Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Sedan

thomasbk@poczta.onet.pl, 15 lat temu
Silnik 3.0 V6 24V ST220 226KM 166kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 8 tys. km
Ford Mondeo III Sedan 3.0 V6 24V ST220 226KM 166kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie ST220 jest rewelacyjne. Komfortowe a za razem sztywne, co powoduje, że nie odchyla się na zakrętach. Nawet podczas gwałtownych manewrów (z wyłączoną kontrolą trakcji!) w zakrętach auto trzyma się ulicy jak przyklejone. Ja osobiście nie spodziewałem się aż takiego efektu. Słyszałem oczywiście przed zakupem wiele opowieści na temat tego auta i sporo czytałem. Jedne wypowiedzi były bardziej inne mniej pochlebne. Szczególnie zwolennicy japończyków i osoby twierdzące, że nie powinno kupować się aut na literę „F” odradzały ten model PS. Ferrari także jest na „F”! Ale tak zupełnie serio to do tej pory jeździłem Mondeo MKIII 1,8 125 koni i byłem raczej zadowolony. Był to rocznik 2002, więc pojawiały się problemy z korozją drzwi, ale oceniam auto nieźle. Jednak ST przerosło moje oczekiwania. Sama jazda nim to prawdziwa poezja. Pięknie mruczy V6 a moc wciska w fotel. Oczywiście nie jest to bolid, ale prawie 300Nm i 226KM robi swoje. Sześciu stopniowa skrzynia spisuje się bardzo dobrze i jest precyzyjna (6 biegów w modelach po 2003r) i pozwala na w miarę oszczędną jazdę. Jest to ciężkie auto prawie 1,5t, ale setkę osiąga w niecałe 7s (katalogowo sedan ma 7,1s do100km/h, ale można zejść poniżej 7s!), jak na gabaryty i komfort nie jest źle. Wyposażenie to już inna bajka. Oprócz podgrzewanych, el. regulowanych foteli skórzanych RECARO mamy do dyspozycji dobry sprzęt grający SONY (mówię o modelu od 2004r), skórzaną kierownica, ksenony, 8 AIRBAG i wiele innych przydatnych dodatków. Mógłbym tak pisać o tym aucie godzinami, więc nie będę więcej zanudzać. Ja osobiście POLECAM ten model. Jeżeli szukacie Państwo sportowej, niedrogiej limuzyny to ST220 takie właśnie jest. Moja wersja jest czarna z jasną skórą i wstawkami chromu. Z tego co obserwuję na drodze raczej budzi zainteresowanie innych użytkowników dróg. Obniżone zawieszenie, potężny srebrny gril, 18 calowe koła o niskim profilu oraz dwie końcówki wydechu dają mu rasowy wygląd.
5,0
Całokształt
Za całokształt mogę dać z ręką na sercu 5-.
Wrażenia
5,0
Silnik
Same zalety! Super dźwięk, moc i prawie 300Nm. Co tu więcej pisać o V6…?
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna skrzynia sześciostopniowa w modelach po 2003r zasługuje na pochwałę. Dzięki niej auto także jest trochę oszczędniejsze. Jednak wsteczny bieg jak dla mnie jest w złym miejscu (przed jedynką trzeba mocniej przyciągnąć dźwignię w stronę fotela) bo czasami na światłach kiedy chcę szybciej ruszyć wpada wsteczny. Trochę to niebezpieczne… na szczęście od razu słychać sygnalizację czujników parkowania informującą o załączeniu się ich.
5,0
Układ jezdny
Tu jest idealnie. Sportowe, nieco obniżone i utwardzone zawieszenie może konkurować z najlepszymi! Przy tym wszystkim pozostaje nadal bardzo komfortowe. Ale Ford z tego słynie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra. W modelach Mondeo po 2003r zamontowano nieco większe lusterka boczne co ułatwia manewry. Lusterko środkowe posiada sensor co powoduje, iż pod czas jazdy w nocy auta z tyłu nas nie rażą światłami. Poza tym w wyższych wersjach montowane są czujniki parkowania…
5,0
Ergonomia
Tu bez zastrzeżeń
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest bardzo przyzwoita a ogrzewanie szybko się zbiera choć mogłoby być ciut lepiej. Rekompensują to jednak podgrzewane fotele oraz jak na Forda przystało podgrzewana el. Przednia szyba. Jednak przydałaby się oddzielna klima dla pasażerów tylnej kanapy. Tu minus.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu tak jak w przypadku podstawowej wersji MONDEO MKIII jest naprawdę sporo miejsca zarówno dla pasażerów jak i dla kierowcy. Dodatkowo bogatsze wersje w tym i ST posiadają oświetleni oddzielne z tyłu oraz w tylnej kanapie praktyczny podłokietnik. Dla podróżujących z tłu dwóch pasażerów jest to rozwiązanie bardzo praktyczne.
5,0
Wyciszenie
Samochód jest dość dobrze wygłuszony, ale i silnik mimo pojemności jest dość cichy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto spala w cyklu mieszanym przy oszczędnej jeździe między 10 a 11,5l. Przynajmniej takie wskazania pokazuje mój komputer.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę, jaką posiada ST220 ciężko będzie kupić auto w podobnej klasie z takim silnikiem, wyposażeniem… to sportowa limuzyna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V ST220 226KM 166kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128

Ford Mondeo III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Mondeo III Sedan