Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Kombi

Wiktor, 5 lat temu
Silnik 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Jeśli chodzi o ten przedział cenowy i klasę aut, według mnie jest całkiem nieźle, ale ma swoje minusy o czym nieco poniżej. Plusy to na pewno prowadzenie auta na drodze i bezawaryjność. Minusem jest mułowatość, ale to można zmienić chipując auto - ja tak zrobiłem i odpukać ostatnie 45 tys. km zrobiłem bez większych przeszkód. Po chiptuningu parametry auta to ok 127KM/280nm, co pozwala na bezstresowe wyprzedzanie na krajówkach. Z tyłu miejsca jest raczej wyłącznie dla mniejszych osób, z przodu osoba o wzroście 1.88m musi siedzieć jak w gokarcie - mając obniżone siedzenie na maksa. Spalanie przyzwoite - 6l w trasie przy prędkości 100-110km/h. W mieście i na autostradzie 7 do 8l/100km (wyniki dla opon całorocznych GoodYear Vector 4 seasons). Kombi nie jest strasznie długie w porównianiu do Insigni czy Mondeo, więc w mieście zazwyczaj w wolną lukę da się nim zaparkować. Auto w miarę wysokie więc po leśnych drogach też bezstresowo daje radę. Wygłuszenie auta jest beznadziejne, na szczęście wygłuszenie matami przednich drzwi nieco pomaga. Podobnie beznadziejne są standardowe głośniki montowane w tym aucie. Wyciszenie + wymiana na HELIX B-62C poprawiła sytuację z beznadziejnej na w miarę ok. Dość szybko przetarł mi się lakier z tyłu auta - u góry pod klapą bagażnika, w miejscu gdzie są kable, jak kupujesz auto zwróć uwagę na to miejsce - będzie pewnie albo korozja albo zaprawka. Poza tym z lakierem raczej wsio okej. Tak więc jeśli szukasz auta do przemieszczania się z punktu A do punktu B, jest jak znalazł.
Wrażenia
4,0
Silnik
5* po zachipowaniu. 3* przed chipem bo autem o takiej masie z takim silnikiem nie da się zbytnio jeździć w trasy...
5,0
Skrzynia biegów
Łatwo się zmienia biegi, brakuje szóstego biegu
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Będąc wysokim niestety trzeba iść na kompromis - siedzenie obniżone na maksa. Prawe kolano niestety opiera się o środkową konsolę co jest męczące na dłuższych trasach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fizyki nie oszukasz. Jeśli auto ma blisko 5m to jest pełno miejsca dla pasażerów, a jeśli auto ma 4.5m to ludzie z tyłu mają tyle miejsca ile im kierowca z przodu zostawi. W każdym razie 1.85m z przodu i 1.75m z tyłu przejedzie.
2,0
Wyciszenie
Bez dodatkowego wyciszenia drzwi się nie obeszło. Inaczej jest głośno i fabryczne audio kłuje w uszy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
EGR robiony przy 170 tys. Oprócz tego większych problemów brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus II Kombi