Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus IV Hatchback

Michał Szlązak, 3 lata temu
Silnik 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Focus IV Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pomimo, że na początku podchodziłem z dystansem do tego silnika, to okazuje się, że jest to udana jednostka.
Układ hamulcowy : Pomimo, że rozmiar na to nie wskazuje, to hamują one bardzo dobrze.
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Zdarzają się drobne usterki, które potrafią wkurzyć w trakcie użytkowania
4,0
Całokształt
Samochód daje niesamowitą frajdę z jazdy. Znakomicie się prowadzi, jednak w wersji ST-Line zawieszenie jest dość twarde. Silnik daje radę i jest w miarę dynamiczny, nie męczy się przy wysokich prędkościach. Bardzo dobra skrzynia manualna. Muszę również docenić kamerę cofania. Jedyną wadą jest elektronika. System Sync 2.5 ma kilka błędów, potrafi samoczynnie przyciszyć radio, kilka razy zdarzyła się też awaria czujników parkowania. Jednak mimo wszystko uważam, że obecnie to jeden z najlepszych kompaktów na rynku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bez zarzutu. Jest dynamiczny i nie zwracam uwagi na to, że ma 3 cylindry. Jedynie na biegu jałowym odczuwa się, że to 3 cylindrowa jednostka. Da się zejść przy spokojnej jeździe w okolice 6l na 100 km. Brzmi dobrze. Wydech dość rasowy dźwięk. Ogólnie jest on dość głośny jak na kompakta ( nie każdemu będzie to odpowiadać).
5,0
Skrzynia biegów
Manualna skrzynia biegów jest bardzo dobra i na pewno nie żałuję, że to na nią się zdecydowałem.
5,0
Układ jezdny
Jak każdy Ford, tak i Focus prowadzi się wspaniale. Na dodatek w wersji ST-Line zawieszenie jest obniżone i utwardzone. Do dynamicznej jazdy i w zakrętach w sam raz, jednak przejazd po dziurawej nawierzchni jest dość męczący. Samochód cały czas zachęca do pokonywania kolejnych zakrętów i niesamowicie klei się do drogi co robi spore wrażenie.
5,0
Karoseria
Samochód w wersji ST-Line wygląda bardzo rasowo i potrafią się za nim oglądać przechodnie. Jest dość podobny do wersji ST. Do wyboru kilka bardzo ładnych kolorów nadwozia.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Fotele wygodne, dobrze trzymają na zakrętach. Doceniam tradycyjne sterowanie klimatyzacją za pomocą przycisków. System inforozrywki jest przejrzysty. Do tego z przodu jest gniazdko oraz dwa wejścia USB. Kieszenie w drzwiach wykończone są miękkim materiałem. Jakość wykończenia i spasowania jest na dobrym poziomie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo doceniam podgrzewaną kierownicę, która szybko się nagrzewa. Do tego podgrzewanie przedniej i tylnej szyby bez zarzutu. Jedyną uwagę mam do ustawienia nawiewów, ponieważ latem, gdy klimatyzacja musi mocno chłodzić to większość zimnego powietrza trafia na mój łokieć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jak na swoją klasę jest przestronny. Można bez problemu znaleźć wygodną pozycję za kierownicą. Nawet wysokie osoby powinny bez problemu zmieścić się z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Nie ma żadnych niepotrzebnych szumów w trakcie jazdy na autostradzie. Uwagę można mieć do wydechu, który dość głośno pracuje, zwłaszcza na zimnym silniku (mi to nie przeszkadza, ale nie wszystkim musi się to podobać) .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Focus ma problemy z elektroniką. Czasem radio samoczynnie na moment się przyciszy lub nie widzi podłączonego USB. Innym razem zwieszą się czujniki parkowania i zaczną wydawać nieznośny ciągły pisk, który mija dopiero po około 15 minutach po wyłączeniu samochodu. Te problemy dotyczą samochodu z systemem Sync 2.5, czyli nie tym najwyższym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na ten moment (prawie 12 000 km przebiegu) nie pojawiły się poważne usterki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus IV Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus IV Hatchback