Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Kombi

wolny, 6 lat temu
Silnik 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Focus II Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
3,31
19% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Gnije w wielu miejscach na raz, ale równomiernie! :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : wtryski, wtryski, wtryski, dwumasa, turbo, egr
4,0
Całokształt
Mam tego Focusa od 2008 roku (25000km), więc mogę co nieco o nim napisać. Silnik 1,8 TDCi, jak dla mnie był w sam raz pod względem dynamiki. Wyposażenie było chyba najuboższe z możliwych i przy zakupie był nieco zszokowany zobaczeniem KASECIAKA w samochodzie z 2006 roku. Niejako wbrew sobie klikam, że kupiłbym go ponownie. Mam jednak jedno zastrzeżenie: sprzedałbym go przy 150000km! (patrz usterki)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik sam w sobie fajny do jazdy. Przyjemnie przyspiesza. od 1800obr zaczyna ciągnąć. Spalanie udało mi się osiągnąć 5,1 na trasie. Najwięcej ile mi spalił, to 7,5. Nie mieszkam w mieście - dojazd to około 15km. W lecie pali 6-6,5. Zimą 6,5-7.
5,0
Skrzynia biegów
Brak zastrzeżeń. Niektórym może nie pasować takie sztywne przełączanie biegów, ale mi to bardzo pasowało.
5,0
Układ jezdny
Dobrze się prowadzi - brak zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Niejeden raz mało nie miałem stłuczki (i nie tylko ja prowadząc ten samochód) w związku z szerokimi przednimi słupkami. Mogą zasłonić cały samochód z jednej bądź strony.
3,0
Ergonomia
nie mam zastrzeżeń...poza fotelami. Napisałem fotelami? Mam na myśli te taborety z oparciem. Jazda na trasie, to katorga. Kolega ma wątpliwą przyjemność ujeżdżania 1.6TDCi z 2010 i melduje, że wcale lepiej nie jest.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chwile potrzebuje zanim się zimą rozgrzeje...
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako kierowca nie narzekam, ale nie życzę nikomu podróżowania za mną (mam 195cm i osuwam fotel na max do tyłu). Tam nawet mój 5 miesięczny syn się nie zmieści :) Montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy jest możliwy tylko na środku kanapy...i to też na styk.
2,0
Wyciszenie
nie wiem, czy nie powinienem dać 1 gwiazdki...ale ona chyba zarezerwowana dla Stara, czy innego Malucha Generalnie źle lub tragicznie. Jazda normalna jest ok do 30-60 minut. Jak masz jechać na trasie z prędkością ponad 100km/h przez dłużej niż godzinę, to nawet mnie głowa zaczyna boleć (a nie jestem wrażliwy)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie ok, ale naprawy uuu...o tym niżej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Sporo nie kosztuje, ale jakość trochę mizerna.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Korozja - liczę jako drobną: klapa bagażnika, tyci na masce, nadkola przód/tył, lekko na progach. Wyświetlacz w radiu nie działa od paru lat. Świetnie się wpisuje pin, jeżeli musiałeś odłączyć akumulator... Przed 100000km była akcja z termostatem - rozgrzewał się do 90st i chłodził do 70...i rogrzewał do 90...i tak w kółko. Ostatnio (200000km) przepaliła się złączka od przewodu od świec żarowych.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No to zaczynamy: - około 70000km - szlag trafił immobilizer i konieczna była wymiana zegarów oraz zaprogramowanie kluczyków - 2700pln - 120000km - EGR - niech mu gleba ciężką będzie. Ośka pękła 2x i raz prowadzenie tej ośki - trzeba było wymienić cały napęd - 500pln (używka, bo jak cały to ford sprzedaje tylko z kolektorem za jedyne 1700pln) - 150000km - witajcie wtryski! ...a raczej żegnajcie. Konieczna była reanimacja wtrysków. Chcąc zrobić to porządnie dałem do Boscha w Zielonej Górze (na Łąkowej) - regenerowali chyba 10-15 razy wymienili pompę od wtrysków i walczyli przez pół roku - gratulacje! Koszt - 5400pln - 160000km - "puk puk puk! - kto tam? - koło dwumasowe!" tak jest! razem ze sprzęgłem za jakieś 1700pln - 165000km - podczas wymiany kola dwumasowego ktoś chyba "niechcący" zamienił mi alternator na regenerowaną chińszczyznę - dziękuję! 600pln - 170000km - ...i nastało lato - no to załączę klimę! Ups - nie działa. Nie wiem, który mechanik był tak miły, że podczas grzebania pod maską urwał zaczep od sprężarki klimatyzacji - nie dało się jej zamontować - więc wymiana. Chyba 300pln na szrocie...już nie pamiętam. Z tym wymieniłem osuszacz...i przewody klimy...i napinacz paska. - silnik od 50000km chodzi na wolnych obrotach jakby nie palił na jeden gar - nikt nie wie dlaczego. Ja już się przyzwyczaiłem i nic z tym nie robię - zajadę go na śmierć i kupię toyotę. - no i jeszcze mała drobnostka na koniec - regeneracja turbo przy 200000km. Drobnostka...1800pln

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Kombi