Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Maverick I

Suworow, 15 lat temu
Silnik 2.4 12V 124KM 91kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Maverick I 2.4 12V 124KM 91kW 1993-1996 - Oceń swoje auto
2,92
31% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : W ternie naprawde daje radę i tam gdzie \"zawodowcy\" w super wypasionych furach po 50 -80 tys wdrapywali się mozolem i hukiem to ja z synem na opnkach AT spokojnie wjechalem nawet bez reduktora .Fajny wózek na zimę przynapędzie na 4 koła nic nam nie straszne .
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : głosna skrzynia , często pada zupełnie
Silnik : wersje benzynowe bardzo dużo palą
Zawieszenie : delikatne elemnty zwieszenia , padają na polskich dziurach
2,0
Całokształt
Fajny pomysł ale kiepska realizacji rozumiem czemu jest tak tani w zakupie i kłopotliwy w utrzymaniu . -brak odpowiedniej skrzyni biegów do niego -brak blokady mechanizmu tył , lub zmiany w samym moście aby auto nie ślizgało się na trawie -słabe zabezpieczenie antykorozyjne -auto nie przygotowane na warunki zimowe -kto ma benzynę to wie z czym kłopot -Ma dobre możliwości terenowe i wiele razy mnie zadziwił ale nie daje pewności że nie rozpadnie się sam z siebie w terenie
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik żyje własnym życiem. Bardzo głośny i paliwożerny zimą to masakra. A latem równie żle .Z gazem działa jako tako nie ma utraty mocy ale spalanie benzyny to kosmos.Sprawdzałem z 10 czujników ,sondę itd i nikt nie wie czemu tyle pali .Jedyna zaleta że rozrząd jest na łańcuchu
2,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą jak w Ursusie C-330 . Bardzo męczące i niewygodne , długi skok i delikatna skrzynia to największe wady tego auta .Brak pewności czy nam się nie rozsypie w terenie , szybko pada łożysko oporowe i ogólnie skrzynia lubi huczeć .Najgłośniejsze biegi to 1 i 3 ,cicha jest 4.Trochę pomogło dolanie ceramizera do skrzyni .
3,0
Układ jezdny
Ok tylko , jeśli mamy sam tych to auto się żlizga nawet na trawie , zero przyczepności jazda jak dużym fiatem zimą . Napęd 4x4 dziala poprawnie ale cały czas strach czy się nie rozpadnie gdzieś w lesie lub na hałdzie.Reduktor też bez problemu czasami potrzebny w terenie by go ruszyć nie narzekałem,Jedna duża wada brak blokady tylnego mechanizmu różnicowego to jego największa wada w terenie.Wysokie zawieszenie i fabryczne metalowe osłony na silnik i zbiornik paliwa to duży plus
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki super ,siedzimy naprawdę wysoko , bardzo miłe uczucie . Do tylu gorzej bo jest koło ale nie ma tragedii .Duże solidne lusterka dają radę. Bardzo dobre światła + dodatkowe fabryczne halogeny zasługujące na pochwałę. bardzo łatwe i przyjemne parkowanie .
3,0
Ergonomia
Z jednej strony wszytko na swoim miejscu ale takie jakieś delikatne że zaraz odpadnie a przyciski od szyb to tragedia .Auto projektowane przez małych Japończyków dla nich.Rozmieszczenie logiczne i dobre tylko takie mikre .genialny schowek na narzędzia pod tylną kanapą , fajnie składane i regulowane tylne siedzenia .Kiepski paten na przednie fotele w wersji 3 drzwiowej po cofnięciu wraca na pozycję startową a nie tak jak miał ustawione kierowca .
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie można narzekać szybko się nagrzewa szyby nie parują ,szyberdach nie przecieka i doprowadzone kanały wentylacyjne do tylnich siedzeń. Wadą jest marznąca i terkoczaca linka od prędkościomierza .Dmuchawa bardzo wydajna .
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to duży samochód i jeszcze wymyślony przez niskich ludzi ale jeśli masz mniej niż 185 cm i ważysz mniej niz 125 kg to będziesz zadowolony. W wersji 3 drzwiowej 4 osoby jadą bardzo wygodnie ,bardzo duzo miejsca z tyłu (kłopot tylko z wysiadaniem) Dla 5 osób dorosłych to już małe wyzwanie ale trudno.
2,0
Wyciszenie
No to kłopot -silnik jest głośny -skrzynia prędzej lub później wyje -no i rozmiary auto Nie nie jest cicho , uczucie jazdy STAREM 200 Można się przyzwyczaić ale jeśli ktoś jeździ innym dobrej klasy samochodem to będzie go to irytowało .Lub druga opcja włączyć radio i nic nam nie przeszkadza.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bark ekonomiczności auto pali od 12 L/LPG na trasie do 16l/LPG miasto przy napędzie tylko tył. Jeśli jedziemy w teren pali ile chce. Diesle palą od 10 l /100 Spalanie benzyny zaczyna sie od 13-14 l/100 według instrukcji a praktycznie pali ile chce
4,0
Stosunek jakość/cena
Ocena dobra ponieważ -jest to naprawdę tania terenówka -wysoko zawieszona daje radę w mieście i terenie -dużo mechaniki mało elektroniki szkoda że mechanika jest tak delikatna i niedopracowana. Prędzej czy później padnie na skrzynia biegów i zawieszenie się wytłucze ale nie będzie nam żal bo auto tanie było
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgi się nie psują , Wszytko działa ,nawet żarówki się nie palą Nie mam czego się czepiać.Drobiazgi są OK. Szumi ,terkcze linka od prędkościomierza, pękł w czasie jazdy w terenie fotel kierowcy i czasami coś hałasuje gdzieś pod tapicerką a potem przestaje .Jak ktoś jest na to wyczulony to zwariuje.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu mnie japońska technologia rozczarowała a może wykonanie hiszpanów: -po 100 tys chłodnica do wymiany po prosty się rozpadała w dłoniach -kiepska skrzynia biegów bardzo delikatna nie daje sobie rady z tak ciężkim autem -za delikatne zawieszenie przód szybko padają łączniki stabilizatora i cała reszta wystarczą nasze dziury nie trzeba ternu -silnik benzyna głośny i wydaje podejrzane odgłosy -czasami auto zaczyna sobie rdzewieć

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.4 12V 124KM 91kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Maverick I