Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Kuga I

Adik, 15 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce w focusie byly dobre {36.5/37m - 100km/h-0km/h} A w tym crossoverze osiagi sa identyczne jak nie lepsze - jestem pod wrazeniem. To samo mozna napisac o prowadzeniu sie Kugi.
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest lepsza kultura pracy tego silnika niz w Fordzie Focusie 2005, ale jego moc juz takiego wrazenia nie robi. Pali tyle ile sie szarzuje - przewaznie 8.5L/100 wzwyz przy sprawnej jezdzie miejskiej. Jezeli chodzi o reakcje na gaz to trzeba stosowac technike jezdzenia autami z nowoczesnymi dieslami - rozpedzanie auta z gazem prawie do konca wcisnietym do podlogi, do czasu uzyskania przelotowej predkosci a potem jak najwyzszy bieg i heja.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, ergonomicznie umiejscowiony drazek zmiany biegow, szybka i z normalnym \"podnoszonym\" wstecznym {w focusie 05 trzeba bylo mocniej w lewo pociagnac galke i z tego czasem pojawialy sie bledy. Kuga takich problemow nie ma i jest bardzo dobrze.
5,0
Układ jezdny
Na 18\" continentalach conti premiumcontact2 235/18 latem jest idealnie, identycznie jak focusem, chociaz mocno czuc male poprzeczne nierownosci. Auto jest skretne, nie przechyla sie znacznie na boki i ma HAMULCE BRZYTWY, trzeba to sprawdzic by uwierzyc jak szbyko sie Ford Kuga zatrzymuje z kazdej predkosci. Zima Kuga dostaje opony Nokian Zr G2 235/55/R17 i nowy komplet felg i sprawdzimy czy daje rade po sniegu i czy czesto bedzie sie zalaczal 4x4.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze, chociaz tylnia szyba juz nie najlepiej, ale takie nadwozie taka widocznosc. Lusterka i przednia szyba - bardzo dobra widocznosc.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu i uzywa sie intuicyjnie, szczegolnie jestli mialo sie wczesniej forda.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra, brak zastrzezen.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy jest wystarczajaco miejsca ale pasazerowie tylnych siedzen czuja sie dosc dziwnie. Zbyt wysoka pozycja tylnych siedzisk i nisko opadajacy dach nie pozwala na komfortowe siedzenie osobom wzroscie 190c i powyzej. Z przodu miejsca bez zastrzezen.
5,0
Wyciszenie
Perfekcyjne, chociaz moze i sa lepiej wyciszone auta ale w kompletnej gluhocie dziwnie sie jezdzi ;) Kuga jest porzadnie wyciszona, zarowno silnik jak inne elementy wplywajace na halas.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to auto segmentu B dlatego ocena tylko 4. Co do cen przegladow i napraw nie musialem jeszcze z takich korzystac, a paliwa pali tyle ile sie od niej wymusi zeby palila :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Kuga I