Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Caro

Paweł, 12 lat temu
Silnik 1.5 75KM 55kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 110 tys. km
FSO Polonez Caro 1.5 75KM 55kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie na nasze drogi jest idealne. Na nierównej, polskiej drodze sprawdza się lepiej niż większości samochodów zachodnich. W dodatku proste w konstrukcji i bardzo wytrzymałe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza lubi pojawiać się w newralgicznych miejscach
Układ hamulcowy : Zapiekały się hamulce - wymieniłem na zaciski Lucasa i jest spokój
Silnik : Trzeba regulować gaźnik, zapłon, luz zaworów... Ale to tylko upierdliwe ;)
4,0
Całokształt
Oceniając Poloneza trzeba pamiętać, że został on oparty na konstrukcji z lat 60tych. Mimo niewielkich modyfikacji przetrwał w produkcji prawie 30 lat. Największymi plusami są: cena samochodu, ceny części, łatwość naprawy. Minusy to niski komfort jazdy, wysokie spalanie, słaba blacha.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik na gaźniku. Zimny niestety trzeba zmuszać do jazdy. Elastyczność nie powala, zwłaszcza na wysokich biegach.
4,0
Skrzynia biegów
Do skrzyni biegów nie mam praktycznie zastrzeżeń. Biegi wchodzą precyzyjnie, leżą blisko siebie. Jedyny minus to charczenie przy wrzucaniu wstecznego, nieraz nawet na postoju.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie idealne na nasze drogi. Miękko zestrojone, pozwala na szybkie i komfortowe pokonywanie nierówności na drodze. Pod tym względem bije na głowę większość nowszych aut, jakimi jeździłem. Niestety - przestaje się sprawdzać przy większych prędkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
Chyba największy plus Poloneza. W każdą stronę widać rewelacyjnie.
4,0
Ergonomia
Rozmieszczenie przełączników dość dobre - wyjątkiem są dwa lub trzy przełączniki, które idealnie zasłania kierownica. Aby używać ich w trakcie jazdy, trzeba nauczyć się ich na pamięć. Fotele bardzo wygodne nawet na długie trasy. Miejsca na nogi pod dostatkiem z przodu i z tyłu. Mało miejsca nad głową. Plastiki nie są brzydkie, ale deska rozdzielcza i kierownica zbyt mocno nagrzewają się w upał.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie - super. W lecie gorzej - zaworek nagrzewnicy (przynajmniej u mnie) nie domyka się do końca, w związku z tym jedynym wyjściem w upał jest zamknięcie dopływu świeżego powietrza do kabiny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni na nogi, jak już napisałem jest pod dostatkiem. Gorzej z przestrzenią na głowę. Bagażnik jest duży, ale płytki i niektóre rzeczy nie mieszczą się ze względu na gabaryt.
1,0
Wyciszenie
Fatalnie :( Powyżej 80tki ciężko rozmawiać przez komórkę. Powyżej 100tki kończą się nawet rozmowy w kabinie... Wał i most efektywnie zagłuszają wszystko.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o zużycie paliwa - nie jest dobrze. Przy takim apetycie Polonez powinien oferować chociaż trochę więcej mocy... Natomiast jeśli chodzi o ceny napraw to są one wręcz śmieszne. To, co w nowszych zachodnich autach kosztuje setki złotych, tu kupimy za złotych kilkadziesiąt lub kilkanaście.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli znamy się trochę na mechanice, a potrzebujemy jedynie samochodu, który zawiezie nas z punktu A do punktu B, Polonez jest dobrym wyborem. Za taką cenę, nie można oczekiwać nie wiadomo czego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to w 15-letnim aucie, zawsze coś gdzieś wyskoczy. Wszystko jednak naprawia się banalnie prosto (większość można zrobić samemu), a ceny części są śmieszne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
O dziwo z \"grubszych\" rzeczy jeszcze nigdy nic nie zawiodło (odpukać). Najgorsze naprawy, jakie sobie przypominam to: pęknięty resor (koszt wymiany 100zł), wymiana panewek korbowodowych (panewki + wymiana 100zł) i pęknięta nagrzewnica (nowa ponad 200zł, naprawa we własnym zakresie).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla FSO Polonez Caro 1.5 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
12,4
l/100km
Zobacz dzienniki
FSO Polonez Caro