Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Hatchback 5d

skretek@o2.pl, 13 lat temu
Silnik 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 152 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus II Hatchback 5d 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : 1. Wyciszenie, 2. Czystość - auto dla alergików, ma specjalne filtry na kurz, 3. Układ jezdny, 4. Wentylacja - błyskawiczna.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Ząrówki dość często muszę wymieniać.
Zawieszenie : Po 150 000 km do wymiany amorki - ale w sumie to chyba normalna sprawa przy tym przebiegu.
5,0
Całokształt
Nie zamieniłbym mojej Foki na żadne inne auto tej klasy. Jeździ się super, dynamicznie, nie czuć zmęczenia w trasie, a po mieście w miarę zwinne. Ładnie wygląda, zapakować się można na wakacje bez problemu, choć kombi to nie jest. Same plusy. Spalanie na normalnym poziomie, części dostępne w sklepach internetowych - troszkę drogie (amorki przód nawet baaardzo). Moje autko jest z 2007 roku, ale nie było opcji zaznaczenia tego rocznika.
Wrażenia
5,0
Silnik
W zimie troszkę należy poczekać, aż kontrolka zniknie i będzie można odpalić silnik - coś jak w dieslu. Wiąże się to z jakimś układem podgrzewania, bo alkohol wymaga wyższej temp do spalania. Ale dizeku temu układowi po przejechaniu 500 m mamy już odpowiednią temp. oleju ! Ogólnie 1,8 FlexiFiel to silnik bardzo dynamiczny, i przy 90km/h oszczędny.
4,0
Skrzynia biegów
Trzeba się przyzwyczaić. Dwójka powinna być bardziej elastyczna. Ogólnie jeździe się dobrze.
5,0
Układ jezdny
Wsiadasz do tego samochodu i czujesz, jakbyś już zrobił nim 20 000 km! Układ jezdny w Foce to naprawdę wypas. Autko skręca wtedy, kiedy ma skręcać, zawraca bez problemów, nie ma się do czego doczepić.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód - OK, boki też, ale tył ze względu na szybę - gorzej.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Najlepsze jest sterowanie radiem przy kierownicy - ułatwia życie. Komputer pokazuje dane przy liczniku, nie trzeba szukać wzrokiem na deskę rozdzielczą. Polecam wersję z podłokietnikiem - przydaje się w długich trasach. No i z tempomatem! Boskie ustrojstwo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kilka sekund i gotowe. Duży plus tego auta. Nie wiem jak inne wersje silnikowe - ta ma specjalne nagrzewanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu nie jeżdżę. Z przodu wystarczy miejsca dla wysokich. Wysoko się siedzi - prawie jak w SUVie.
5,0
Wyciszenie
Silnika czasem nie słychać . Po obrotomierzu poznaję na światłach, że jest włączony!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu osoby z ciężką nogą będą miały przekichane. 90 km/h w trasie - spalanie 6,5-7. Autostrada 130 km/h to już 8,5. Miasto (Wrocław - więc sporo korków) 9. Ogólnie dramatu nie ma.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najtańsze autko w swojej klasie - tańsze są meganki, ale jak taką jedną oglądałem, to podziękowałem. Porównywalnie tylko z mazdą 3, ale ona w środku taka toporna troszkę jest. Lepszego autka w tej klasie za takie pieniądze nie znajdziecie. Żadne Golfy czy Astry. Obejrzycie to się przekonacie. Foka jest tańsza i większa (mówię o wersji Hatchback 5d).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło. Mam na budziku 153 000 i wymieniam tylko części eksploatacyjne - klocki, amorki, żarówki, oleje... Uwaga - ciężko wymienia się żarówki świateł drogowych - trzeba wyciągnąć cały klosz. Z tym od pasażera jeszcze idzie sobie dać radę, ale od strony kierowcy - męka!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J.w. Nic się nie psuje - odpukać (jak dotąd).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus II Hatchback 5d