Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus IV Hatchback

wiktor_dębiec, 4 lata temu
Silnik 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus IV Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mało pali, a jak trzeba to przyśpiesza sprawnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Rozprogramowana szyba od kierowcy...
4,0
Całokształt
Przesiadka z Mondeo mkIV 1,8tdci. Szukaliśmy z żoną kompakta, który by miał dość obszerne wnętrze, był cichy. Na pewno miał być na PB. O ile na wcześniejszą generację przez ciasne wnętrze nie patrzeliśmy i Ford nie był brany pod uwagę, tak po obejrzeniu kilku aut różnych marek Focus wygrał najobszerniejszą kabiną, bagażnik ma w środku stawki, oraz wygłuszeniem, które podobne jest do naszego wcześniejszego mondeo. Wygrał też ceną do wyposażenia, oraz dostępnością - auto miało być kupione ze stoku a nie zamawiane.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do momentu jazdy próbnej miałem obawy co do silnika 3cylindrowego o poj 1,0 l. Na myśl przychodziła Toyota Yaris, którą jeździłem, a po jazdach testowych szok, jak to auto się porusza. Dziś po pół roku, 10tys km przejechanych (wakacje nad Adriatykiem), uważam, że do jazdy normalnej, przepisowej ten silnik jak najbardziej się nadaje, tak jak wolnossące 1,6. Plus za niskie spalanie.
5,0
Skrzynia biegów
Działa bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Ford i wszystko jasne. Mimo belki auto się bardzo fajnie prowadzi.
5,0
Karoseria
Ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra. Lusterka nie małe, czujniki parkowania fajnie wspomagają. Lusterko fotochromatyczne rewelacja.
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie wszystko pod ręką. Plus za (wyśmiewany i wyszydzany) tablet. Nie muszę telefonu dodatkowo wieszać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja w wakacje dała radę, również na południu Europy (temperatury powyżej 30stu stopni). Plus za trzy stopniową prędkość i głośność na automatyce. Grzana kierownica i siedzenia super sprawa, a ogrzewanie jeszcze nie było okazji testować (auto kupione wiosną).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na klasę kompakt to jest ok. Drugim plusem była właśnie przestrzeń jaka jest w środku. W porównaniu do Focusa mk3, o wiele więcej.
5,0
Wyciszenie
Przednia szyba dodatkowo wyciszona, więc do prędkości 100-110 km/h cicho. Powyżej już głośniej, natomiast porównywane auta konkurencji były o wiele głośniejsze (tak na prawdę to dało dużego plusa Focusowi). Mnie jako kierowcy odczucia są podobne do mondeo mkIV diesla (1,8 tdci), choć na tylnej kanapie jest głośniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mało, nic się nie psuje. Jest ok.
3,0
Stosunek jakość/cena
Trochę trzeszczą obicia, więc tu minus, choć trzeba tą tapicerkę mocno nacisnąć by się odezwała, ale samo z siebie na wybojach nic się odzywa.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tapicerka wyszła na słupkach, i szyba kierowcy się nie chciała zamykać automatycznie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus IV Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
97,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus IV Hatchback