Szukaj

Informacje o Ford Focus IV Hatchback ST

Lata produkcji: 2019 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja Forda Focusa, rodzinnego samochodu klasy średniej, jest bardziej stylowa i bardziej przestronna. Nowe, wyróżniające się wersje, obejmują ekskluzywnego Focusa Vignale i inspirowanego klasą SUV-ów Focusa Active. 

Inżynierowie Forda ściśle współpracowali z klientami, aby zaprojektować nową generację pięciodrzwiowego Forda Focusa i jeszcze bardziej praktyczną wersję kombi, a także charakterystyczne, obdarzone własną osobowością serie w obrębie gamy – stylowego Focusa Titanium, sportowego ST-Line i ekskluzywnego Focusa Vignale. Nowemu crossoverowi, Focusowi Active, nadano sportowy styl, inspirowany klasą SUV-ów, wyróżniający samochód podniesionym prześwitem, relingami dachowymi i dodatkowymi panelami ochronnymi.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus IV Hatchback ST – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,7 m
Promień skrętu 5,35 m
Długość 4378 mm
Szerokość 1825 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1979 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1848 mm
Wysokość 1439 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1572 mm
Rozstaw kół - tył 1553 mm
Zwis przedni 909 mm
Zwis tylny 769 mm
Prześwit 112 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1354 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 375 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Karoseria - Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Santas
Ford Focus IV
Hatchback ST 2.3 Ecoboost 280KM 206kW
Samochód otrzymałem na testy na 6 dni. Auto nowe z przebiegiem 7000 km. Jest to wersja ST Edition czyli pożegnalna (od 2022 wchodzi lifting) lepiej doposażona i limitowana. Samochód ma utwardzone zawieszenie w stosunku do zwykłego ST o 20% oraz ma mechaniczną (za pomocą specjalnego zestawu klucz i nakrętka) możliwość jego indywidualnej regulacji. Zadaje się ze są też inne opony o profilu 35 za miast 40. Wyróżnikiem jest jeszcze specyficzny niebieski kolor oraz maksymalne wyposażenie auta we wszystkie możliwe oferowane przez Forda dodatki z wyłączeniem szklanego dachu. W związku z tym że moje obcowanie z autem trwało jedynie 6 dni proszę nie taktować tego wpisu jako przemyśleń i wrażeń kierowcy, który użytkował samochód przez wiele tysięcy kilometrów, ale jako testera podobnego do tych którzy swoje testy umieszczają na Yutub-ie.
4,1
~Łukasz
Ford Focus IV
Hatchback ST 2.0 EcoBlue 190KM 140kW
Auto robi bardzo dobre pierwsze wrażenie, zarówno wizualne, jak i podczas jazdy. Niestety w trakcie użytkowania zaczęły wychodzić coraz większe mankamenty. Pierwsza wizyta w ASO z awarią miała miejsce już pod koniec pierwszego miesiąca eksploatacji - awaria elektryki. Usterka była na tyle kłopotliwa, powtarzalna i jak się okazało trudnonaprawialna, że następne wizyty w ASO odbywałem jak w szwajcarskim zegarku max. co 1 miesiąc. Zdążyłem już poznać wszystkich pracowników z obsługi, jedni się zwalniali, inni zatrudniali ;) Ale wracając do meritum - auto zostało ostatecznie naprawione dopiero po ponad roku od wystąpienia usterki (ściślej wady fabrycznej pojazdu), ze współudziałem centrali i inżynierów FORD. Ale to nie jedyne usterki jakie wyszły - spasowanie elementów wnętrza tego auta do DRAMAT. Wszystko trzeszczy, niektóre plastiki same pękają, a sprzedawca umywa ręce twierdząc, że taki to model. Ze swojej strony podklejałem plastiki pianką dwustronną lub wtykałem między nie gumowe uszczelki, żeby tak bardzo nie trzeszczało. Fotel kierowcy i pasażera zaczęły się ruszać po ok. 30 tys. km - oczywiście ASO sprawdziło i uznało, że tak ma być. Swoją drogą fotele z kiepskich materiałów - przetarcia pojawiły się już po 40 tys. km. Właściwości jezdne i dynamika jazdy częściowo kompensują te mankamenty. Auto jako całość jest akceptowalne i sprawia przyjemność z jazdy, jednak nawarstwiające się mniejsze i większe usterki psują całą radość z jego posiadania. Zdecydowanie nie wybrałbym go ponownie.
Ford Focus IV Hatchback ST