Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Focus C-Max

Mieczyslaw, 9 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 136KM 100kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus II Focus C-Max 2.0 TDCi 136KM 100kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Prawie jak sportowe ale nie powoduje dyskomfortu na naszych drogach
4,0
Całokształt
Bardzo nie mogłem się przestawić z myślenia "ford g... wart". Auto posiadam od niecałego miesiąca i jestem bardzo zadowolony. Po przesiadce z ospałego golfa nie mogłem wyjść z podziwu jak tak niepozorne auto może dać tyle radości. Pierwsza rzecz to silnik. 2.0 TDCI produkcji PSA (grupa peugeot i citroen) jest naprawdę dobrą konstrukcją. Zrywny, oszczędny, a zarazem niegłośny. Generalnie po mieście spala w granicach 6,8 L, za to w trasie najniższe spalanie zanotowałem 5,2 L. Z tej pojemności - bajka. W środku trochę plastikowo i czasami coś zatrzeszczy ale w takim 11-latku jakoś mnie to nie przeszkadza. Posiadam wersję GHIA z elektronicznym hamulcem ręcznym. Taki bajer do którego trzeba się przyzwyczaić przy parkowaniu. Jak na razie nie sprawia problemów. Skrzynia 6-biegowa nie sprawia problemów (nawet ten wsteczny, który wchodzi podobnie jak jedynka ale da się wyraźnie wyczuć go po paru kilometrach jazdy). Zawieszenie to coś z zupełnie innej klasy aut. Jadąc c-maxem nie mam wrażenia jazdy vanem tylko jakimś sportowym autem. W zakrętach jeździ się idealnie, dziury nie powodują wypadania plomb z zębów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pierwsza rzecz to silnik. 2.0 TDCI produkcji PSA (grupa peugeot i citroen) jest naprawdę dobrą konstrukcją. Zrywny, oszczędny, a zarazem niegłośny. Generalnie po mieście spala w granicach 6,8 L, za to w trasie najniższe spalanie zanotowałem 5,2 L. Z tej pojemności - bajka. Trzeba tylko pamiętać o dobrym paliwie i co jakiś czas przeczyścić zawór EGR i można jeździć. Wymiana wszystkich filtrów i oleju ( wchodzi około 6L) plus robocizna to jakieś 470 zł. Brak DPF-a jest muzyką dla moich uszu. UWAGA - silniki po 10.2004 mogą posiadać DPFa, a jeśli nie posiadają to przed zakupem sprawdźcie sobie czy nie został usunięty.
5,0
Skrzynia biegów
Intuicyjna oprócz biegu wstecznego. Trzeba się przyzwyczaić, że wsteczny jest prawie w miejscu jedynki ale od razu zaznaczam, że trzeba być ćwierć mózgiem żeby te biegi pomylić.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie to coś z zupełnie innej klasy aut. Jadąc c-maxem nie mam wrażenia jazdy vanem tylko jakimś sportowym autem. W zakrętach jeździ się idealnie, dziury nie powodują wypadania plomb z zębów.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu idealnie, gorzej z tyłem jeśli chodzi o szybę z tyłu. Wszystko jednak rekompensują lusterka w których widać wszystko co dzieje się z tyłu auta. Polecam jednak tak dla pewności siebie zamontować czujniki z przodu i z tyłu.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest intuicyjne. Wersja GHIA daje naprawdę lepszej jakości materiały i elementy wyposażenia. Radio Sony - cudowny dźwięk i zmieniarka na 6 CD. Podświetlenie kokpitu i zegarów na zielono nie męczy oka. Oświetlenie bagażnika mogłoby być lepsze. Sterowanie klimatyzacją też intuicyjne i bez wyszukanych dodatków ( wersja z dwustrefową klimatyzacją) Lusterko fotochromowe działa i ułatwia niesamowicie jazdę w nocy. Siedzenia dobrze trzymają na zakrętach i nie powodują bólu przy dłuższej trasie. Posiadam wersję z regulacją odcinka lędźwiowego co jest super rozwiązaniem. Dużo schowków i ułatwień w transporcie bagażów (wyjmowane siedzenia z tyłu, haki i linki w siedzeniach, niski próg bagażnika)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
I tu dam ocenę maksymalną. Samochód szybko się nagrzewa w zimie ( nie wiem co jeszcze w lecie ale napiszę opinię po roku na ten temat). Genialnym wynalazkiem jest elektrycznie podgrzewana szyba przednia wraz z lusterkami. Patrząc na przymrożone wycieraczki do szyby nie mam żadnych obaw przy ich odlepianiu. Odpalam auto i włączam magiczny przycisk na kokpicie i w parę chwil zbieram śnieg i lód z szyby bez skrobania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dawno nie miałem takiej przestrzeni w aucie o tych gabarytach. Kierowca i pasażer z przodu siedzą wygodnie i mają dużo miejsca na nogi. Z tyłu też nie można narzekać.
4,0
Wyciszenie
I tu się robi trochę gorzej. Przy prędkościach powyżej 120 km/h słychać szumy na wysokości słupków z przodu. Nie zwiększają się przy wyższych prędkościach. Silnik jak na diesla ledwo słyszalny. Zawieszenie też prawie niesłyszalne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu na razie wypowiem się tylko w kwestii wymiany oleju i filtrów. Koszt za wymianę wszystkiego z robocizną wyszedł 470 zł. Na własną rękę proponuję wymienić filtr pyłkowy. Godzina roboty i fachowiec mniej zedrze z nas. Forum Ford Polska to świetne źródło informacji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 15 tyś. kupicie auto, które naprawdę sprawi wam radość z jazdy i z bogatym wyposażeniem. Polecam wersję GHIA z silnikiem 2.0 TDCI ponieważ ma o wiele lepsze wyciszenie wnętrza w porównaniu do pozostałych wersji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie tylko zawór EGR był do przeczyszczenia. Napiszę resztę za rok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jak na tą chwilę. Napiszę za rok jeśli coś będzie

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Focus C-Max 2.0 TDCi 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Focus C-Max