Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III Sedan

Lata produkcji: 1999 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,1 m
Promień skrętu 5,55 m
Długość 4731 mm
Szerokość 1812 mm
Wysokość 1429 mm
Rozstaw osi 2754 mm
Rozstaw kół - przód 1522 mm
Rozstaw kół - tył 1537 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1290 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 450 l
Maksymalna ładowność 480 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Kamilos01
Sedan 2.0 145KM 107kW
Ford Mondeo III
Moje Mondeo kupiłem w 2015 roku i niedługo potem założyłem w nim instalację LPG. Po około 20 tys. kilometrów trzeba było wykonać kompletny remont głowicy, co kosztowało mnie 3500zł. Raz pojawił się problem z klimatyzacją, okazało się że panel sterowania klimą (automatyczną) został zalany plakiem podczas czyszczenia wnętrza. Wymiana razem z nowym panelem kosztowała 100zł. Poza tym auto bezawaryjne. Przez 4 lata użytkowania wymieniałem tylko części eksploatacyjne ( hamulce, filtry, itd). Dodam, że Ford jeździł m.in. na długich trasach (Polska - Niemcy) i nigdy mnie nie zawiódł. Moim zdaniem w przypadku samochodów sprawdza się zasada jak dbasz tak masz. Wolę lać dobry olej co 10 tys. km i wymieniać na czas zużyte części niż potem narzekać, że auto jest awaryjne.
4,2
~Mig
Sedan 2.0 TDDi 90KM 66kW
Ford Mondeo III
Jak na seryjne, 16-sto letnie auto z mocą 90km samochód jest naprawdę super. Przez 4 lata użytkowania pozwolił mi zaoszczędzić pieniążki na zakup wersji 4 tego auta. To na pewno zasługa silnika, TDDI nie robi mi najmniejszych problemów. Naprawy były, ale na szczęście nigdy silnika. Nawet wersja sedan to duże auto rodzinne, przestrzeni dla kierowcy i pasażerów jest naprawdę dużo. Auto wygodne, fajnie się prowadzi. Niestety brakuje mocy, chociaż i tak świetnie dopracowane biegi pozwalają na dynamiczne wyprzedzanie i w miarę oszczędną jazdę. Niestety moja specyfika jazdy nie pozwala na spalanie mniejsze niż 7l przy odcinkach max 50km w jedną stronę. Bez względu na to czy to miasto, czy trasa, czy nawet jak ciągnę przyczepkę.
4,4
~Erick
Sedan 1.8 16V 110KM 81kW
Ford Mondeo III
Nie sądziłem, że ten samochód zrobi na mnie tak pozytywne wrażenie. Nie miałem wcześniej doświadczenia z żadnym Fordem, "popularne" opinie na ich temat słyszałem różne. Postanowiłem zaryzykować i naprawdę nie żałuje. Mondeo jest według mojej percepcji najzwyczajniej ogromne - zarówno w środku, jak i w przestrzeni bagażowej (zaskakuje miejsce na nogi z tyłu, niespotykane chyba w tej klasie). Kolejna rzecz - komfort. Auto jest bardzo wygodne, płynie lekko, zawieszenie bardzo dobrze zestrojone przez co Ford pewnie trzyma się drogi, ale przede wszystkim jest świetnie wyciszone. Jeżdżąc połowę młodszym Passatem znajomego odczucia znacznie gorsze w tej kwestii. Na koniec cena, największa zaleta lub bolączka tej marki, zależy jak na to patrzeć ;). Swój egzemplarz kupiłem za śmieszne 7 tysięcy. Jestem stuprocentowo pewny, że nigdzie nie znalazłbym innego samochodu o takim komforcie, takiej jakości wykonania, wyposażeniu i wyglądzie jak mój Mondziak. Dla osób kupujących z drugiej ręki - jest to jak najbardziej na plus, dla osób kupujących nowe egzemplarze tak duży spadek wartości na pewno nie jest na rękę.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo III Sedan
8,2 – 11,4
l/100 km
6,3 – 6,8
l/100 km
9,8 – 13,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Sedan 2.2 TDCi 155KM 114kW
Ford Mondeo III
Szkoda że nie ma pozycji "Tak powinien wyglądać ekonomiczny samochód" spalanie to jest mała rozbieżność tego co podaje producent bo w książce jest. Minimalne 4.3l/100 Mi się udało zejść do 4.4/100 ale nie polecam jest to niezdrowe dla auta. Jazda 60/h , 6 bieg i 1200 obr. Normalnie bak mi starczy na 980 km ( kasuje licznik przy głębokiej rezerwie) +/-50km. Części zamienne nie mogę na ten temattemat nic powiedzieć bo nic oprócz łączników stabilizatora, klocków tarcz, filtrów niewymieniałem. Najtańszy łącznik lemforder kosztuje 29zł (sklep Soulski jastrzębie), klocki 180 komplet na 4 koła firmy nas (gowest Pszczyna) filtr kabinowy i powietrza filtron 49zł ( gowest Pszczyna)
6,9
Sedan 2.2 TDCi 155KM 114kW
Ford Mondeo III
Witam, Spalanie MAX- zima z przewagą krótkich dystansów. MIN - spokojna jazda do około 110 na długiej trasie. Mój rekord to 4,77 w nocy z prawie zerowym ruchem na trasie 250 km. Przy codziennych dojazdach do pracy 25km x2 czyli trasa i troche miasta systematycznie wychodzi około 6,5. Wszystkie dane rzeczywiste nie komputera. U mnie komputer zaniża nawet o 1l. Z auta jestem bardzo zadowolony, pewnie dlatego, że mój to wersja stylistyczna ST i między innymi dzięki 18-o calowym felgą odróżnia się od krewniaków, których na ulicach całkiem sporo :)
15,3
Sedan 1.8 16V 125KM 92kW
Ford Mondeo III
Samochód spala 7.5 litra benzyny + 7.5 litra gazu na 100km przy spokojnej jeździe (robię trasy po mieście) a gaz przełącza się naprawdę późno, po około 3km od wyjazdu z domu rano, oraz około kilometra po południu, nie wiem czym spowodowana jest ta różnica, gdyż obecnie różnica temperatur jest 2/3 stopniowa, a przez tę pare godzin silnik i tak jest już zimny.

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 127
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
2 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Mondeo III Sedan