Szukaj

Informacje o Ford Focus I Sedan

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus I Sedan – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4362 mm
Szerokość 1698 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2615 mm
Rozstaw kół - przód 1502 mm
Rozstaw kół - tył 1495 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 490 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~Roman Wu
Ford Focus I
Sedan 1.6 16V 100KM 74kW
Calkiem niezle...autem przejechalem przez ostatnie dwa lata okolo 75 000 km..trasa Schwarzwald - Wroclaw.W samochodzie wymienilem ...rozrzad z pompa wody , sprzeglo , alternator , zawieszenie cale ...zadnych problemow z silnikiem ...latwo nie mial u mnie jak wspomnialem pokonuje trase 950 kilometrow na raz , tylko tankowanie predkosc srednia 120 ..przewaznie 150 - 190 ...dziwne bo konstrukcyjna dla auta 185 .na 3 do 160 ;) zdziwienie przeogromne u wyscigowcow z innych aut ze ich podrapany focus sedan wyprzedza ... Przy duzych predkosciach tj powyzej 150 km/ h zuzywa duzo oleju bo na trase ze Schramberg _ Wroclaw okolo 1.2 litra ale caly czas noga przy podlodze i biegi zmieniam 1 do 50 ...2 przy 80 ..3 do granic 140 - 150 ..a pozniej juz normalnie ;) Auto chodzi rewelacja ...szkoda tylko ze juz ma lata swoje i troche za male jak na takie podroze. Kupilem na pol roku lub ile wytrzyma ;) na moje zdziwienie jezdze juz 2.5 roku i...jestem naprawde milo zaskoczony . Zeby nastepny taki mi sie trafil , mam jeszcze jedno ...komentowalz 2011 roku i ... nie bede komentowal
4,3
~Sebastian
Ford Focus I
Sedan 1.6 16V 100KM 74kW
Po moim pierwszym autku - Vectrze w gazie, chciałem kupić sobie benzyniaczka. Wybór padł na Foczkę. I po upływie roku jestem z niej zadowolony, mimo że kupiłem 13-letnie auto. Dobry silnik, perfekcyjny układ jezdny, dobre zawieszenie. Ci, co mówią "Ford ****** wort" widocznie mają złe doświadczenie ze Sierrami czy Escortami. Focus to NAPRAWDĘ udane auto. Będę nim jeździł, aż klęknie "na amen" albo zaliczę jakiegoś dzwona. No i te spalanie - trasa z Pomorza na Śląsk po autostradach, gierkówce i wiecznie zakorkowanej Łodzi i zmieściłem się w 6,1 litra na 100 - kto podskoczy?
4,2
~Jooras ^ Śląsk
Ford Focus I
Sedan 1.6 16V 100KM 74kW
Kupiłem Focusa (1.6 100 KM benzyna, rocznik 2004) głównie dlatego, że ceny na rynku wtórnym były niskie w porównaniu np. z Oplem. I co? Zdecydowanie nie żałuję. Robię ponad 30 tysięcy rocznie po całym kraju, jak dotąd mnie nie zawiódł. Silnik nie nadaje się do sprintu spod świateł, bo dostaje wigoru dopiero na wysokich obrotach (wtedy pali jak smok). Nadrabia dość długimi biegami i elastycznością, w dodatku przy normalnej jeździe bez wciskania pedału gazu w podłogę pali niewiele. Przykład - dwie osoby, trasa Katowice - Warszawa tam i z powrotem, V max = 130 km/h, zmiana biegów przy 3-4 tysiącach rpm, średnie spalanie: 6.3 - 6.7 litra / 100 km. Jedynie przy dużych mrozach po mieście pije sporo. Bardzo fajny samochód na trasę, wystarczająco wygodne fotele, fantastycznie prowadzi się na krętych drogach. Pali za pierwszym razem nawet przy siarczystych mrozach (tej zimy rekord -26 stopni, odpalił bezproblemowo). Bardzo dobre hamulce jak na samochód tej klasy. Dość pochwał, teraz minusy. Tylne zawieszenie kiepsko znosi polskie drogi - kompletny remont jest drogi. Typowe usterki - czujnik prędkości (prędkościomierz pokazuje 0 w trakcie jazdy i czasami szarpie, na autostradzie niezapomniane wrażenia), przycisk podnoszenia prawej przedniej szyby. Mechanicy odradzili mi założenie instalacji gazowej co przy cenach benzyny potrafi zaboleć. Jedyna poważna wada jak dla mnie to korozja. Jak na rocznik 2004 zardzewiały spód klapy bagażnika i ranty drzwi to już wstyd, panowie i panie z Forda.
Średnie spalanie dla Ford Focus I Sedan
7,2 – 8,7
l/100 km
5,8 – 6,0
l/100 km
8,1 – 10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Ford Focus I
Sedan 1.8 TDCi 115KM 85kW
Focus 1.8 TDCI 115 KM, rok 2002 (FL), przebieg 315500 km. Pierwsze wtryski, pierwsza pompa wysokiego ciśnienia. Spalanie mocno uzależnione od stylu jazdy. Samochód jest oszczędny, ale musi mieć określone obroty. Przykładowo, trasa, bardzo powolna 70-90 na godzinę. Jak utrzyumuje się silnik w zakresie 1400-1800 obrotów, to spalił 5,2 (wg komputera), w momencie, kiedy tą samą trasę (przy powrocie) pokonałem utrzymując pojazd w zakresie 2000-2200 obr./min. Ford spalił 4,9 litra. I taka reguła obowiązuje też w mieście i innej trasie. Focus z tym silnikiem ma długie przełożenia skrzyni biegów. 4 bieg - 70 km/h - 1600 obr./min., 5 bieg - 105 km/h - 2000 obr./min. Więc często w mieście korzysta się z pierwszych trzech biegów. Spalanie miasto (Wrocław): 1. Krótkie odcinki, zima - 8,5l 2. Krótkie odcinki, lato - 7,2 l, z klimatyzacją 7,8 l 3. Miasto dłuższe odcinki, mało korków, zima - 7,5 l 4. Miasto dłuższe odcinki, mało korków, lato - 6,8 l 5. Miasto, wylot z miasta, ok. 15 km, zima - 6,8-7,0 l 6. Miasto, wylot z miasta, ok. 15 km, lato - 6,3l 7. Trasa, prędkości 80-110, krajowa - 4,9 - 6 (w zależności od płynności ruchu i tępa jazdy), w zimie spala tyle co w lato. 8. Trasa prędkości 80-110, dużo wyprzedania - 6,3 l 9. Autostrada prędkości 120-130 - 5,7 l 10. Autostrada prędkości 130-150 - 6,3 l 11. Autostrada, górzyste rejony, duże prędkości 150-160 (nowe opony, więc i wyższe opory toczenia), 7,2 l Focus 1.8 TDCI, to nie jest 1.9 TDI 110 KM, spalanie jest mocno uwarunkowane od płynności jazdy i utrzymywania silnika w odpowiednim zakresie obrotów, najmniej spala, kiedy silnik pracuje w stałym zakresie 1900-2500 obr./min. - w sumie jak każdy diesiel z tamtych lat.
9,6
Ford Focus I
Sedan 1.6 16V 100KM 74kW
Witam. Co do spalania Foczki to chyba nie ma powodów do narzekania. Nie mam lekkiej nogi także cieżko było sprawdzić minimalne spalanie, ale myślę, że jazda do 3tys obrotów też przejdzie ;) Tak więc gdy naprawdę się starałem, spalanie wychodziło cudne bo około 8.5 litra lpg, ale tak się nie da jeździć. Codziennie jeżdzę do pracy 60km z czego połowa tego to droga krajowa S8 więc można przycisnąć :) Max jaki to autko mi spaliło z klimą to 11 litrów ze średnią prędkością około 150km/h (jazda w 3 dorosłe osoby). Awaryjność - kupiłem auto przy przebiegu 155tys, teraz jest 220tys i zrobiłem w nim rozrząd, 2 łożyska z tyłu, 2 łączniki stabilizatora, końcówke drążka kierowniczego i to by było na tyle. Musze teraz jeszcze przeguby wewnętrzne ogarnąć. Niech mi nikt nie gada, że Ford g... wort. Pozdrawiam i mam nadzieję, że opinia się przyda :)
9,9
Ford Focus I
Sedan 2.0 16V 130KM 96kW
Jestem pod wrażeniem, jeżeli chodzi o spalanie. Użytkuję 2 lata. Na A4 trasa Tarnów-Kraków 110km/h 8,7l. Oszczędna jazda trasa 15 km w porze letniej - 9/9,5, ta sama trasa ale żyłowanie silnika 10l. Zimą należy dodać plus 1l do tych danych. Na każde 1000 km połyka 10l benzyny, ale to naturalne, w końcu silnik 2.0 musi coś połknąć :). Jedyne co mnie denerwuje to, że bierze olej mimo remontu silnika, no ale cóż.. nie ma samochodu idealnego.

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Oczekuje na rozwiązanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Oczekuje na rozwiązanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Ford Focus I Sedan