Szukaj

Informacje o Ford Maverick

Lata produkcji: 1993 – 2007
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Ford Maverick – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford Maverick

Liczba ocen: 66
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Patryk
Terenowy 2.0 i 16V AWD 124KM 91kW
Ford Maverick II
9 miesiecyze mną i już coś moge powiedzieć. Problem brak części i rdza. Zalety wszystko inne. Problemem jest brak części i trzeba ratować się używkami z oliksa (na szczescie jest gościo co sprowadza dawców, i przesyła wszytsko, co mi było potrzebne). Miejsce na piąteczkę, dwie osoby spią po rozłożeniu siedzeń(do 174 cm powyżej trzeba demontować siedzenie lub poduszka). Silnik 2.0 to strasznie bidne 100 km/h to prędkośc max na trasie. Własności terenowe: mam AT eki firmowe, Vitara musi włączać reduktor by wjechać tam gdzie on na "1", ale na wstecznym już to nie działa, bo wsteczny jest szybki i problem! Niezależne zwieszenie z tyłu powoduje to, że kolejny są czasem problemem. A tak zadbany egzemplarz to naprawdę fajna zabawka funkcja "Auto: 4x4 super sobie radzi ( mam porównanie do vitary i sandero I ) . Na ryby, czy lekka off road turystyka jak najbardziej. Auto kupiłem bez przekonania ale jedyne na jakie było mnie stać (koniecznie musialem mieć 4x4 i prześwit większy niz 17cm). Chciałem kupić coś innego, a z tego jestem baaardzo zadowolony i mimo ogólnego stanu (rdza nawet na dachu) to jestem zadowlony, bo turystyka i spanie na dziko to sama przyjemność :)
5,0
~HarryD
Terenowy 2.0 i 16V AWD 124KM 91kW
Ford Maverick II
Autko bardzo ciekawe ale okazało się, że ich wadą są skrzynie biegów, wyskakujący 3 biegu. Zakup nowej części, tryb i tzw przesuwka w sklepie Forda to koszt ponad 3 tysięcy, istnieje możliwość dorobienia elementów w ZKZ w Toruniu na zamówienie, koszt około 2.5 tysiąca ale warto. Znalazłem mechanika w Chojnicach, który podszedł do tematu bardzo profesjonalnie i autko ma skrzynie praktycznie z nowym pakietem 3go biegu. Części pasują z Mazdy Tribute, więc kasy całkiem dobrze. Auto warte uwagi, proste i funkcjonalne, dobrze radzi sobie w terenie że oczywiście bez szaleństw offroad ale ogólnie naprawdę jestem bardzo zadowolony.
3,9
~Pieniek
Terenowy 2.3 i AWD 150KM 110kW
Ford Maverick II
Jeżeli planujesz kupić to auto, to pierwsze pytanie jakie musisz zadać to: ile bierze oleju? Biorą olej. Według mojej wiedzy jest to wada fabryczna. Poprzedniemu właścicielowi brał 1 litr do 1,5 litra na 1000 km. Mnie brał o wiele mniej, bo 0,5 litra/1000 km przy prędkościach do 100 km/h, ale przy prędkości 140 km/h brał 0,5 litra na 150 km. Po roku zużycie wzrosło do 1 litra na 1000 km. Dolewanie jest bardzo uciążliwe, zrobiłem remont, po znajomości - koszt samych części z planowaniem głowicy 2,2 tys. Myślę, że cena regularna remontu to 5-10 tyś. Winne były pierścienie, które po pewnym czasie stanęły. Po remoncie nie bierze oleju. Kto nie sprawdzał poziomu oleju, to miał szansę uszkodzić silnik. Na amerykańskich forach problemy zaczynały się przy 90 tys mil! Być może dlatego jest tak wiele ofert mavericka z uszkodzonym silnikiem. Kolejna wada wspominana to gnijące tylne nadkola. U mnie jeszcze gniły ranty drzwi, choć auto jeździło 13 lat po drogach gdzie nie używa się soli. I odklejają się obicia (sztuczne skóry) z boczków drzwi. Tyle trzeba wiedzieć. Auto b. wygodne. Napęd b. dobry. Przestrzeń b. dobra. Przestrzeń bagażowa ok. Dynamika ujdzie, da się wyprzedzać. prędkość maksymalna 170 km/h, ale w gazie jest tanio. Nie wiem czy w tych pieniądzach coś lepszego kupi się z napędem 4WD.
Średnie spalanie dla Ford Maverick
10,3 – 13,0
l/100 km
10,5 – 10,7
l/100 km
11,0 – 16,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,8
Terenowy 2.0 i 16V 124KM 91kW
Ford Maverick II
Benzyna - hmmm.. ten samochód pozostaje w zeszłym wieku pod względem spalania. średnio 12l 95. LPG - tu sprawa wygląda naprawdę fajnie, instalacja BRC sequence. samochód śmiga lepiej niż na benzynie (nie wyolbrzymiam), a spalanie - no cóż tylko jeździć :). Części cóż - samochód u nas nie codzienny. Części dostępne o normalniej niewygórowanej cenie - trzeba poszukać. Allegro, USA-olkusz, inter-Car. Co ciekawe: należy patrzeć na modele> Ford Maverick, Escape (jednej generacji) no i Mazda Tribute, gdyż prócz nazwy te samochody się mało różnią :).
9,7
Terenowy 2.7 TD 100KM 74kW
Ford Maverick I
Przy prędkości ok 90 km/h na dłuższej trasie spalanie zadowalająco niskie jak na te warunki pojemnościowe i wagowe (nawet poniżej 8litrów na setkę). Płynna jazda mocno wpływa na wysokość spalania. Posiadacze "ciężkich stóp" wyliczyć mogą w mieście ponad 12 litrów. Moje średnie spalanie wynosi ok 10 litrów na 100 km z czego 50% to dłuższa trasa a reszta cykl miejski na często jeszcze zimnym silniku (dojazd do pracy). Z pedałem gazu nie obchodzę się drastycznie lecz od czasu do czasu dokładam mu "w podłogę" dla przewietrzenia turbiny. Tak sytuacja przedstawia się w okresie zimowym, w lecie możliwa poprawa ale to się dopiero okaże bo od niedawna posiadam fordzika.
11,7
Terenowy 3.0 i V6 24V AWD 203KM 149kW
Ford Maverick II
Części w cenie jak do każdego popularnego auta. Plusem jest amerykańska filozofia projektowania. Większość napraw eksploatacyjnych jest w stanie wykonać mechanik amator z pomocą podstawowych narzędzi. Dochodzi nam troska o oleje w skrzyni biegów, reduktorze i moście tylnym. Czyli jak w każdym 4x4. Jak ktoś lubi dłubać to z łatwością zejdzie z kosztów. Paliwo - to zależy jak na to się zapatrujemy i na ile wyceniamy swoje bezpieczeństwo, przyjemność z jazdy i wszechstronność auta.
Ford Maverick