Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Caro

e_gregor, 15 lat temu
Silnik 2.0 105KM 77kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 154 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
FSO Polonez Caro 2.0 105KM 77kW 1991-1992 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : To że polonez którego kiedyś nienawidziłem jest całkiem niezłym autem
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja
Przeniesienie napędu : poduszki silnika
Układ hamulcowy : zapieczone zaciski z powodu braku przeglądów hamulców
4,0
Całokształt
Dobre auto. Niedoceniane ale odpowiednio dbane trwałe, przyjazne dla kierowcy i klimatyczne. Z tym motorkiem całkiem szybkie. Można zadziwić innych kierowców co daje wiele frajdy
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik całkiem mocny jak na to auto. Nie jest to rakieta ale pozwala jeździć dynamicznie i czesto objeżdżać nowoczesne ekonomiczne autka. Trochę za dużo wibruje i jest ciut zbyt głośny. Ładnie sie wkręca jak i ma spory moment przy niskich obrotach. Jest niestety bardzo cieżki. Ale wszystkie jego wady rekompensuje niezniszczalność. Jest odporny na wszystko łącznie z długtrwałym przegrzewaniem
4,0
Skrzynia biegów
Byłby doskonale gdyby wajha i wsteczne były jak w klasycznym poldku. Przełożenia świetnie dobrane.
4,0
Układ jezdny
Kestia kół. Jak zmieniłem fabryczne 185/70R13 na feldze ET29 na 195/50R15 felga ET12 nie poznaje auta. Prowadzi sie komfortowo i precyzyjne. Troche jest zbyt podsterowny i przód ucieka ale łatwo go wyczuć. Zimą pomimo tylnego napędu po obyciu sie z autem pozwala bardzo szybko, pewnie i bezpiecznie poruszać sie po śliskich nawierzchcniach. Oczywiście na dobrych oponach
Komfort
5,0
Widoczność
Świetne duże lusterka, widoczna maska i kanciaste nadwozie sprawiają że nic więcej nie trzeba.
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie bez zarzutu. Jedynie włacznik awaryjnych wymagał zmiany na podświetlany zeby po ciemku łatwirej go zlokalizować. Jak sie dużo jeździ to już sie go na macanta bez problemu używa.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety tutaj poldka nie pochwalę. Wentylacja jest słabiutka, wentylator tylko hałasuje zamiast dmuchać a ogrzewanie jest za słabe.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W aucie tej wielkości niema się do czego przyczepić. Może tylko ciut wiecej na nogi z tyłu by sie przydało ale np astra classic ma mniej miejsca
3,0
Wyciszenie
Fabryczny zadbany wydech jest dość cichy ale niestety silnik jest za słabo wygłuszony no i szumią uszczelki w okolicy słupków A. Przy predkosćiach do 110km/h całkiem cicho, później już tragedia. 180km/h - hardcore (a to auto tyle poleci)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali na mieście około 12-13l gazu w trasie 10-12 (duże opory powietrza) w zależności od stylu jazdy. Całkiem nieźle jak na tak stare, kanciaste, ciężkie i tylnonapędowe auto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kosztuje grosze, częsci jak za darmo a jak napisałem zadbany egzemplarz jest niezawodny
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie jak dbasz tak masz. Odpowiednio pieszczony pozwala robić tysiace km miesięcznie bez stresu że coś nawali. Regularnie trzeba zaglądać do hamulców - dbane są bardzo skuteczne, zaniedbane mogą sprawiać problemy. Czasem drobne problemy z elektryką, jak np czujnik temperatury czy ciśnienia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
50.000 km tak starym i z bogatą historią autem i żadnej awarii uniemożliwiajacej dalszej jazdy. Czeste wyjazdy po 1000-1500km w ciagu weekendu. Oczywiscie trzeba dbać o auto i pewne rzeczy robić jak już daja oznaki zuzycia a nie dopiero jak sie auto rozkraczy na drodze. Zawieszenie niezniszczalne, koszty napraw znikome.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
FSO Polonez Caro