Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus IV Hatchback ST

Santas, 2 lata temu
Silnik 2.3 Ecoboost 280KM 206kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus IV Hatchback ST 2.3 Ecoboost 280KM 206kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zużycie paliwa w mieście,
Zawieszenie : Doskonałe proporcje twardość kontra komfort
Karoseria : Nadspodziewanie przestronne wnętrze.
5,0
Całokształt
Samochód otrzymałem na testy na 6 dni. Auto nowe z przebiegiem 7000 km. Jest to wersja ST Edition czyli pożegnalna (od 2022 wchodzi lifting) lepiej doposażona i limitowana. Samochód ma utwardzone zawieszenie w stosunku do zwykłego ST o 20% oraz ma mechaniczną (za pomocą specjalnego zestawu klucz i nakrętka) możliwość jego indywidualnej regulacji. Zadaje się ze są też inne opony o profilu 35 za miast 40. Wyróżnikiem jest jeszcze specyficzny niebieski kolor oraz maksymalne wyposażenie auta we wszystkie możliwe oferowane przez Forda dodatki z wyłączeniem szklanego dachu. W związku z tym że moje obcowanie z autem trwało jedynie 6 dni proszę nie taktować tego wpisu jako przemyśleń i wrażeń kierowcy, który użytkował samochód przez wiele tysięcy kilometrów, ale jako testera podobnego do tych którzy swoje testy umieszczają na Yutub-ie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to fenomenalna jednostka napędowa. Mocy nie brakuje żeby się "wystrzelić" w zasadzie przy dowolnej prędkości. Elastyczność niczym w dieslu, rozkręcą się praktycznie z każdych obrotów. Dzięki temu co silnik robi z autem każda osoba którą miąłem okazje wieść na miejscu pasażera nawet wcześniej sceptycznie nastawiona co do możliwości posiadania mocno usportowionego auta po chwili zmieniała zdanie. Mam wrażenie że w aucie z nawiewów jest rozpalany jakiś gaz rozweselający bo po ledwie kilku zakrętach i przyśpieszeniach każdy jest roześmiany i zadowolony. I tak to moja rodzina w ciągu pierwszych 10 minut jazdy zmieniła zdanie co do sensu posiadania Focusa ST który już wiem że zastąpi moją Mazdę.
5,0
Skrzynia biegów
Doskonała, precyzyjna, genialna.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie to poezja a szczególne zakręty gdzie pomaga nam szpera wciągająca samochód w zakręt. Dzięki temu będąc na łuku możemy przyspieszać bez obawy o wyjechanie przodu. Wygląda to tak że gdy wchodzimy w niebezpieczny ostry zakręt lepiej jest docisnąć niż odpuścić.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać do tyłu i do przodu.
4,0
Ergonomia
Trochę mniej intuicyjna obsługa nowoczesnego systemu. Po mimo kilku dni eksploatacji bez instrukcji ciężko jest dotrzeć do "zaszytych" funkcji Moja Mazda 3 choć jej system jest już dość leciwy bije w tym Focusa na głowa. No ale wszystkiego się można nauczyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest super! Znacznie więcej miejsca niż w wyższości compactów.
5,0
Wyciszenie
Nie mam uwag. W trybie Sport i Tor jest wyraźnie głośniej ale to nie hybryda Toyoty czy Lexusa. Tu ma się dziać i się dzieje. Poza tym w trybie Normalnym i Śliska Nawierzchnia jest podobnie jak w zwykłym Focusie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu pełne zaskoczenie! Biorąc pod uwagę zakup tego auta z przeznaczeniem do codziennej eksploatacji czyli 90% w warunkach miejskich (Warszawa) postanowiłem sprawdzi go dogłębnie. Z domu do pracy w jedną stronę mam 38 km. Żeby się tam dostać musze przejechać praktycznie całe miasto w poprzek, czyli most na Wiśle, zatłoczone ulice i niezliczone światła. Postanowiłem wypróbować na tej trasie Forda w ustawieniu Śliska Nawierzchnia oraz w trybie Normalnym. Tryb Śliska Nawierzchnia znacznie spowalnia reakcje na gaz oraz sugeruje wcześniejszą zmianę biegu. I teraz UWAGA! Trzymają się zaleceń fordowskiej ekonianki trasę tę pokonałem ze średnim zużyciem paliwa 7.8 l/100 km zgodnie ze wskazaniem komputera. Nieźle co? W drugą stronę wypróbowałem tryb Normalny i jechałem jak zwykle to robię nie zawracając uwagi na podpowiedzi systemu ekonomizera. Zużycie paliwa w identycznych warunkach według wskazań komputera wyniosło 8,2 /100 km. Co ciekawe na co dzień jeżdżę Mazdą 3 z dwulitrowym silnikiem Sakyactiv, która słynie z oszczędnego spalania i mój wynik na tej trasie wacha się w przedziale 7,3 -7,5l/100 km. Co do spalania przy trybie Sport i Tor nie ma sensu tu czegokolwiek pisać. To indywidualna kwestia kierowcy i warunków w jakich się porusza autem. Powiem tylko tyle ze każde solidna dociśniecie gazu daje się odczuć w rosnącej średniej, ale coś za coś. Jeżeli zaś chodzi o spalanie w trasie skupiłem się na autostradzie gdzie przy ustawionym tempomacie na 140 km/h (pałska trasa po mazowieckich równinach) spalanie zaskoczyło mnie ale na in minus i wyniosło 10 l/100 km. W filmikach Yutub-owych testerów w identycznych warunkach samochód spalał 8,2-8,4 l/ 100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.3 Ecoboost 280KM 206kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Focus IV

Liczba wpisów: 15

Ford Focus IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Focus IV Hatchback ST