Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Kuga I

Dawid, 13 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 36 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 140 KM naprawdę wystarcza do dynamicznej jazdy tym samochodem, nawet, przy sporej masie i do jest chyba największe zaskoczenie \"in plus\" w tym pojeździe.
5,0
Całokształt
Podsumowując Ford Kuga to świetny wybór dla osób chcących mieć europejski samochód tego segmentu za dobre pieniądze. Ford po raz pierwszy zaatakował ten segment i udało mu się to naprawdę bardzo dobrze. Oczywiście zawsze znajdą się jakieś mankamenty, ale nawet malutkie minusy przytłacza ogrom plusów, wśród których króluje świetny design, niezawodność oraz cena. Ja szczerze polecam ten samochód każdemu, który ma jakieś wątpliwości przed zakupem samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest to moja pierwsza poważna przygoda z dieslem i oceniam jak najbardziej pozytywnie. Silnik mimo średniej mocy (niestety jak auto było kupowane nie był jeszcze dostępny motor w odmianie 160KM) sprawuje się całkiem przyjemnie, praktycznie cały czas miło i ochoczo ciągnie, szczególnie jak się minie małą, ale odczuwalną turbodziurę, bo prędkości 160-170 km/h w Niemczech cały czas jest w porządku, więcej niestety jeszcze nim nie jechałem. W środku jest całkiem cicho, co także jest dużym plusem.
4,0
Skrzynia biegów
Także jest całkiem nieźle, biegi wchodzą w małym oporem, ale bardzo precyzyjnie. Dla mnie mogłyby być jednak trochę inaczej zestopniowane niektóre przełożenia. Przy 50-55 km/h na \"trójce\" jest troszkę za dużo obrotów, a na \"czwórce\" troszkę za mało, ale ogólna ocena to db+.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie tego samochodu to prawdziwa przyjemność, mam cały czas włączony tryb sportowy i dla mnie jest idealny. Auto reaguje wzorowo na wszystkie ruchy kierownicą, a co także fajne kierownica kręci się delikatnie. Na zakrętach auto trzyma się jak przyklejone drogi. Zawieszenie jest twardawe, ale takie właśnie ma być, bo to samochód, a nie statek, który ma pływać.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok, w sumie nie ma się do czego przyczepić, może trochę za grube słupki między przednią szybą, a drzwiami. Do tyłu też jest ok.
3,0
Ergonomia
No i tutaj prawdopodobnie najgorsza ocena, choć wszystko jest fajnie porozmieszczane, wszystko pod ręką, drążek zmiany biegów w rewelacyjnym miejscu, ale wykonanie tego auta to istny dramat (podobnie było w Focusie). Plastiki są może i fajne pod względem wyglądu i dotyku, ale co z tego jak spasowanie niektórych elementów, nie mówiąc o tym, jak to wszystko trzeszczy i tłucze się szczególnie w zimie jest karygodne w aucie za ponad 100 tysięcy złotych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa w porządku, ogrzewanie także, w zależności od pory roku mamy to, co chcemy, ale największym minusem jest czas w jakim Kuga się nagrzewa. Dość często w zimie na krótkich dystansach wskazówka temp silnika ani drgnie, a co za tym idzie i w środku zimno. Ogółem jednak narzekać nie narzekam.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja jestem normalnej postury i dla mnie miejsca jest ok, choć są tacy, co im tego miejsca brakuje. Z przodu wystarczy, z tyłu także, tylko bagażnik mały, chyba nawet mniejszy niż w Focusie.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest pierwszorzędne i dlatego taka ocena. Idealnie byłoby, gdyby plastiki się nie tłukły tak jak potrafią to robić. Na trasie jednak nic specjalnie nie huczy, więc ocena w pełni zasłużona.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest bardzo miło i przyjemnie. Średnia - w większości miasto i krótkie dystanse to na chwile obecną 7.2 l/100 km. W trasie nie ma problemu zejść do poziomu 5.5 l/100 km (oczywiście bez szaleństw), a przy normalnej jeździe autostrada + normalne polskie drogi wyszło mi 6,4 l/100 km. W większości na autostradzie utrzymywałem prędkość 140-150 km/h. Jak dla mnie rewelacja jak na silnik 2 litry i masę tego samochodu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Poza trzeszczącymi plastikami większych minusów nie ma, a cena jest naprawdę dobra. Mój egzemplarz kosztował 105 900 PLN i nie żałuję tych pieniędzy, chociaż to auto to mimo wszystko bardziej zabawka i bulwarówka niż \"król bezdroży\". Można się nim pobawić, dalej zajedziemy niż Mondeo, ale na ostre tereny nie ma się co pchać, bo tutaj nawet nie ma możliwości pokombinowania z napędem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto było w serwisie dwa razy i raz jeszcze przed odbiorem spalona była już żaróweczka od oświetlenia z tyłu. Pierwszego dnia przy odbiorze auta spalony był bezpiecznik wycieraczek, a mniej więcej po pół roku był problem z lewym, przednim reflektorem, coś tam nie było dobrze wpięte. Reszta to chyba jedna akcja serwisowa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto jeszcze nigdy nie zawiodła i oby tak dalej. Za każdym razem odpala bez problemu, nic innego także się nie dzieje. Samochód jest naprawdę \"bezawaryjny\", podobnie było z poprzednim Fordem, czyli Focusem mk II. W tym punkcie należy się mocna \"piątka\" do której można się pokusić o dołożenia plusa. Dla mnie Ford to naprawdę niezawodna marka.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Kuga I