Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van

Sławek, 14 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 36 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
3,54
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Na pewno świetnie się prowadzi i daje sporą frajdę przy zmianie dynamiki jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Konieczność wymiany hamulca ręcznego na nowy.
Inne : Głośna praca wiatraka klimatyzacji przy maksymalnych obrotach.
Karoseria : Stuki z słupku od strony kierowcy.
3,0
Całokształt
Powiem tak. Jeździ się wspaniale (tu musze powiedzieć obiektywnie), ale te drobiazgi sa tak wkurzające, bo marnuja czas kierowcy na wizyty w warsztacie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ocena dobra z uwagi na pewne problemy w bardzo niskich temperaturach tj. -25 stopni C.
5,0
Skrzynia biegów
Działa włąściwie bez zarzutu, łatwo wchodzą poszczegóne biegi i precyzynie.
5,0
Układ jezdny
Układ bardzo precyzyjny i fajnie zachowuje sie na dordze. Zawieszenie daje frajdę z jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Włąscieiw dobra, ale np. w Renault Espace jest znacznie lepsza, dlatego tylko dobrze.
4,0
Ergonomia
Ergonomia obsługi przemyslana i nie ma się do czego przyczepić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie sa na przeciętnym poziomie, ale nie jest aż tak tragicznie jak pisza niektórzy. Długo sie nagrszewa, jak i chłodzi, ale daje sobie radę zawórówno przy -25, jak i przy +36.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla pasarzerów wzorcowa, dla kierowcy juz nie koniecznie. Nie osobiście zawadzam kolanami o spód kierownicy i nie mogę ustawić idealnej dla mnie pozycji. Ale jest o niebo lepiej niż np. w Scenic, czy Corolla Verso.
4,0
Wyciszenie
Nie jest idealne, ale nawet w trasie czuje się komfort i nie boli głowa od hałasu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu musze przyznać, iż nie za bardzo rozumiem niektóre komentarze. U mnie paliw prawe wzorcowo. Oczywiście do ok. 10 000 km bylo powyżej wartości katalogowych, ale teraz jest ok, pomimo, że mam ciężką stopę. Co do cen przeglądów to mam za soba jeden i powiedziałbym, że nie widać tych kilku złotych na które zostałem naciągniety. ale naprawy, to juz odrębna historia. Byle pierdoła wymaga wymiany całego elementu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze śmiało moge powiedzieć, iż za te jakość to zdecydowanie za drogo. rozumiem, iż dział marketingu Forda odrobil lekcję i pchnął na rynek dobry PR.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tym ford jest najgorszy. Samochód ma przejechane dopiero 36 000 KM, ale mam już tak dużo uwag do drobiazgów. Stuki w tylnych drzwiach, zwiekszony hałas pracującego wiatraka klimatyzacji (cholernie irytujace).
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 36 000 KM zaliczyłem pierwszą powazną awarię tj. blokadę hamulca ręcznego. Nie obylo się bez wizyty pomocy Forda na mieście. Pan musiał \"siłą\" zerwać linkę i dopiero mogłem ruszyć. Teraz od ponad dwóch tygodni czekam na części, które muszą przywieść z Kolonii.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max I Van