Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo V Liftback

Piotr, 8 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mondeo V Liftback 2.0 TDCi 150KM 110kW 2014-2019 - Oceń swoje auto
3,38
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód z zewnątrz ładny z wyglądu, w środku użyte plastiki wyglądają tanio i nie przystają do klasy samochodu.Fotele mają krótkie siedziska, ale mimo wszystko są wygodne w czasie długich podróży.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik mimo mocy 150 KM, jest ociężały. Subiektywne wrażenia jakby miał trochę ponad 100 km. Kilkukrotnie robione testy przyspieszenia ze skodą octavią TDI 110 KM wykazały że obydwa samochody do pręskości 140 km/h przyspieszają dokładnie tak samo. Maksymalna prędkość to ok. 200 km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa bez zastrzeżeń, ale jest dziwnie zestopniowana jak na diesla, aby sprawnie wyprzedzić ciężarówkę trzeba redukować na 4 bieg. Pieg 1 i 2 jest krótko zestopniowany.
4,0
Układ jezdny
układ jezdny bardzo dobrze tłumi nierówności, o wiele lepiej niż w komkurencyjnych modelach grupy VW. Do tego układ pracuje cicho. W tym względzie układ jedzdny jest ponadprzeciętny.
Komfort
4,0
Widoczność
W kwestii komfortu plus za świetne wyciszenie i komfortowy układ jezdny. Reflektory LED dają bardzo jasne światło, ale na mokrym asfalcie nie są już tak skuteczne jak reflektory ksenonowe (przyczyną jest inna barwa światła)
3,0
Ergonomia
Ergonomia - samochód duży z zewnątrz i o dużym promieniu skręrtu co utrudnia parkowanie. Wnętrze jest przeciwieństwem, jak na wielkość auta w środku jest ciasno, konkurencja daje o wiele więcej. Bagażnik mimo że długi i szeroki jest płytki.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja - jeśli działa prawidłowo kest w porządku. niestety samochód ma sporo drobnych awarii związanych z elektroniką więc klima co jakiś szas również wariuje.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zbyt mało miejsca na głowę dla pasażerów tylnej kanapy. Przy wzroście powyżej 175 cm, pasażer już dodtyka głową o podsufitkę.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód spala średnio 7 - 7,5 l/100 km
3,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli chodzi o stosunek jakości do ceny to ford użył zbyt słabej jakości podzespołów aby starać się o ocenę wyższą niż przeciętna. Te oszczędności materiałowe mszczą się wieloma drobnymi usterkami. Na uwagę zasługuje fakt że w samochodzie za ponad 100 tys. Nie zamontowano czujnika/kontolki informującej o niskim poziomie płynu do spryskiwaczy. Koerowca dowiaduje się że zabrakło płynu kiedy go zabraknie i wycieraczki rozmażą błoto na szybie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterkowość - przez 3 miesiące użytkowania przestały działać światła awaryjne, lusterka elektryczne, radio nie zmieniało zaprogramowanych stacji, samopoziomowanie reflektorów, klimatyzacja żyła swoim życiem, podgrzewana kierownica przestała funkcjonować prawidłowo, pozprół się szef na kierownicy - czyli drobne usterki ale frustrujące i to wszystko w czasie 3 miesięcy użytkowania.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek zaliczyć można narastające wibracje sielnika na biegu jałowym niewiadomego pochodzenia - na razie serwis nie może ani zdiagnozować przyczyny ani usunąć usterki.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Mondeo V Liftback