2.0Tdci 150km bardzo przyzwoite osiągi, rewelacyjne prowadzenie, wyciszenie wnętrza mogłoby być trochę lepsze, duży minus za ilość miejsca wewnątrz - jest ciasno. Jakość materiałów, spasowanie na wysokim poziomie, dużo wygodnych i pojemnych schowków. Duży plus za wyposażenie u mnie jest m.in blis, aktywny tempomat, carplay adaptacyjne xenony itp.
Silnik oszczędny, dający dużo frajdy z jazdy, a przy tym palący średnio ok 6L/100 bez znaczenia czy to miasto czy trasa. Niestety pomimo wysokiego poziomu bezawaryjności koszty serwisu jak już coś padnie są wysokie, ale za to do wszytskiego jest sensowny dostęp. Silnik ma niską kulturę pracy, poprzednie wersje miał wyższą kulturę pracy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny, oszczędny, bezawaryjny, ale dość drogi w naprawach. Trzeba uważać na układ chłodzenia bo lubi sobie pęknąć kilka rzeczy.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna 6b świetna. Biegi wchodzą idealnie, przełożenia są odpowiednio dobrane, w trasie przy 140km/h jest niecałe 2500obr. Fajnie działa też system podtrzymywania obrotów przy wrzucaniu większego biegu oraz podbicie obrotów przy ruszaniu na samym sprzęgle.
5,0
Układ jezdny
Chyba nikomu nie trzeba mówić, że focus prowadzi się po prostu świetnie. Warto zainwestować w dobre opony, żeby wykorzystać pełen potencjał auta. Z tyłu wielowahacz, bardzo trwały (u mnie 260tys km i wszytsko w oryginalne) trochę korodują wahacze ale nie ma tragedii. Zawieszenie zdecydowanie zastawione na dobre prowadzenie, mogłoby być bardziej komfortowe.
3,0
Karoseria
mój 10 latek nie ma oznak korozji, ale mam odprysk lakieru na tylnym błotniku na łączeniu ze zderzakiem (standard) auto jest przyzwoicie polakierowane i dobrze zmontowane. Niestety jak to w fordzie warto wykonać konserwację podwozia.
Komfort
5,0
Widoczność
Można mieć zastrzeżenia do widoczności do przodu - nie widać gdzie kończy się maska, reszta bez zastrzeżeń
3,0
Ergonomia
Dużo praktycznych i pojemnych schowków wewnątrz (cupholder miedzy fotelami z regulowanymi otworami to coś co powinno być w każdym aucie) Niestety kieszenie drzwi bez jakiegokolwiek obicia, bardzo mało miejsca na tylnej kanapie, podłokietniki w drzwiach mogłyby być większe i bardziej miękkie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jest bardzo wydajne ( za sprawą dodatkowej nagrzewnicy PTC), największą robotę robią grzana szyba i kierownica. Niestety układ klimatyzacji jest niewydajny, pomimo, że z kratek leci powietrze o temperaturze 2-3 stopni to przy temp. zew. powyżej 28stoni w aucie i tak jest gorąco.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo ciasne wnętrze, zwłaszcza z tyłu
4,0
Wyciszenie
Typowy średniak w klasie, nie jest źle ale mogłoby być lepiej
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 150KM 110kW
[l/100km]