Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Kuga II SUV Facelifting

Jarek, 3 lata temu
Silnik 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Kuga II SUV Facelifting 1.5 EcoBoost 182KM 134kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Mam ten samochód od nowości i na razie przejechałem ponad 45 tys. kilometrów. Auto użytkuję w 70% po dużym mieście ze sporymi korkami (Wrocław). 30% przebiegu to wyjazdy wakacyjne lub za miasto. Generalnie po tym okresie jestem bardzo zadowolony. Auto świetnie się prowadzi, trzyma się w zakrętach, nie jest przesadnie paliwożerne. Kabina jest bardzo dobrze wykończona, nic nie skrzypi i nie stuka. Jeździ się komfortowo jak na tej klasy samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto jest dosyć ciężkie i wyposażone w automat, który na położeniu "Drive" nadaje się tylko do jazdy po mieście w korku lub na autostradę do jazdy ze stałą prędkością i spokojnej jazdy. Zwykle jeżdżę w położeniu dźwigni skrzynki biegów "Sport". Wbrew pozorom nie zwiększa to zużycia paliwa o ile nie dociska się pedału gazu do podłogi. Silnik pracuje znacznie lepiej wtedy i auto znacznie lepiej przyspiesza. Trzeba jednak trochę pojeździć tym samochodem, żeby przyzwyczaić się do reakcji na gaz . Generalnie po tym okresie w jakim używam tego auta jest bardzo dobrze.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynka jest tak zestrojona, że jak już pisałem odnośnie opinii o silniku raczej polecam jazdę na położeniu "Sport". W położeniu "Drive" ma spore opóźnienie w reakcji na gaz. Kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny uważam, że jest super. To jeden z większych plusów tego samochodu. Świetnie trzyma się w zakrętach mimo tego, że auto dosyć wysokie. Prowadzi się bardzo pewnie. Nierówności nie przenoszą się zbytnio na kierownicę a jednocześnie czuje się, że jast pełna kontrola nad samochodem.
5,0
Karoseria
Nie mam żadnych uwag. Nic nie skrzypi, nie stuka, nie rdzewieje, dobrze wygląda. Auto dobrze zaprojektowane.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra we wszystkich kierunkach. Nie mam żadnych uwag. Może dlatego, że jestem dosyć wysoki ale generalnie regulacja fotela pozwala na znalezienie optymalnego położenia dla każdego kierowcy. Moja żona jest znacznie niższa ode mnie i też nie narzeka (a sporo nim jeździ) więc na pewno jest OK.
5,0
Ergonomia
Tak jak już pisałem przy widoczności - Stosunkowo łatwo znaleźć optymalne położenie i kierownicy i fotela. Bardzo dobra widoczność. Bardzo wygodne fotele także na długie trasy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja 2-strefowa automatyczna działa bardzo dobrze. Trzeba tylko pamiętać o wymianie filtrów co roku bo w zapylonym mieście filtr kabinowy potrafi się zapchać. Z drugiej strony przynajmniej nie wdycha się aż tyle tego syfu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy super pod warunkiem, że osoba siedząca bezpośrednio za nim nie jest zbyt wysoka. Jestem dosyć wysoki (188 cm) w związku z czym najwygodniej jest mi podróżować z fotelem maksymalnie wycofanym.
4,0
Wyciszenie
Samochód jest wysoki więc przy szybkiej jeździe opływ powietrza jest dość słyszalny. Myślę że hałas zaczyna być dokuczliwy powyżej 140-150 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na dystansie 45 tys. km z podziałem 70% po mieście w korkach i 30% poza miastem mam średnią spalania 9,9 l/100 km. Uważam, że jak na dosyć ciężkiego SUV-a benzyniaka ze stosunkowo małym silnikiem to bardzo dobry wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto bardzo dobrze wykończone, komfortowe, za dobrą cenę - trochę ponegocjowałem u dealera :-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o drobiazgi to miałem problem z centralnym zamkiem (parę razy musiałem otwierać z kluczyka bo pilot nie zadziałał. Raz przepalił mi się sterownik od haka holowniczego chyba dlatego, że podłączyłem niesprawną przyczepę z wypożyczalni.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było poważnych usterek do tej pory i mam nadzieję, że tak pozostanie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 182KM 134kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Kuga II SUV Facelifting 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Średni koszt przejechania 100 km
66,00 zł
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Kuga II SUV Facelifting