Szukaj

Informacje o Ford Maverick I

Lata produkcji: 1993 – 2000
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Ford Maverick I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Ford Maverick I

Liczba ocen: 41
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~mat
Terenowy 2.4 12V 124KM 91kW
Ford Maverick I
W wersji krótkiej jest to solidne auto terenowe, którym można też bez męczarni jeździć po asfalcie. Wersja z silnikiem benzynowym nie sprawia kłopotów zimią i jest cichsza. Po założeniu gazu dość ekonomiczne auto. Jest lekkie, co sprzyja jeździe w terenie. Dużo części w dobrych cenach ze względu na popularność (bliźniak terranoII) - mówię o zamiennikach. Nie wiem kto zaklasyfikował auto do kategorii "duże suvy" ??? który suv ma rame i reduktor :-) ale można go jak suva użytkować jak ktoś się uprze. Co do opinii o zimowej eksploatacji to nie wiem co autor ma na myśli. Następny pisze że się ślizga - chłopie zmień opony, albo kup auto z asr. Tutaj wszystko jest na pełnej mechanice, jak być powinno, bez pośredników w postaci zawodnej elektroniki. Napęd na wajhy, u mnie nawet abs-u nie ma i zato go lubię - ja kieruję a nie komp.
3,8
~sura
Terenowy 2.7 TD 100KM 74kW
Ford Maverick I
Frajda niesamowita jak wszyscy stoją lub odkopują się na parkingach a ja po prostu jadę:) Daje radę w terenie ale monster off-roadowy to to nie jest. Bardzo odporny na trudy codzienne. Fajny na turystyczne wyprawy. Pojemny bagażnik. Nie kupię go ponownie ze względu na jedno: WSZECHOBECNA RDZA!!! Dziura pod tylnymi fotelami, dziury pod nogami pasażera, zżarte błotniki przednie i tylne, rdzewiejąca tylna klapa, rdzewiejąca rama. Majątek wydałem na naprawy blacharsko lakiernicze. Podobno mało który tak nie koroduje.
4,2
~Suwak
Terenowy 2.4 12V 124KM 91kW
Ford Maverick I
Suwalszczyna to trudny teren dla samochodów eksploatownych intensywnie przez cały rok, zwłaszcza poza terenem zabudowanym, zwłaszcza kiedy musisz niezawodnie dojechać na czas o każdej porze dnia i roku. Od czasu do czasu trzeba pokonać dłuższe odcinki 50 - 500 km. Nie mogłem zapomnieć o żonie, która o komforcie jazdy maulchem dawano, dawno zapomniała a do Nivy nie chciała wsiąść. Z pośród wielu wyborów został jeden - MAVERICK. Nissany, merce były poza zasięgiem mojej kieszeni.
Średnie spalanie dla Ford Maverick I
10,6 – 11,3
l/100 km
10,5 – 10,7
l/100 km
12,9 – 15,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Terenowy 2.7 TD 100KM 74kW
Ford Maverick I
Przy prędkości ok 90 km/h na dłuższej trasie spalanie zadowalająco niskie jak na te warunki pojemnościowe i wagowe (nawet poniżej 8litrów na setkę). Płynna jazda mocno wpływa na wysokość spalania. Posiadacze "ciężkich stóp" wyliczyć mogą w mieście ponad 12 litrów. Moje średnie spalanie wynosi ok 10 litrów na 100 km z czego 50% to dłuższa trasa a reszta cykl miejski na często jeszcze zimnym silniku (dojazd do pracy). Z pedałem gazu nie obchodzę się drastycznie lecz od czasu do czasu dokładam mu "w podłogę" dla przewietrzenia turbiny. Tak sytuacja przedstawia się w okresie zimowym, w lecie możliwa poprawa ale to się dopiero okaże bo od niedawna posiadam fordzika.
15,3
Terenowy 2.4 12V 124KM 91kW
Ford Maverick I
To nie jest auto tanie w eksploatacji. Nie będzie porównania z osobowym. Ale ponieważ jest popularne i jest to bliźniak Terrano II. Niektóre częśći bardzo przyzwoicie kosztują: krzyżak wału 39zł, kopułka 35 zł, klocki, filtry, paski jak do popularnej osobówki.
15,5
Terenowy 2.7 TD 100KM 74kW
Ford Maverick I
Yaris to to nie jest. Ogólnie mniej jak 10L/100km nie bierze. Miasto 11,5-12L, nieodśnieżone miasto zimą z zapiętym przodem 14;) Teren 28L, policzyłem tylko raz ale z pewnością można przekroczyć 40L :) Dłuuuga trasa i max 80km/h udało się wyciągnąć 8,5L/100km. Ceny części raczej niskie, chociaż zależy co i gdzie. Nie przerażają. Więcej kasy szło na paliwo niż na naprawy/części.
Ford Maverick I