Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus IV Hatchback

bidzej, 8 miesięcy temu
Silnik 2.0 EcoBlue 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus IV Hatchback 2.0 EcoBlue 150KM 110kW od 2018 - Oceń swoje auto
3,36
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Inne : Inteligentne reflektory LED działają bardzo sprawnie
Inne : Opcjonalne nagłośnienie B&O jest zdecydowanie warte swojej ceny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : SYNC3 irytuje. Np. zapomina przełączyć schemat kolorów na ciemny, nawigacja zapomina powiadamiać o zjazdach z autostrad na długich trasach, tnie audio przy streamingu przez BT itp.
Przeniesienie napędu : Szarpiąca i hacząca skrzynia biegów A8, mam nadzieję, że to tylko kwestia nieszczęśliwego egzemplarza, a nie wadliwego projektu skrzyni albo jej niedostosowania do silnika 2.0 150KM 370Nm.
3,0
Całokształt
Bardzo "nierówny" samochód - w jednych kwestiach świetny, w innych żałosny. Na plus zawieszenie i układ jezdny, niektóre systemy (inteligentne reflektory LED, aktywna regulacja tłumienia amortyzatorów, asystent omijania przeszkód), ilość miejsca dla pasażerów, wygodne fotele. Na minus zdecydowanie głupie braki - brak automatycznego ryglowania drzwi po ruszeniu, brak funkcji opuszczania lusterek do parkowania, brak schowka na okulary i tym podobnych drobiazgów, które u konkurencji są standardem. Dziwne rozgraniczenie działania asystenta utrzymania pasa (praktycznie bezużyteczny) i asystenta jazdy w pasie ruchu (działa tylko z adaptacyjnym tempomatem). Boczne lusterka wykonane z bardzo miękkiego szkła, rysują się przy przetarciu szmatką (!!!). Szarpiący automat. SYNC3 nadal jest daleko w tyle za konkurencją (a aktualizacje udostępniane przez Forda w internecie potrafią nie działać, szczególnie w przypadku map).
Wrażenia
3,0
Silnik
Przeciętny, dwulitrowy diesel, z nieznaczną przewagą momentu obrotowego i kultury pracy nad 2.0 TDI koncernu VAG.
2,0
Skrzynia biegów
Z jednej strony ośmiobiegowy automat działa sprawnie i szybko, bez zbędnego mieszania biegami, a z drugiej potrafi mocno szarpnąć przy redukcji. Do tego spore opóźnienie ruszania po przełączeniu z R na D i z D na R. Wspomniane wady mają być rzekomo usunięte z nadchodzącą aktualizacją oprogramowania, ale póki co istnieją. ---------- Edycja wpisu po 4 miesiącach i 15000km - skrzynia działa coraz gorzej, szarpie, haczy i bez przerwy ją "czuć", nie działa płynnie praktycznie nigdy. Za parę dni samochód ma wylądować w ASO celem diagnozy. Ocenę zmieniam z 3 na 2.
5,0
Układ jezdny
Najmocniejsza strona nowego Focusa. Układ kierowniczy precyzyjny i "soczysty", zawieszenie (wielowahacz) również. Świetnie działa funkcja aktywnej regulacji tłumienia amortyzatorów (CCD).
4,0
Karoseria
Ładnie narysowane nadwozie, z dużą ilością miejsca dla pasażerów, ale małym bagażnikiem.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, duża powierzchnia szyb, duże lusterka. Niestety, brak funkcji automatycznego opuszczania lusterek do parkowania oraz kamer 360 stopni nawet jako opcja.
4,0
Ergonomia
Zdecydowany postęp w stosunku do poprzedniej generacji, ale nadal VW czy Kia są pod tym względem z przodu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja, ogrzewanie i klimatyzacja działają sprawnie, ale dość często potrzebują ingerencji polegającej na manualnej zmianie intensywności działania automatyki - z czego producent najwyraźniej zdaje sobie sprawę, bo przycisk AUTO na panelu klimatyzacji ma właśnie taką funkcję (w innych samochodach jest ukryta gdzieś w ustawieniach klimatyzacji i praktycznie ustawiana raz na zawsze). Dodatkowy minus za brak nawiewów dla pasażerów z tyłu - biorąc pod uwagę cenę samochodu, dość rażący brak.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest aż nadto, szczególnie z tyłu. Tu należy wspomnieć, że niestety kosztem bagażnika.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie, do prędkości ok. 180km/h wewnątrz jest cicho. Przez większość czasu ciężko usłyszeć, że jedzie się dieslem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Relatywnie niskie zużycie paliwa (średnio ok. 6 litrów przy prędkościach "polskich", ok. 8 litrów przy "niemieckich"). Serwis co 20kkm.
2,0
Stosunek jakość/cena
Za katalogowe 36 tysięcy Euro spodziewałbym się znacznie więcej w kwestii jakości wykończenia wnętrza (miejscami jest BARDZO źle), infotainmentu i wspomnianych irytujących braków.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mój egzemplarz był ewidentnie niechlujnie złożony. przy 4kkm spod maski zaczął wydobywać się dym - okazało się, że w komorze silnika są jakieś resztki taśmy izolacyjnej, które dostały się na wydech i zaczęły się palić. Przy 5.5kkm spadł wąż między turbo a silnikiem. Bugi i opóźnienia w systemie SYNC3.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zasadzie spadnięcie węża między turbo a kolektorem dolotowym nie jest zupełnie błahą usterką - nie powinno się to zdarzyć w nowym samochodzie. Do tego szarpanie i opóźnienia skrzyni również nie wróżą nic dobrego. ---------- Edycja wpisu po 4 miesiącach i 15000km: wąż spadł do tej pory 3 razy, po ostatnim (akurat w pobliżu ASO) udało się dosztukować dłuższy fragment węża od Transita i póki co problem nie powrócił. Ważna uwaga: fabryczny wąż był za krótki!

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 EcoBlue 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus IV Hatchback