Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Transit IV

skurak@tlen.pl, 16 lat temu
Silnik 2.5 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 156 tys. km
Ford Transit IV 2.5 TD 90KM 66kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
4,15
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Chyba jak na takie auto to całkiem dobrze choć tych kilka mankamentów przez te pare lat dało o sobie znać...
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik starej konstrukcji ale z dołożonym nowoczesnym systemem sterowania wtryskiem paliwa. Jak na taką pojemność (2,5 litra) moc w tej wersji zdecydowanie za słaba (konkurencja miała w tamtych latch o 30 % więcej).A w związku z tym elastyczność też trochę za mała.Natomiast kultura pracy(stabilność obrotów,zapalanie we wszystkich warunkach atmosferycznych) jak na taką konstrukcję-znakomita.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów typu MT75 pochodna od modeli osobowych (Sierra,Scorpio) spisuje się bardzo dobrze za wyjątkiem strowania-mało precyzyjne.
4,0
Układ jezdny
Jak na konstrukcję z połowy lat 80-tych samochód prowadzisię całkiem nieźle, choć wysoki profil opon daje znać o sobie.Ale należy pamiętać że to nie jest wyścigówka tylko dostawczak ;-)
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu zdecydowanie dobra,na boki również(nisko przebiegająca linia okien w drzwiach-widać nogi pasażerek w mini ;-))) ) a do tyłu to zależy od wersji nadwozia co chyba jest logiczne-jak w pełnej blaszance może być dobra widoczność do tyłu???
4,0
Ergonomia
Samochód konstrukcyjnie z połowy lat 80 z późniejszymi zmianami (w roku modelowym 1995)-bez zarzutu.Choć pokrętło wentylatora mogłoby być troszkę bliżej-ale może mam zbyt krótkie rączki;-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dla wersji 3-osobowej z przegrodą w zupełności wystarczające ale dla dłuższej przestrzeni za słabe.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy doskonale-regulacja wygodnego fotela we wszystkich płaszczyznach zastępuje brak reg.kierownicy.Dla pasażera pojedyńczego fotela doskonale ale dla pasażerów podwójnej kanapy obok kierowcy troszkę gorzej.
4,0
Wyciszenie
Silnik z bezpośrednim wtryskiem wyciszony przeciętnie reszta całkiem nieźle jak na samochód dostawczy z tamtych lat.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na samochód o takiej masie,dość mało aerodynamicznej bryle, jeżdżony często z obciążeniem ok 300-700 kg to zużycie paliwa w mieście 8-9 litrów a w trasie do 130 km/h ok 10 litrów to chyba wartości dardzo dobre.
3,0
Stosunek jakość/cena
Trudny temat bo auto kupiłem w Niemczech od pierwszego właściciela z przebiegiem 36 tyś km całkiem nieźle wyposażone(silnik TDI,ABS,wspomaganie kierownicy,centralny zamek.elektryczne lusterka i szyby,szyby zielone,immobilizer,cyrkulacja powietrza,dwie poduszki powietrzne) więc trochę zapłaciłem bo w Polsce za ten rocznik ale bez takiego wyposażenia zapłaciłbym mniej.Ale uważam że za taką cene kupije się całkiem dobrą jakość.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czy można do drobiazgów zaliczyć kostkę stacyjki (brak kontaktu i brak możliwości uruchomienia silnika oraz co gorsza wcześniejsze samoczynne rozłączanie zapłonu w czasie jazdy) bo źle działający opornik dmuchawy napewno tak.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na 150 tyś km to do tej pory : wyciek oleju spod uszczelki pokrywy zaworów(1 raz),nagminnie wypadające gumki dolne tylnych amortyzatorów (3 razy),pocenie pompy wody (1raz),ciągłe pocenie -ale jeszcze nie wyciek- z mostu i skrzyni biegów,rozszczelniona chłodnica,dwa razy klocki z przodu,raz tarcze i dwa razy wymieniony napęd rozrządu.Oraz oczywiście systematycznie filtry i olej co 8-9 tyś km.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Transit IV

Liczba wpisów: 5

Ford Transit IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Transit IV