Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Hatchback

Czybyszew, 14 lat temu
Silnik 2.0 TDCI 115KM 85kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCI 115KM 85kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Dobre wytłumienie, prezyzyjny układ kierowniczy, świetna przyczepność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Wykwity rdzy przy spawie na dolnej wewnętrznej krawędzi drzwi.
Przeniesienie napędu : Koło dwumasowe
Silnik : Wtryski
4,0
Całokształt
Podsumowując. Mondeo to duże bardzo wygodne auto za przyzwoitą cenę. Silnik 2,0 TDCI daje przyjemność z jazdy i wyprzedzania. Układ jezdny, zawieszenie zapewniają komfort jazdy i brak zmęczenia nawet po bardzo długich trasach. Przy zakupie lepiej dobrze osłuchać i zdiagnozować wtryski i dwumasę (najlepiej zabrać ze sobą kogoś kto ma mondeo i przeżył już śmierć tych elementów) bo naprawa zaboli po kieszeni. I uważać na modele z naszego kochanego kraju oszustów bo chrzczone paliwo skraca życie ukłądu paliwowego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysokoprężna dwulitrowa jednostka z układem common rail połączona z 6-stopniową skrzynią manualną czyni z tego autka naprawdę żwawą maszynkę. Elastyczność jazdy, przyspieszenie, kultura pracy świetne. Czasem przy ruszaniu przypadkowo zamiast 1 wskoczy mi 3 bieg ale na mondku nie robi to wrażenia i rusza spokojnie.
4,0
Skrzynia biegów
6 stopniowa skrzynia jest naprawdę fajną sprawą i zwiększa możliwości mondka. Przyczepić się można jednak do sposobu włączania wstecznego ale to kwestia przyzwyczajenia.
4,0
Układ jezdny
Mondeo do ciężkie auto co w połączeniu z wielowahaczowym zawieszeniem daje komfort mercedesa. Auto jeździ jak po szynach i nawet powyżej 180km/h prowadzi się płynnie i spokojnie. Szkoda, że nie posiada regulacji siły wspomagania.
Komfort
4,0
Widoczność
Fotelik kierowcy można dobrze wyregulować i wysoko podnieść dzięki czemu widoczność do przodu jest dobra, również lusterka boczne są spore i obejmują szerokie pole widzenia. Gorzej z widocznością do tyłu ale tak to już jest w hatchbackach.
5,0
Ergonomia
Dużo miejsca w środku, wygodne w pełni regulowane fotele, podłokietnik i bardzo wygodne ułożenie pedałów oraz podparcia lewej nogi.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układowi nawiewu i ogrzewania niczego nie brakuje. Przyjemy i prosty w obsłudze panel automatycznej regulacji nawiewu i temperatury. Bardzo fajna funkcja do walki z zaparowanymi szybami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca, pasażer oraz tylni pasażerowie mają gdzie rozłożyć tyłki. Dużo przestrzeni, siedzenia wygodne. Trochę gorzej w 5 osób ale w porównaniu do avensis II znacznie lepiej. Polecam modele z welurem w środku.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie całkiem dobre, choć mogłoby być lepiej. Do 120km/h można rozmawiać szeptem, 120-160km/h słychać już silnik, koła i świst powietrza, powyżej 160km/h robi się już głośno ale da się wytrzymać. W porównaniu do fiesty z 2007 w której już przy 110km/k trzeba do pasażera krzyczeć mondeo to maybach :))
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na diesla w normie. Trochę dużo spala w mieście z racji swojej masy ale w trasach przy 150km/h tylko 6,8l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Co tu dużo mówić, takiego komfortu, przyjemności z jazdy i jakości i bezpieczeństwa nie znajdziemy nigdzie taniej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgami i wykończeniem nie ma raczej problemu. Żadne wyłączniki, gałki czy inne wichajstery nie odpadają. Kiepski jest zaś mieszek ochronny na dźwignię zmiany biegów ( szybko się ściera - koszt 20zł). Często wysiada podgrzewanie fotela kierowcy - przerywają się przewody w fotelu (naprawa jest prosta, sam naprawiłem pod blokiem w godzinę).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Każdy diesel ma dwa słabe i bolesne dla kieszeni punkty - wtryski(3000zł) i koło dwumasowe(3000zł). Niestety mondeo nie da nam o tym zapomnieć. Polecam kupić modele po lifcie najlepiej po 2004 roku gdyż posiadają lepsze wtryski i lepsza pompę wtryskową ( we wcześniejszych modelach łuszczyła się i rozwalała wtryski). Dobrze też od czasu do czasu wlać płyn do czyszczenia wtrysków - koszt 15zł a czasem może się opłacić.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCI 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128

Ford Mondeo III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Mondeo III Hatchback