Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van

maciekson_85, 3 lata temu
Silnik 2.0 TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 209 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,36
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto użytkuję od września 2020, przejechane ok. 10 tys. kilometrów. Posiadam wersję wyposażenia Titanium. Warto poszukać wersji z wyświetlaczem Convers+, wygląda dużo nowocześniej. Auto przede wszystkim bardzo wygodne, praktycznie nie trzeba się zastanawiać czy uda się zapakować na wyjazd. Rodzina 2+2 jak w moim przypadku jeździ bardzo wygodnie, nawet ja nie mam problemu, by usiąść na środkowym fotelu tylnej kanapy. Średnie spalanie z jazdy podmiejskiej 6,4l, najniższe zanotowane to 4,4l, najwyższe pod 7l ale praktycznie nie jeżdżę po mieście. Za model z 2008 roku z udokumentowanym przebiegiem zapłaciłem 23 tys. złotych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik stworzony na trasy, w mieście dużo wachlowania biegami. Przy 100 kmh na 6 biegu mniej niż 2 tys. obrotów = ekonomia. Da się sprawnie jeździć nawet z kompletem pasażerów. Silnik to sprawdzona konstrukcja od PSA.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą sprawnie, czasami wsteczny z lekkim oporem ale to zazwyczaj na zimno po odpaleniu. Manualna skrzynia bezproblemowa, z automatami Powershift trzeba uważać.
4,0
Układ jezdny
Jedna z największych zalet auta, prowadzi się bardzo bezpośrednio, dobre czucie drogi. Dla niektórych może być za twardo. Po przesiadce z bardzo miękkiego Avensisa byłem trochę w szoku ;) Na minus promień skrętu, trzeba się często łamać na 2 razy.
5,0
Karoseria
W autach bez historii wypadkowej brak oznak korozji, nie mam się do czego przyczepić.
Komfort
4,0
Widoczność
Daj 4 gwiazdki z 5, przednie słupki trochę zasłaniają, co prawda są tam dość duże okienka ale może się za Nimi pieszy schować. Na boki i do tyłu jest dobrze. Pomagają czujniki przednie i tylne ale są na tyle czułe, że łapią krawężniki/gałęzie itp.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, wygodny podłokietnik. Kolumna oczywiście w 2 płaszczyznach. Klimatyzowany schowek. Nie narzekam.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wiem, że to diesel ale myślałem, że z dodatkową nagrzewnicą i tak będzie trochę szybciej się dogrzewać - każde moje poprzednie auto to była benzyna ;). Niemniej może to wkurzać tylko przy większych mrozach. Grzana po całości szyba przednia to wspaniały wynalazek :) Jeśli chodzi o wentylację/klimatyzację nie ma uwag, 3 nawiewy na konsoli centralnej, osobne nawiewy na 2 rząd i jest dobrze, często musieliśmy je zamykać, bo dzieciakom było zimno. Aha, mamy atermiczną szybę przednią, oznaczenie IR, ogranicza ona promieniowanie do środa i dzięki temu klima ma łatwiej ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Można się gonić ;). Mam 192 cm i przodu mam bardzo dużo miejsca, między dzieciakami z tyłu siadam bez problemu. Do tego by sięgnąć coś z głębi bagażnika muszę się podeprzeć - niech to będzie najlepsza rekomendacja. Choinkę 2,7. wiozłem z całą rodziną na pokładzie ;)
4,0
Wyciszenie
Tak sobie, powyżej 100kmh słychać szum uszczelek ale auto ma ponad 12 lat więc, aż tak się nie czepiam. Silnik po swojemu klekocze ale nie przeszkadza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dałem 4 gwiazdki, bo codzienna eksploatacja nie jest droga, przykłady: olej (6l) + filtry (Mann,Knecht) to koszt ok. 250-270 zł, sprzęgiełko alternatora (INA) z wymianą 200 zł, tuleje wahacze wzdłużnego i wahacze poprzeczne (Lemforder) z wymianą 700 zł. Jeśli nie trafi Cię coś z wielkiej czwórki: wtryski, turbo, dwumasa, pompa paliwa to koszty są moim zdaniem ok. Ja wymieniam olej i filtry (w tym paliwa) co 10 tys. kilometrów i liczę, że ominę/opóźnię większe awarie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami irytują drobiazgi, np. nie działa klakson - wyciągnij i włóż ponownie wtyczkę - już działa, jak jest mokro mogą wariować czujniki parkowania. Ogólnie instalacja elektryczna jest łagodnie mówiąc taka sobie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek, które unieruchomiły by auto. To co robiłem to czysta eksploatacja.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max I Van