Szukaj

Informacje o Ford Kuga II SUV Facelifting

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Najnowsza, wprowadzona na rynek w roku 2012, druga generacja modelu, powstała na bazie zaprezentowanego w 2011 roku prototypu o nazwie Ford Vertrek Concept. Jest elementem „One Ford” – nowej strategii marki, zgodnie z którą stał się modelem globalnym, choć w USA, Australii i Kanadzie sprzedawany jest pod nazwą Escape. Płytę podłogową na której został zbudowany (Ford Global C Platform) dzieli m.in. z modelami C-Max II oraz Focus III. W roku 2016 samochód poddano face-liftingowi – został przeprojektowany w prezentowany wcześniej w Fordzie Edge stylu.
czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,1 m
Promień skrętu 5,55 m
Długość 4524 mm
Szerokość 1838 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2086 mm
Wysokość 1689 mm
Rozstaw osi 2690 mm
Prześwit 187 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1653 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 456 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Całokształt - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Piotr
Ford Kuga II
SUV Facelifting 2.0 TDCi 180KM 132kW
Wygodny i dynamiczny samochód. Silnik 180 KM robi swoją robotę, 4 osoby + bagaż nie robią na nim żadnego wrażenia, nawet podążając wysokimi serpentynami (Włochy i Francja). Napęd 4x4 przydaje się na mokrej i śliskiej nawierzchni - w deszczu samochód świetnie odchodzi ze świateł, oczywiście w dieslu jedynka i dwójka bardzo krótkie, wiadomo nie jest to samochód sportowy, swoje też waży 1700 kg moja wersja. Mocny diesel wydaje się odpowiednim wyborem do wysokiego i ciężkiego auta. Spalanie do najniższych nie należy, spokojna trasa to 6-6,5 l, przy dynamicznej (expresówki, autostrady) 7,8 - 8,5, miasto 8 - 9l. Jeżdżę głównie w mieście, trasy raz lub 2 razy w miesiącu. Żadnych problemów z DPF czy osprzętem silnika nie było. Oleju od wymiany do wymiany nie dolewam, (wymieniam co max 12 tys. km) zalecany przez producenta Castrol 0w30 jest naprawdę OK. Staram się spokojnie jeździć na zimnym silniku. Olej Napędowy tankuję na koncernówkach, czasami wybieram ON Premium, w mrozy nigdy nie było problemów z rozruchem, mam nowy akumulator - oryginalny fordowski wytrzymał prawie 6 lat.). Auto jest zwrotne, dobrze się sprawuje w mieście, bardzo dobra widoczność w każdym kierunku. Wygodnie się wsiada i wysiada, łatwo zamontować fotelik dla dziecka. O krawężniki się w końcu nie martwię i żona zadowolona, bo jeszcze niczego nie urwała. Super, że auto ma wydają klimatyzację i mocno, fabrycznie przyciemnione szyby z tyłu, każdy kto ma dzieci i podróżuje z nimi po gorących częściach Europy gdzie mocno i długo świeci słońce wie o co chodzi. Auto jest całkiem ciche na autostradach, jedynie szum od opływającego wiatru, w autach typu SUV z wysokim nadwoziem to normalne zjawisko - coś za coś. Generalnie naprawdę jest OK. Może bagażnik mógłby być większy. Może elektryczna klapa bagażnika mogłaby szybciej działać, lepsze trzymanie boczne foteli byłoby mile widziane, trochę dłuższe siedziska też, ale jestem z tego auta naprawdę zadowolony, jeździ się fajnie, nie miałem żadnych poważnych awarii.
4,6
~OLO OLEWNICZAK
Ford Kuga II
SUV Facelifting 2.0 TDCi 180KM 132kW
Zamieniłem S-maxa na Kugę, dzieci dorosły i nie był mi już potrzebny tak duży samochód. Jednakże, pierwsza przejażdżka Kugą mnie zniesmaczyła z uwagi na kiepskie prowadzenie i przechyły na zakrętach-w porównaniu do S-MAxa. Zacząłem szukać St-line, gdzie parę zmian w zawieszeniu poprawiło trakcję. Kupiłem 2.5 letnią z przebiegiem 160 tys.km...miałem pecha bo większość kupuje nawet 10 latki z takim przebiegiem. Generalnie auto spełnia moje oczekiwania, jest dynamiczne (9 s do setki), szybkie i ma dobry napęd AWD, w miarę ekonomiczne, łatwe w naprawach-serwisach, prezentuje się doskonale w pakiecie ST-Line, jest zwinne i zwrotne w porównaniu do S-Maxa, a zależało mi na tym z uwagi na sporadyczne korzystanie z auta przez moje 18-latki. Mam nadzieję, że jak moje poprzednie auto z niezawodnym motorem od PSA posłuży mi długo.
4,8
~Rb
Ford Kuga II
SUV Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW
Kuga 2.0 TDCi 150KM, 4x4, aut. z 2019 roku. Samochód na prawdę sensowny, jeśli chodzi o stosunek ceny do wyposażenia. Dostajemy dobrze prowadzącego się SUV-a ze znakomitym wyciszeniem i sensownym napędem w porównaniu do gabarytów i masy auta (pomijam SUV-y bez możliwości dodania napędu 4x4). Aktywny tempomat, dobra komunikacja ze smartfonem (Apple CarPlay i Android Auto) oraz systemy bezpieczeństwa (awaryjne hamowanie, Lane Asist) są silnym atutem. Mocne linie nadwozia akurat mi przypadły do gustu.
Średnie spalanie dla Ford Kuga II SUV Facelifting
8,4 – 11,0
l/100 km
7,0 – 7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Ford Kuga II
SUV Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW
Przejechane ok 30 tys.km. Przyjemność z jazdy od kilku miesięcy psuje hałas z podwozia. Plastikowy panel osłony podwozia za prawym przednim kołem notorycznie się luzuje a mocujący do podwozia zaczep/nipel telepie się pod wpływem pędu powietrza powyżej 80km/h. Po kilkukrotnych "gwarancyjnych wizytach w ASO i braku jakiekolwiek poprawy będę musiał auto zostawić na cały dzień w celu prawdopodobnie wymiany całego panelu gdyż to obecne mocowanie się wyrobiło i dokręcenie obecnego mocowania nic nie daje. Komentarz pana z serwisu "żebym uważał gdzie jadę bo auto ma niskie zawieszenie" mnie rozbawił - w żaden teren nigdy nie wjeżdżałem i o nic nie zahaczałem. Oprócz tego feleru z osłoną autem jeździ się wygodnie i komfortowo. Oby tak dalej...
7,5
Ford Kuga II
SUV Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW
Kugą przez pół roku przejechałem 20 tys.km. Codzienny dojazd (tam i z powrotem) do pracy ok. 150 km po A1. Na trasie Śląsk - Praga Kuga spaliła średnio 6 l/100 - przejazd przez A1, A4, jazda przez góry, czeskie ekspresówki i autostrady. Na razie jedyne co mnie spotkało to kapeć po wjechaniu w jakąś dziurę. Z rzeczy na plus po półrocznym użytkowaniu: prowadzenie, wygoda, wyposażenie ( wer. titanium) szybkość odtajania (ogrzewana przednia szyba - idealne w mroźne dni) Z rzeczy na minus: jakieś dziwne odgłosy z podwozia przy wyższych prędkościach (pow.100km/h) - może jakieś osłony plastykowe wibrują (sprawdzałem zbieżność pod złapaniu kapcia - dość luźno przymocowane plastyki podwozia/nadkoli) Będę to zgłaszał przy przeglądzie okresowym. Po za tym co mnie denerwuje: często włączają się czujki zbliżeniowe gdy np. na światłach obok stoi TIR i spaliny lecą w ich stronę, jest nieco mały bagażnik, na plastikach wnętrza od np. dotyku gołą ręką lub po przetarciu szmatką do pielęgnacji pozostają ślady, wlew do spryskiwaczy jest zbyt głęboko schowany - bez porządnego lejka okolica wlotu zawsze zostaje zalana płynem, bardzo szybko ubywa też tego płynu (częste automatyczne spryskiwanie reflektorów) - 2 baniaki 5 l na tydzień w zimie to norma. Ogólnie jestem zadowolony - zobaczę jak dalej będzie się sprawował. Za diesla 150KM, AWD, z w miarę dobrym wyposażeniu (el.klapa bagażnika, ogrz. przednia szyba, aut.klima, nawigacja, automatyczne parkowanie, grzane półskórzane fotele, czujniki przód/tył, kamera cofania itp.) dałem ok 125 tys.PLN. Konkurencja z podobną specyfikacją była o 10-30 tys. droższa (Karoq, Ateca, Sportage, RAV4, Tiguan, Tucson, Qashkqai, CX5, Jeep Compass)
12,7
Ford Kuga II
SUV Facelifting 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Niestety, kloc i napęd z tak małym motorkiem swoje pali i to nie male ilości, żeby jako tako kuga jechała potrzebuje obrotów, przy dynamicznej jeździe pełen bak ledwo na 400km starcza (prędkości autostradowe + dynamiczne wyprzedzanie)

Usterki Ford Kuga II

Liczba wpisów: 16
Stukanie (chrobotanie metaliczne) w silniku
  • Ford Kuga II SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2016
  • silnik
  • 23 tys. km
1) Praktycznie od nowości słychać na ciepłym silniku w tle pracy silnika dziwne stukanie lekko metaliczne (jakby chrobotanie) z komory silnika. Coś w stylu jakby jakaś rolka napędowa paska lekko chrobotała albo jakieś łożysko ? Ale od nowości wadliwa część ? Co ciekawe, czasami, rzadko, to zjawisko nie występuje (mimo zagrzanego silnika). Najlepiej słychać to w garażu. Po odpaleniu po nocy na zimnym zjawisko nie występuje. Jak widać chyba nic się nie dzieje, skoro jeżdżę już tyle z tym stukaniem-chrobotaniem i auto jeździ normalnie a żadna kontrolka też się nie zapala. Nie miałem czasu podjechać z tym do serwisu i zapytać. 2) Bagnet oleju jest tak genialnie zaprojektowany, że praktycznie nigdy nie ma możliwości prawidłowego odczytu dokładnego poziomu oleju. Przy wyjmowaniu bagnetu najczęściej wychodzi on cały pomazany olejem. Oczywiście po całonocnym postoju. 3) Wydaje mi się, że silnik konsumuje trochę za dużo oleju i robię kilka małych dolewek w ciągu roku. Po pierwszych 5 tysiącach od zakupu wypił sporo, potem już wypija dużo mniej. Zalecam regularne kontrolowanie poziomu oleju w tym silniku. Oczywiście trzeba brać też poprawkę na ten nieszczęsny bagnet.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pobór prądu przy wyłączonym silniku w gniazdka 12V
  • Ford Kuga II
  • instalacja elektryczna
  • 30 tys. km
Do tylnego gniazda 12V podłączyłem kamerkę, po 2-3 dniach nie używania auta akumulator całkiem się rozładował. Nie znając przyczyny (przyznam, że trochę spanikowałem, bo auto mam zaledwie miesiąc) zadzwoniłem po serwis. Powiedzieli mi że gniazdo cały czas generuje prąd nawet przy wyłączonym silniku I trzeba dołączać kamerkę. Miałem tą kamerkę w innych autach i jakoś problemu nie było. Czy to może być prawda? Proszę o opinie.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Reflektor wewnatrz zabielil sie
  • Ford Kuga II
  • inne
  • 195 tys. km
podczas jazdy spalila sie zarowka h7 gdy przystapilem do wymiany stwierdzilem ze klosz wewnatrz jest caly bialy od proszku ,jak to sie stalo niewiem wiec szukam pomocy co zrobic z tym fatem,czy ktos z was mial taki przypadek prosze o pomoc w tej materii za co z gory dziekuje za wszystkie wskazowki .Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Kuga II SUV Facelifting