Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d facelifting

kayenne1, 5 lat temu
Silnik 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Awaria sprzęgła a w konsekwencji dwumasy. Wentylacja, która niemal nie działa.
4,0
Całokształt
Samochód, który sprawia przyjemność z jazdy, nie przez miesiąc, ale po 2 latach także. Drobne minusy to brak schowka na okulary, na drobiazgi np pilot. Dobrze jeździ, starannie wykonany, ma bogate wyposażenie, no i cieszy. Z 3 samochodów którymi dysponuję najchętniej jeżdżę właśnie nim. update, po 75 kkm cieszy nawet jeszcze bardziej:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka elastyczna, dynamiczna, i oszczędna. Można się tym toczyć, ale gdy potrzeba momentu to nie ma stresu np przy wyprzedzaniu. Fajnie reaguje tak na dodanie jak i zdjęcie nogi z gazu. Nieco brak momentu do 1500/min, od ok 1800/ min już idzie. No ale od czego jest rewelacyjnie zestopniowana i precyzyjna skrzynia...
5,0
Skrzynia biegów
Niebywałe, żeby do auta budżetowego trafiła tak precyzyjna skrzynia. Zmiana biegów to przyjemność. Cała zabawę zepsuło awaryjne sprzęgło i całkowita ignorancja ze strony Ford Polska. Kontakt niemożliwy.
5,0
Układ jezdny
Kolejne 5/5. Nie trafiłem jeszcze na autko,, które dotrzymałoby kroku nowemu Focusowi, a w górach to już papa:). On trzyma się jakby był przyklejony, ma niebywałą rezerwę bezpieczeństwa w zakrętach, a gdy już idzie się po bandzie, to jest przewidywalny i przyjemnie koryguje się jego tor jazdy.
4,0
Karoseria
Ładny, dobrze skrojony kompakt.
Komfort
4,0
Widoczność
Co najmniej dobra. Do tyłu także jest ok.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, w zasięgu wzroku i ręki, intuicyjna obsługa, nie musiałem czytać instrukcji a to mój pierwszy ford. Bardzo wygodne, dobrze trzymające fotele, przynajmniej w ST line.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajność co najwyżej średnia, Serwis twierdzi, że ten typ tak ma...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest przestronnie, z tyłu gorzej, ale to kompakt.
5,0
Wyciszenie
Cichutko i komfortowo, nawet przy wyższych predkościach
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobry i tani.
5,0
Stosunek jakość/cena
BDB
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi ale irytujące, których serwis nie usunął w ramach gwarancji:- niemiłosiernie skrzypiąca szyba boczna podczas mrozów, zawieszające się radio
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Akcja serwisowa dot. uślizgu sprzęgła w samochodach z ASS polegała na wgraniu softu, który obcinał moment. Niebywałe. Po licznych interwencjach uzyskałem robociznę i wymianę koła dwumasowego w ramach gwarancji, ale za sprzęgło musiałem zapłacić, chociaż to jego wada materiałowa była przyczyną "szarpania" i zniszczenia dwumasy. Rok walki z Fordem. Od ok 25 kkm przebiegu do wymiany przy 36,5 kkm .ASO stanęło na wysokości, Ford Polska nie odpowiadał na korespondencję. Całkowita olewka. Po tym to mój pierwszy i ostatni Ford. update - 75kkm, sprzęgło i skrzynia pracują idealnie. Nic nie szarpie, nie stuka. Szkoda, że trzeba było takiej walki z Fordem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Hatchback 5d facelifting