Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Maverick I

mat, 13 lat temu
Silnik 2.4 12V 124KM 91kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 222 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Maverick I 2.4 12V 124KM 91kW 1993-1996 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Problemy z odprowadzaniem wody w wersji z szyberdachem.
Silnik : Linka napędau prędkościomierza terkocze przy niższych temp.
Zawieszenie : Nietrwałe łączniki stablizatora przedniego
4,0
Całokształt
W wersji krótkiej jest to solidne auto terenowe, którym można też bez męczarni jeździć po asfalcie. Wersja z silnikiem benzynowym nie sprawia kłopotów zimią i jest cichsza. Po założeniu gazu dość ekonomiczne auto. Jest lekkie, co sprzyja jeździe w terenie. Dużo części w dobrych cenach ze względu na popularność (bliźniak terranoII) - mówię o zamiennikach. Nie wiem kto zaklasyfikował auto do kategorii "duże suvy" ??? który suv ma rame i reduktor :-) ale można go jak suva użytkować jak ktoś się uprze. Co do opinii o zimowej eksploatacji to nie wiem co autor ma na myśli. Następny pisze że się ślizga - chłopie zmień opony, albo kup auto z asr. Tutaj wszystko jest na pełnej mechanice, jak być powinno, bez pośredników w postaci zawodnej elektroniki. Napęd na wajhy, u mnie nawet abs-u nie ma i zato go lubię - ja kieruję a nie komp.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie jest może zbyt mocny do tego auta, ale daje radę. Na biegu jałowym nie uciekają zwierzęta z lasu jak przy traktorowym 2,7 TD. Charakterystyka mi odpowiada. Trzeba pamiętać, że jest to jednostka nastawiona na trwałość i prace na różnym, nawet podłym paliwie. Pali bez problemu w mrozy, w przeciwieństwie do 2,7 TD.
5,0
Skrzynia biegów
Szkrzynia mimo swoich -nastu lat nie sprawia problemów. Komentarze negatywne dotyczą aut niewłaściwie eksploatowanych. Kto nie umie używać napędu w aucie bez międzyosiowego dyfra, czy reduktora, powienien jeździć osobówką, najlepiej w automacie. Na trasie przydał by się szósty bieg.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie jest z czołgu. Przy codzinnej jeździe po drogach nieutwardzonych wymaga na bieząco wymiany zużytych elementów. Gumy można wymienić niedrogo na polibusze.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność o wiele lepsza niż np. w Patrolu - wieksze szyby i lepsze kąty, siedzenie wysoko. Kierowcy z naprzeciw nie oślepią cię jak w osobowym.
4,0
Ergonomia
Dla osób od 150cm do 190cm wzrostu bez zastrzeżeń. Przełączniki jak w każdym aucie - żadnych problemów. Bardzo dobrze umieszczona gałka od napędu - od kierowcy, a nie na odwrót, jak np. we Fronterze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wiele osób krytykuje ogrzewanie w tym aucie. Ja nie narzekam - po prostu na zimę trzeba przysłonić chłodnicę. Można tez zmienić termostat na przystosowany dla naszego klimatu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z tyłu jak na małe auto terenowe - rejestrowany na pięć osób i trzy osoby z tyłu mogą jechać.
4,0
Wyciszenie
W aucie zsilnikiem benzynowym wystarcza, w dieslu może trochę gorzej. Na tyle dobre żeby jednak słyszeć co się dzieje w zawieszeniu czy silniku :-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nie jest auto tanie w eksploatacji. Nie będzie porównania z osobowym. Ale ponieważ jest popularne i jest to bliźniak Terrano II. Niektóre częśći bardzo przyzwoicie kosztują: krzyżak wału 39zł, kopułka 35 zł, klocki, filtry, paski jak do popularnej osobówki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auta tańsze na rynku od bliźniaczego Nissana Terrano. Eksploatacja droższa od osobówki, ale i możliwości całkiem inne. Jeśli nie poruszasz się codzienie po terenie, lepiej kup suv-a lub wyższą osobówkę, bo to nie limuzyna i w mieście można się zmęczyć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W kilkunastolenim aucie ma prawo się coś dziać. Legendarnie nietrwałe są końcówki amortyzatorów z przodu. Lubią też wybić się końcówki drążków.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto daje znać wcześniej że coś ma sie rozsypać. nigdy nie stanąłem w trasie z powodu awarii. Najpoważniejsza usterka do tej pory to sprzęgiełka napędu przednego - po parunastu latach się skończyły, wieć wymieniłem na manuale.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.4 12V 124KM 91kW [l/100km]

Średnie zużycie
15,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Maverick I