Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max II Van

Ja, 7 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 180KM 132kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford S-Max II Van 2.0 TDCi 180KM 132kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Jak zobaczyłem nowy model na żywo, to w porównaniu z wersją koncepcyjną odczułem spory zawód. Chciałem już kupić coś u konkurencji ale nic mnie nie urzekło. U Niemców wieje nudą, koreańce w porównaniu do Forda prowadzą się jakby między kierownicą i kołami była guma z majtek.Blisko był nowy Espace ale już je mieli koledzy. Wróciłem więc grzecznie do Forda. To mój trzeci S-MAX (poprzednio 2007 i 2010r) więc zasadniczo porównuję do poprzednich i widać różnicę, choć nie zawsze na plus. Pomimo, że auto nieco urosło z tyłu miejsca nieco mniej na kolana. Skrzynia biegów ma chyba dłuższe przełożenia, bo mimo 180KM d..py nie urywa. Z tyłu przydałby się w końcu podłokietnik. Jak wsiądziemy za kółko widać największą różnicę. Nowa deska i dobre materiały dają poczucie luksusu. Odpalam silnik, a on pracuje cichutko i miękko (choć czasami nierówno). Nawet przekraczając znacznie dozwoloną prędkość na autostradzie w aucie jest cicho a stabilność genialna. Zawieszenie mimo, że troszkę bardziej miękkie jest super. A jeżeli chodzi o ciszę... Tu Hiszpanie powinni dostać klapsa za spasowanie plastików na słupkach. Jak tylko na dworze zrobi się gorąco zaczyna się prawdziwa orgia dźwięków. Trzeszczy z każdej strony. Najlepiej wziąłbym jakiegoś dyrektorka z Forda wtedy na przejażdżkę po dziurach żeby spalił się że wstydu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie pali mało ale też nie dużo. Odpalam i jadę. Diesel jakich wiele. Chociaż jak miałbym coś zarzucić to dynamiczne przyspieszenie na dwójce powoduje minimalne wibracje.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje idealnie. Cicho, precyzyjnie zapina się każdy bieg z miłym kliknięciem.
5,0
Układ jezdny
Jak to w Fordzie. Perfekcja. Sprężyście, pewnie, a przy tym cicho, bez jakichś stoków spod podłogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Duża przednia szyba jak ogromny telewizor. Za przednim słupkiem może się jednak schować... nawet nie chcę myśleć. Zawsze można też dokupić asystenta w postaci wszystkowidzącej kamery.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest, działa i nie ma co się rozpisywać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To główny atut, dla którego wybrałem ten samochód. Mnóstwo przestrzeni i duża ładowność w aucie, któremu sylwetką bliżej do sportowca niż tragarza. Z tyłu mieszczą się spokojnie trzy foteliki.
5,0
Wyciszenie
W środku na prawdę cicho. Jakby nie te trzeszczące w gorące dni plastiki na słupkach byłby ideał. Z tym jednak chyba sobie poradzę. Po odebraniu auta z myjni było kilka tygodni ciszy. Następnym razem do zbiorniczka pistoletu z kompresorem, którym czyścili te plastiki dodadzą smaru silikonowego. Powinno pomóc na dłużej. Do ASO nie dam.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford S-Max II Van