Szukaj

Informacje o Ford Maverick

Lata produkcji: 1993 – 2007
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Ford Maverick – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ford Maverick - wyceny aut używanych

Nie wiesz na co Cię stać? Policz to z nami!

Oceny Ford Maverick

Liczba ocen: 64
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Pieniek
Terenowy 2.3 i AWD 150KM 110kW
Ford Maverick II
Jeżeli planujesz kupić to auto, to pierwsze pytanie jakie musisz zadać to: ile bierze oleju? Biorą olej. Według mojej wiedzy jest to wada fabryczna. Poprzedniemu właścicielowi brał 1 litr do 1,5 litra na 1000 km. Mnie brał o wiele mniej, bo 0,5 litra/1000 km przy prędkościach do 100 km/h, ale przy prędkości 140 km/h brał 0,5 litra na 150 km. Po roku zużycie wzrosło do 1 litra na 1000 km. Dolewanie jest bardzo uciążliwe, zrobiłem remont, po znajomości - koszt samych części z planowaniem głowicy 2,2 tys. Myślę, że cena regularna remontu to 5-10 tyś. Winne były pierścienie, które po pewnym czasie stanęły. Po remoncie nie bierze oleju. Kto nie sprawdzał poziomu oleju, to miał szansę uszkodzić silnik. Na amerykańskich forach problemy zaczynały się przy 90 tys mil! Być może dlatego jest tak wiele ofert mavericka z uszkodzonym silnikiem. Kolejna wada wspominana to gnijące tylne nadkola. U mnie jeszcze gniły ranty drzwi, choć auto jeździło 13 lat po drogach gdzie nie używa się soli. I odklejają się obicia (sztuczne skóry) z boczków drzwi. Tyle trzeba wiedzieć. Auto b. wygodne. Napęd b. dobry. Przestrzeń b. dobra. Przestrzeń bagażowa ok. Dynamika ujdzie, da się wyprzedzać. prędkość maksymalna 170 km/h, ale w gazie jest tanio. Nie wiem czy w tych pieniądzach coś lepszego kupi się z napędem 4WD.
4,5
~Staszek
Terenowy 2.0 i 16V AWD 124KM 91kW
Ford Maverick II
Kupiłem autko niecały rok temu, sprowadzone z Niemiec, pełna wersja. Na początku troszkę dobił mnie hałas, myślałem, że łożyska ale okazało się, że opony typowo w teren są przyczyną hałasu. Samochodzik bardzo mile mnie zaskoczył w trasie, dwa przejazdy do Holandii i powrót, średnie spalania "na spokojnej nodze" to około 8 litrów ( może to też jakość paliwa ), jak do tej pory poza łącznikiem stabilizatora żadnych awarii, wymieniony rozrząd, chodzi jak zegarek, nie zakładam LPG bo trochę szkoda silnika, a chodzi od początku swego życia na syntetyku i o dziwo ani grama między wymianami. Po wyglądzie widać, że zadbany od początku. Prosta konstrukcja, części w miarę tanie i dostępne to ogromna zaleta autka. Bardzo sympatyczny w terenie, moc może i troszeczkę małą ale można przywyknąć, silnik 2.0 jest znacznie mniej awaryjny więc jest okey. Naprawdę fajne autko, jeśli będę chciał zmiany to tylko na nowsze w tej marce. Samochodzik wygodny i bezpieczny, moja córka go uwielbia, apetyt na paliwo zależy od ciężaru nogi ale jest w miarę przyzwoity, LPG nie zakładam bo ma swój przebieg i nie wiem czy warto dobić silnik gazem, który niestety ale skróci jego żywot na pewno.
4,7
~Wojciech
Terenowy 2.0 i 16V AWD 124KM 91kW
Ford Maverick II
Na moje oczekiwania samochód sprawdził się na ocenę bardzo dobrą. Nigdy mnie nie zawiódł, a robię nim stosunkowo dużo kilometrów. Na LPG chodzi jak na benzynie. Jeśli pamięta się na bieżąco o serwisach, to odwdzięczy się on niezawodną jazdą. Pali nawet w duże mrozy (ostatnio miał szansę się wykazać w tym zakresie ;) ). Jedyny delikatny minus jaki widzę, to czasami brakuje mu mocy, szczególnie w terenie. Ale Jak się to już wie, to można się przyzwyczaić. Na asfalcie demonem prędkości też nie jest. Ale czego oczekiwać od takiego klocka z 2.0 pod maską :)
Średnie spalanie dla Ford Maverick
10,3 – 13,0
l/100 km
10,5 – 10,7
l/100 km
11,0 – 16,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,8
Terenowy 2.0 i 16V 124KM 91kW
Ford Maverick II
Benzyna - hmmm.. ten samochód pozostaje w zeszłym wieku pod względem spalania. średnio 12l 95. LPG - tu sprawa wygląda naprawdę fajnie, instalacja BRC sequence. samochód śmiga lepiej niż na benzynie (nie wyolbrzymiam), a spalanie - no cóż tylko jeździć :). Części cóż - samochód u nas nie codzienny. Części dostępne o normalniej niewygórowanej cenie - trzeba poszukać. Allegro, USA-olkusz, inter-Car. Co ciekawe: należy patrzeć na modele> Ford Maverick, Escape (jednej generacji) no i Mazda Tribute, gdyż prócz nazwy te samochody się mało różnią :).
9,7
Terenowy 2.7 TD 100KM 74kW
Ford Maverick I
Przy prędkości ok 90 km/h na dłuższej trasie spalanie zadowalająco niskie jak na te warunki pojemnościowe i wagowe (nawet poniżej 8litrów na setkę). Płynna jazda mocno wpływa na wysokość spalania. Posiadacze "ciężkich stóp" wyliczyć mogą w mieście ponad 12 litrów. Moje średnie spalanie wynosi ok 10 litrów na 100 km z czego 50% to dłuższa trasa a reszta cykl miejski na często jeszcze zimnym silniku (dojazd do pracy). Z pedałem gazu nie obchodzę się drastycznie lecz od czasu do czasu dokładam mu "w podłogę" dla przewietrzenia turbiny. Tak sytuacja przedstawia się w okresie zimowym, w lecie możliwa poprawa ale to się dopiero okaże bo od niedawna posiadam fordzika.
11,7
Terenowy 3.0 i V6 24V AWD 203KM 149kW
Ford Maverick II
Części w cenie jak do każdego popularnego auta. Plusem jest amerykańska filozofia projektowania. Większość napraw eksploatacyjnych jest w stanie wykonać mechanik amator z pomocą podstawowych narzędzi. Dochodzi nam troska o oleje w skrzyni biegów, reduktorze i moście tylnym. Czyli jak w każdym 4x4. Jak ktoś lubi dłubać to z łatwością zejdzie z kosztów. Paliwo - to zależy jak na to się zapatrujemy i na ile wyceniamy swoje bezpieczeństwo, przyjemność z jazdy i wszechstronność auta.
Ford Maverick