Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Sedan

młody_kierowca, 14 lat temu
Silnik 1.6 16V 100KM 74kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus I Sedan 1.6 16V 100KM 74kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja na rantach drzwi i pod listwą nad tablicą rejestracyjną
Układ elektryczny : Ford nie lubi podrób. Świece, cewki najlepiej motorcraft. Cewka pada przy 150 tys. przebiegu
4,0
Całokształt
Każdy chwali co ma. Ja chwalę moją foczkę za niezawodność i piękno- właściciele VW patrzą z zazdrością, ale zanim kupiłem Fokę, mówili żebym nie pchał się w to gówno. Zmienili zdanie. Wygląd deski robi wrażenie, zwłaszcza jeśli ktoś jeździ Oplem, Audi lub VW- gdzie deska jest prosta i oklepana. Największe plusy: układ jezdny, komfort, niezawodność, ekonomiczność. Wady: korozja
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje równo i cicho. Najlepsze efekty osiąga się przy 2500 obrotów, zwłaszcza jeśli chcemy przyspieszyć. No i ten dźwięk spod maski...
4,0
Skrzynia biegów
Ze skrzynią nie ma żadnych problemów, łatwo przerzuca się biegi, ale trzeba dociskać drążek do końca, bo lubi czasem wyskoczyć na luz.Nie wiem jaki jest olej wlany, ale przy -20 trochę musiał zgęstnieć, bo drążek troche ciasno chodzi.
5,0
Układ jezdny
Drogi trzyma się świetnie. Na kołach 15 calowych podniósł się na tyle, że nie muszę się martwić o prog zwalniające przy pięciu osobach na pokładzie i bagażniku zakupów. Jazda to prawdzia przyjemność, z zakrętami radzi sobie świetnie
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie do wszystkiego można się przyzwyczaić, nawet do braku tylnej wycieraczki.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez rewelacji- przy niskich temperaturach ciepło robi się dopiero po przejechaniu 7-8 km. W temp. plusowych wystarczy mu 3-4 km, żeby poczuć ciepło. Dobrze poustawiane nadmuchy robią jednak swoją robotę- nie wiem co to znaczy zaparowana szyba. Kupiłem gąbkę z irchą, bo w escorcie miałem problemy z parą na szybach- leży od października w samochodzie i może jeden raz ją użyłem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie wystarczająca. Sporo mieści się w bagażniku, choć przez wysoko umieszczony próg trzeba się trochę nagimnastykować, zeby coś większego wsadzić. Świetna regulacja fotela kierowcy- kierowca niski, wysoki, szczupły i tęgi będzie mógł czuć się wygodnie w tym aucie. Nie brakuje miejsca na nogi ani z tyłu, ani z przodu. Trochę za małe schowki na drzwiach, zbyt ciasne. Uwaga na schowek- jeśli jest w nim sporo rzeczy, należy zwrócić uwagę, zeby coś nie przeleciało przez szczelinę i nie wylądowało za schowkiem
5,0
Wyciszenie
W aucie jest cicho. Silnik ledwo słychać przy włączonym radiu. Nic nie stuka i nie puka. Choć przy dużych mrozach na nierównościach czasem jakiś plastyk zatrzeszczał
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części stosunkowo nie są drogie- zwłaszcza w porównaniu z innymi markami aut tej samej klasy i rocznika. Zużycie paliwa- średnio wychodzi mi 7,5 l a nie mam lekkiej nogi. Na trasie jeszcze nie miałem przyjemności jeździć, a nie poruszam się również typowo w ruchu miejskim. Co drugi dzień jeżdżę w godzinach, kiedy ruch ustaje lub dopiero się wzmaga, a co drugi faktycznie jeżdże więcej po mieście.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za podobne pieniądze trudno wybrać coś lepszego. Można pchać się w Opla, ale moim zdaniem Ford robi lepsze silniki a blacha w oplu nie wiele lepsza. VW mi się nie podobają a Audi i Seaty dużo droższe ( moim zdaniem za drogie ). Nie lubuję się w Mercedesach a japońskie wynalazki nigdy mnie do siebie nie przekonywały. Po prostu zrobiłem dobry wywiad na temat Focusa i szukając auta postawiłem na Focusa i się nie zawiodłem
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyną kosztowną naprawą była wymiana cewki, która w fordach rzekomo ma wytrzymać 150 tys. km. W moim padła przy 155 tys. na przebiegu. Po znajomości załatwiłem orginalną z motorcrafta za 400zł. No i ta blacha, ale to w Focusach standard. Wychodzą pryszcze spod tylnej listwy na tablicą rej. i zaczyna chwytać drzwi na rantach. Ale jest to do zrobienia za 400 stówki raz a dobrze ( wada fabryczna ). Po za tym zero śladów korozji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rzadnych poważnych awarii. Wymianiłem klocki, oleje, filtry, płyny, świece i cewkę. No i jeżdżę nim co dziennie bez problemów z odpalaniem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Sedan 1.6 16V 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
7,9
l/100km
11,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I Sedan