Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d facelifting

Patryk Kozera, 8 lat temu
Silnik 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 21 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Na początku obawiałem się takiej konstrukcji ale po pierwszej jeździe byłem zdziwiony i od razu podjąłem decyzję że mój nowy Focus będzie wyposażony właśnie w taki silnik. Fajna dynamika, oszczędność i wzorowa kultura pracy jak na 3-cylindrowca! Polecam!
5,0
Całokształt
Bardzo ciekawy samochód wzbudzający zainteresowanie i ciekawość. Moim osobistym zdaniem bardzo ciekawie poprowadzona linia nadwozia a i sam środek nie zanudza. Agresywny przód z dużym wlotem powietrza pozwala Focusowi wybić się z pośród innych, często wyglądających bardzo podobnie modeli.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mój Focus wyposażony jest w litrowy silnik ecoboost o mocy 100km. Najczęściej podróżuje w dwie osoby. Dynamika bardzo przyzwoita jak na taką moc i pojemność, kultura pracy jak na 3 cylindry bardzo zadowalająca bez zbędnych drgań czy nie przyjemnego dźwięku silnika. Na trasie też jest ok. Należę do spokojnych kierowców którzy jednak raz na jakiś czas lubią sobie "depnąć" i mi to wystarcza. Wiedziałem co bioręi po wielu jazdach testowych autami różnych marek od razu zdecydowałem się na Forda. Focus wygrał bez dwóch zdań z autami tego samego segmentu od KIA, Hyundai, WV, OPLA czy Skody. Bardzo oszczędny do średnio 130km/h później potrafi już łyknąć.
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi płynnie i precyzyjnie. Przełożenia bardzo dobrze dobrane.
5,0
Układ jezdny
Jak na Forda i Focusa przystało ZNAKOMICIE! Wcześniej miałem Forda Mondeo którym jeździłem 4 lata, zrobiłem ponad 120 tyś i pod względem układu jezdnego REWELACJA! Focus trzyma się znakomicie na każdym zakręcie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dobra do przodu do tyłu trochę gorzej. Stojąc na światłach troszkę przeszkadza zabudowanie czujników na środku do góry przedniej szyby przy lusterku wstecznym, nie widać np: prawego sygnalizatora.
5,0
Ergonomia
Pod względem ergonomii Focusa jestem bardzo zadowolony!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nagrzewające się wnętrze i bardzo sprawnie działająca klimatyzacja. Dodatkowo posiadam podgrzewane siedzenia i kierownice więc poruszanie się w chłodne poranki czy dni to czysta przyjemność.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wydaję mi się że poprzednia wersja Focusa byłą delikatnie większa. Dla osób o moim wzroście (174cm) i ustawieniu przedniego fotela w tyle spokojnie zmieści się drugi taki.
5,0
Wyciszenie
Przy większych prędkościach autostradowych z zewnątrz docierają szumy ale chyba to normalne. Wyciszenie na piątkę!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wydaję mi się że każde auto tego segmentu wychodzi podobnie. Na dzień dzisiejszy zaliczyłem tylko pierwszą serwisową wymianę oleju z filtrem. Okażę się później co do kosztów utrzymania, mniej więcej orientowałem się z kosztami i są do przyjęcia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nad zakupem nowego auta zastanawiałem się od dłuższego czasu, po kilku miesiącach i wielu wizytach w salonach wygrał Ford Focus. Dla czego? Dla tego iż oferował bardzo dużo za przyzwoitą cenę, nowoczesny i dynamiczny silnik który jest o wiele oszczędniejszy niż wolnosąca jednostka, ciekawa stylistyka zewnętrzna przyciągająca uwagę i zainteresowanie (na pewno na długo pozostanie "świeża") i co dla mnie ważne bardzo fajnie zaprojektowane wnętrze! Prowadząc Focusa czuję się w nim bardzo dobrze, materiały użyte do produkcji nie dają powodów do niezadowolenia i są zdecydowanie lepsze niż w poprzedniku. W większości miejsc mięciutko (tylko boczki twarde) konsola środkowa bardzo fajnie zaprojektowana, wszystko pod ręką, jasne niebiesko-błękitne podświetlenie nie męczy oczu, rewelacyjne zegary. Tak jak wspomniałem oglądałem wiele modeli, Fordzik wygrał m.in z takimi modelami jak: Kia Cee'd, Hyundai i30, Toyota Auris czy skoda Rapid która okazała się tak strasznie tandetnie wykonana że to w głowie się nie mieści. Największymi rywalami dla mojej osoby okazała się nowa Astra i Golf, po ostatnich kilku dniach wygrał jednak Focus! Astra przegrała ostatecznie wnętrzem i jego jakością oraz gorszym silnikiem w tej cenie a Golf gorszym wyposażeniem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie auto mam pół roku, zrobiłem nim 21 tyś km i o awaryjności nie mogę się wypowiadać. Na pewno dodam opinie za jakiś czas gdy auto będzie miało przejechane ponad 100tyś. Mam wielu znajomych którzy jeżdżą Focusami różnych generacji w tym kilku którzy mają ecoboosty i jak na razie wszyscy zadowoleni! Z resztą Focus zawsze należał do mało awaryjnych aut według statystyk. Nie ma auta nie psującego się, każde wcześniej czy później będzie wymagało napraw. Podstawą jest dbanie i na czas serwisowanie wtedy auto na pewno odwdzięczy się bezproblemową eksploatacją!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak! Oby tak dalej to będzie idealne auto chociaż i tak już takim jest :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Hatchback 5d facelifting