Szukaj

Informacje o Ford Mondeo V Liftback

Lata produkcji: 2014 – 2019
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2014, najnowsza i obecnie produkowana V generacja modelu. Jego debiut poprzedziło zaprezentowanie prototypu Ford Evos koncept w roku 2011. Zaprojektowana przez Chrisa Hamiltona wersja produkcyjna modelu bazuje na części zastosowanych w prototypie rozwiązań stylistycznych. Był pierwszym europejskim Fordem który powstał na platformie podłogowej Ford CD4 platrfom. Model stał się także absolutną realizacją idei globalnego samochodu Forda – jego design ujednolicono zarówno na Starym Kontynencie jak i w Ameryce, choć tam występuje jako Ford Fusion.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów

Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4871 mm
Szerokość 1852 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2121 mm
Wysokość 1482 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Prześwit 160 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1230 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1356 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 541 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Całokształt - Koszty utrzymania - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

5,0
~KB
Liftback 2.0 TDCi 180KM 132kW
Ford Mondeo V
Wygodne przestronne i bezawaryjne auto. Po 3 latach użytkowania coraz bardziej jestem pod wrażeniem tego Forda. Przez nieco plastikowe bo amerykańskie wnętrze na pierwszy rzut oka wydaje się że ma się do czynienia z autem o klasę niżej. Jednak już po uruchomieniu i krótkiej przejażdce cisza we wnetrzu i komfort resorowania sprawiają że czujesz się jak w aucie luksusowym. Po trzech latach użytkowania zacząłem zastanawiać się czy nie pójść w coś o zwiększonym prześwicie typu 7 osobowy SUV którego nie ma w ofercie marki Ford. I zacząłem przyglądać się autom innych producentów po tej analizie okazuje się, że udogodnienia Forda tj grzana przednia szyba, pamięć ustawienia kolumny kierowniczej czy pewność prowadzenia pomimo bardzo miękkiego zawieszenia nie są dostępne w żadnej innej marce
5,0
~emilluszczek
Liftback 1.6 TDCi 115KM 85kW
Ford Mondeo V
Moje pierwsze mondeo mk3 z 2006r kupione było przy przebiegu 205 tys km. Silnik 2.0 tdci. Owiany złą sławą NIGDY mnie nie zawiódł. Regularnie wymieniałem olej, filtry i byłem z niego mega zadowolony aż do szkody całkowitej wyrządzonej przez ciężarówkę. Z tego powodu musiałem zmienić samochód, który miał już przebieg (na liczniku) 335 tyś km. Dopiero przy 265 tyś km wymieniłem "dwumasę", układ paska wieloklinowego (ze sprzęgiełkiem zwrotnym na alternatorze), zawieszenie, akumulator, pompę wody, itp. Natomiast mondeo mk5 posiadam dość krótko - ok 1000km. Wstępnie nie mam się do czego doczepić, pomimo polskiej, najtańszej wersji.
3,3
~R
Liftback 2.0 TDCi 150KM 110kW
Ford Mondeo V
Samochód służbowy, więc nie spodziewałem się fajerwerków. Spełnia swoją rolę, ale nie zachwyca prawie niczym. Prowadząc Mondeo odczuwa się ciężkie do opisania uczucie pustki - samochód jest po prostu wybitnie bezpłciowy, nijaki, nie budzi żadnych emocji, poza tym, że chce się jak najszybciej dojechać na miejsce i wysiąść. Nie będę sprawiedliwy, jeżeli nie wymienię plusów: duża pojemność bagażnika (jeżeli coś potoczy się aż do siedzeń musze wejść do środka, bo nie jestem w stanie dosięgnąć), dobra widoczność (duże lusterka boczne, siedzimy wysoko) i generalnie dużo miejsca w środku (chociaż jak dla mnie trochę zbyt dużo - prowadząć nie mogę oprzeć ręki na podłokietniku, bo nie sięgam do kierownicy). Poprzedni samochód to służbowe Volvo V40, prywatnie posiadam też BMW E46 do zabawy - obydwa prowadziło się o niebo lepipej, obydwa dostarczały zdecydowanie więcej zabawy. Jeżeli ktoś zastanawia się nad kupnem - zdecydowanie odradzam.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo V Liftback
8,0 – 10,3
l/100 km
4,4 – 7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Ford Mondeo V
Cześć, swoim Mondeo przejechałem 37 000km i średnie spalanie mam na poziomie 7,9l. Jak jeździ moja żona 8,2l. Na trasie... Kraków - Radom spala ok. 6,1-6,3l/100km, na trasie Kraków-Rzeszów przy prędkości 120km/h - 6,2l/100km, przy 150km/h 7,6-8,0l/100km, przy 160-180km/h - 8,5-9,5l/100km. Na co dzień poruszamy się po Krakowie i jego przedmieściach, wtedy spalanie wychodzi 7,9l. Generalnie najniższe spalanie miałem przemieszczając się po Roztoczu ze znajomymi, przejeżdżając jakieś 60-70km przy spokojnej jeździe było 5,3l. Znajomy jechał za mną Mazdą 6 - 2.0 benzyna, miał spalanie 8,0 i nie mógł uwierzyć w to co widział na moim komputerze. Jak żona jeździła przez 2 tygodnie tylko do przedszkola i z powrotem ok. 4km (pod dość dużą górę, z korkiem po drodze) to spalanie na wynosiło 9.3l/100km. Wyniki spalania podaje zgodnie z tym co pokazuje komputer, chociaż spotkałem się z opinią że nie jest to w 100% miarodajne. Ja nigdy nie weryfikowałem spalania z kalkulatorem, ale z tego co obserwuję to spalanie jest zbliżone do tego co podaje auto.
8,0
Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Ford Mondeo V
Jako ciekawostka. Zrobiłem tym autem 2000 w 1 miesiąc. Cały pic polega na tym, żeby mieć mega lekką nogę jak się wciska gaz:) W momencie kiedy rusząłem ostro ze świteł to spalanie miałem na poziomie 12 L. W momencie kiedy zacząłem jeździć spokojnie w granicach 50-60km/h po mieście i dosłownie "muskałem" pedał gazu to spalanie zaczęlo powolutku spadać i obecnie jest na poziomie 7,8l/100km. Wiem, że dla niektórych to szok, ale npr. da się! jeszcze niedawno jak pisałem to byłem po prostu załamany tym spalaniem i myślałem, że popełniłem mega błąd i zastanawiałem się dlaczego hybrydy nie kupiłem. Teraz powiem tak -auto wygląda przepięknie i robi niesamowite wrażenie oraz spala ok. 8L/100.Uważam, że to rewelcyjny wynik. Prosze nie zapominać, że to automat! Gdybym miał cieższą nogę to 12-14L nie byłoby żadnym problemem.Trzeba się nauczyć po prostu jeździć tak sporym automatem. PZDR West:)
6,6
Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Ford Mondeo V
Przede wszystkim jeżdżąc Mondeo 1,5 EcoBoost skutecznie wyleczyłem się z diesla. Spalanie jak na tak duży samochód jest naprawdę niezłe. Przejechałem 2000 km (1300 km po mieście, głównie jazda do pracy Trasą Toruńską w Warszawie, dystans 20 km w jedną stronę oraz 700 km poza miastem). Średnie spalanie ze wszystkich tankowań mam 7.0 l/100km. Jeżdżę normlanie, tzn. podobnie jak dieslem. Na pewno nie ruszam ostatni ze świateł :) Z racji turbiny wystarczą 2,5 tys. obrotów do w miarę dynamicznej jazdy. W trasie przy jeździe 80-100 km na trasie krajowej i 120-130 km na trasie ekspresowej udało mi się zejść do 5,5 l/100km przy włączonej klimatyzacji. Jeżdżąc tylko po mieście spalanie waha się od 7.0 do 7.4 l/100km. Wszystko zależy od tego jak często stoję w korkach. Obecnie zaczęły się wakacje, jest trochę luźniej, to mam spalanie od tankowania na poziomie 7.0 l/100km (tylko miasto). Przy zakupie benzyna jest jednak 10 tys. tańsza, zatemc wg mnie nie ma sensu przepłacać, pod warunkiem, że umie się jeździć. Technika jazdy to klucz do niskiego spalania. Jeżdżąc tym samochodem i zmieniając biegi przy 4-5 tys. obrotów, jak w klasycznej benzynie, na pewno spali 9 czy 10 l w mieście. Natomiast zmieniając biegi przy 2-2,5 tys. obrotów wynik, który przedstawiłem jest spokojnie do osiągnięcia :) Pozdrawiam!
Ford Mondeo V Liftback