Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Probe II

PARTYBOY, 16 lat temu
Silnik 2.0 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Probe II 2.0 16V 115KM 85kW 1992-1998 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : W PROBE jest jedna rzecz, która przyćmiewa pozostałe zalety. Cała karoseria jest ocynkowana, dzięki temu nie musimy się obawiać rdzewienia. Druga spora zaleta to pochodzenie - Mazda jest autorem całego zawieszenia, silnika i wielu elementów co przy niskich cenach oryginałów zapewnia bezawaryjność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : immobilizer marki Bosch po 10 latach często się psuje, obecność w klubie zapewnia fachową i darmową pomoc w tym temacie
Zawieszenie : nasze warunki zmuszają nas do wymiany elementów zawieszenia co jakiś czas, nie polecam zamienników bo starczają na około 20-30000km a kosztują tylko do 20% mniej niż oryginały
5,0
Całokształt
Świetne bardzo reprezentatywne auto. Można nim jeździć zarówno w dresach jak i w markowym garniturze. Trochę mnie martwi, że przez niską cenę zaczynają jeździć PROBE chłopoki z wąsami i dywanikami z włosów na karku - tacy ludzie nie pasują do tego auta i psują jego wizerunek.
Wrażenia
5,0
Silnik
płynna jazda zarówno na niskich jak na wysokich obrotach. Instalacja gazowa sprawia, że moc nie malej i jest przekazywana w bardziej cywilizowany sposób i nie szarpie autem przy nagłej zmianie położenia pedału gazu.
4,0
Skrzynia biegów
troszkę twardo wchodzą biegi ale to normalne w samochodach z nutką sportowego charakteru, łatwo się przyzwyczaić, teraz nie zwracam na to uwagi
5,0
Układ jezdny
rewelacyjny układ jezdny, samochód zachowuje się jak przyklejony do asfaltu, przy zastosowaniu opon o profilu 215/55R16 samochód troszkę się podnosi i przy dobrej przyczepności nie dokuczają tak bardzo koleiny i nierówności
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność fantastyczna, doskonale widać co dzieje się wokół samochodu, lusterka mają szerokie kąty widzenia, a słupki między oknami są ta cienkie, że ma się wrażenie, że ich nie ma tylko szyby wokół. Jedyna rzecz, w jaką warto zainwestować to czujnik parkowania, niestety zderzak jest nisko i daleko wysunięty i trudno wyczuć ile jeszcze zostało nam miejsca przy cofaniu
5,0
Ergonomia
pompowane fotele kierowcy, regulowane w kilku płaszczyznach idealnie przylegają do ciała kierowcy co daje komfort odczuwania zachowań zawieszenia i uczucie bezpieczeństwa bo nie rzuca ciałem na zakrętach, wszelkie przełączniki i przyciski są w zasięgu rąk kierowcy, kierownica dobrze leży, skórzane obicie zapobiega poceniu i ślizganiu się dłoni. 360-litrowy bagażnik to więcej niż w golfie czy w lagunie co mówi samo za siebie, a wysoki próg załadunku? - mi to nie przeszkadza
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
tu w wyjątkowo upalne dni odczujemy dyskomfort, wersja bez klimatyzacji nie poradzi sobie z chłodzeniem wnętrza pojazdu, całe szczęście PROBE świetnie się prezentuje z otwartymi szybami, a przy posiadaniu odpowiedniego zestawu audio możemy wtedy się nim pochwalić :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Polecam to auto w dalekie podróże, wygodne siedzenia, dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów w połączeniu z 360 litowym bagażnikiem zapewnia udaną podróż
5,0
Wyciszenie
różnica poziomu hałasu z zewnątrz przy otwartych i zamkniętych szybach jest gigantyczna co wskazuje na dobre wyciszenie wnętrza, nie dobiegają też żadne dźwięki spod maski
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na auto tej klasy spalanie jest na bardzo przyzwoitym poziomie, polecam ten model dla oszczędnych kierowców, średnie spalanie benzyny to 8,5l/100km, średnie spalanie gazu to 11l/100km - to tyle samo co małe samochody z małymi silnikami a z tamtych nie ma takiej frajdy :) cześci najlepiej kupować a ASO Mazdy. Specjaliści wiedzą, że to Mazda produkowała te auta dla Forda i ten drugi nawet nie ma diagnostyki do PROBE. Mazda przyjmie nas z otwartymi rękami a ceny części są niebywale niskie - oryginalna uszczelka pokrywy zaworów 60zł! taniej niż w Escorcie czy w Astrze
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie trzeba oszczędzać, żeby go kupić. Ostatnio cena tak spadła, że PROBE jest dostępny dla coraz szerszego grona kierowców. Jeśli nie będziemy podejmować prób pseudo-tuningu to samochód ze swoją bezawaryjnością będzie nam służył długie lata.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Probe II