwalnia-brak efektu hamowania silnikiem-zachowuje się jak by jechał na tempomacie-mozna tak przejechac pare km. Po zatrzymaniu sie obroty potrafia wzrosnac czasami nawet do 4000 .
Focus mk2 FL - Pali bezpiecznik 136 (15A) od spryskiwaczy.
dodał: erykuss, 4 lata temu
Witam. Coś notorycznie przepala mi bezpiecznik numer 136 (15A) od spryskiwaczy. Po założeniu nowego i odpaleniu silnika samochodu od razu przepala bezpiecznik. Nawet nie muszę uruchamiać spryskiwaczy. Za pierwszym razem udało się uruchomić spryskiwacze przód i tył (działają). Zanim wybiorę się do jakiegoś magika zapytam na forum. W marcu robili w tym aucie instalację gazową - czy mogli coś skopać? Samochód mam od miesiąca więc ciężko coś więcej napisać. Poradzicie coś...

Publikacje o Ford Focus

Newsy o Ford Focus

Ford Focus I Hatchback