Szukaj

Informacje o Ford Transit IV

Lata produkcji: 1994 – 2000
Segment: Dostawcze
Ford Transit to produkowany od roku 1953 duży samochód dostawczy, będący w historii motoryzacji jednym z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie i zarazem najlepiej sprzedający się samochód dostawczy w Europie. W niektórych krajach samochody zbliżone rozmiarami do tego modelu Forda określa się wręcz mianem „Transit”, co nie może dziwić, gdy weźmie się pod uwagę, że od momentu debiutu zakupiło go prawie 6 milionów nabywców. Ford Transit jest wysoce utytułowanym modelem, mi.n. dwukrotnie (w roku 2001 oraz 2007) zdobył nagrodę Van of the Year. Ten najdłużej produkowany samochód Forda jest obecnie oferowany w swojej siódmej odsłonie.
czytaj więcej

Ford Transit IV – wybierz silnik

Oceny Ford Transit IV

Liczba ocen: 88
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

2,9
~Kamil
Furgon 2.5 D 80KM 59kW
Ford Transit IV
Samochód jeśli chodzi o wytrzymałość i ładowność jest bardzo wytrzymały, można ładować i tak samo jedzie bez obciążenia jak z obciążeniem. Plusem są wygodne fotele, przestrzeń kierowcy i elastyczna skrzynia, można jechać 5-biegiem 50 i w ogóle nie redukować, przy przyspieszaniu. Dobra widoczność do przodu, prosty, trwały diesel. Ogólnie samochód na trasy jest za wolny, owszem da się jechać dalej lecz ten wolnossacy diesel przy rozpedzeniu się po paru minutach do 100km/h i v-max 110-120 wiecej nie pójdzie chyba że z górki. więć optymalna prędkośc dla niego to 80km/h i jeszcze w miarę motor cicho chodzi. Wyprzedzanie nim to dramat, jeśli np chcemy wyprzedzić traktor to musimy się dobrze rozpędzić, a jazda pod góre np po bieszczadach, bo tam często jeździłem to istny koszmar, auto do góry jedzie, bo jedzie, zdaję się jakby miał stanąć, lecz daję radę niczym traktor w polu, hamując przy tym ruch na drodze, rozpedzając sie przed wzniesieniami np do 100 to samochód potrafi zwolnić do 40 pod koniec wzniesienia, więc jak się rozpedzimy to sie jedzie w miarę ok, jak przyjdzie nam kogoś wyprzedzić np jadącego za wolno przykładowo 50km/h to nawet redukcja nie pomoże, bo trzeba dłuuugiej prostej. Silnik wytrzymały, skrzynia też, hamulce to spowalniacze, przyśpieszenia brak, plus to niskie zużycie ropy, po górach to gaz w podłogę całą drogę żeby to jechało.
4,0
~DanTheMan
Furgon 2.5 D 75KM 55kW
Ford Transit IV
Używam auta na co dzień.Miałem normalne auto i vana do wożenia motocykla, ale tak mi się spodobała jazda transitem,że auto stało nie używane.no to sprzedałem auto i transit jest moim autem na co dzień.trochę za wolny na trase, ale do miasta idealny.Moim skromnym zdaniem w mieście prowadzi sie i parkuje go łatwiej niż nie jedno auto.
4,2
~hupert@wp.pl
Furgon 2.5 D 80KM 59kW
Ford Transit IV
Auto kupione raz na baaardzo długo. Tylko o nie dbać. Myślałem o zmianie na coś nowszego tylko po co. Samochód naprawdę godny polecenia. Czy kupiłbym ten model jeszcze raz? Takich już nie robią. A jak będę sprzedawał tego to znaczy, że nie będę potrzebował już takiego typu auta. A mój będzie jeszcze innym służył długo.
Średnie spalanie dla Ford Transit IV
8,6 – 10,0
l/100 km
13,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Furgon 2.2 D 70KM 51kW
Ford Transit IV
Przede wszystkim prosiłbym o poprawienie kategorii. W tym modelu nigdy nie było silnika o pojemności 2.2. Diesle są tylko 2.5. Wersja 70 KM była od 94 roku do 2000 a nowszy 70 konny motor o oznaczeniu 4FB wkładano w latach 97-2000 i właśnie ten opisuje. Transit FT80, jeżdżony raczej w dłuższych trasach. Przy jeździe 80% autostrada, prędkość 100- 120 km/h (V-max 140 km/h) zużywa mi ~7.2 l/100 km. Na drogach podmiejskich można zejść do 7 l/100. W mieście, jazda zimą, krótkie dystansy, załadowany wyraźnie ponad 1 t. zbliżał się do 9. Auto jest dość głośne, górki zwąchuje szybciej niż je widać ale... jedzie, jedzie i zawsze dojeżdża do celu. W trasie jak już się napędzi to nie robi mu większego znaczenia czy jedzie z ładunkiem czy bez. W zimie przy -20 pali od strzała ale przez cały rok dolewam mu do paliwa Xeramic´a Protector. Idealny partner w pracy, nie wymaga specjalnej troski, nie ma fochów i pomimo upływu lat da się go polubić.
10,1
Furgon 2.2 D 70KM 51kW
Ford Transit IV
Silnik oczywiście 2,5l D 70KM nie 2,2l. Udało się trafić na egzemplarz z nawet zadbaną ramą i podwoziem (auto ma jeździć nie wyglądać). Przez rok przejechałem 15000km. Myślałem że będzie palić 1-2l ON mniej jak nasz wcześniejszy egzemplarz. Samochód nie sposób nie lubić.
7,3
Furgon 2.5 D 75KM 55kW
Ford Transit IV
Problemy były zima z odpaleniem,zapalał na plaku jak akumulator wyrobił,wyczyściłem układ paliwowy,nalałem świeżą ropę,świece płomieniową kupiłem za 180zł (na allegro widziałem juz za 35zł) teraz pali zima za pierwszym razem i nie ma problemu,blacha słaba ale na dojazdy na budowe się nadaje,ciaga przyczepę budowlana (mixokreta 1600kg) i daje rade
Ford Transit IV