Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Truck

Morpheus, 19 lat temu
Silnik 1.6 87KM 64kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 72 tys. km
FSO Polonez Truck 1.6 87KM 64kW 1986-1997 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Za te pieniądze jest całkiem nieźle ...
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jak silnik z poloneza. ma swoje wady, a zalet niewiele ... rdza go zaczyna wpierniczać, olej cieknie, co rusz to jakiś jego osprzęt ma usterki ... ale w gruncie rzeczy nie jest aż tak tragicznie. Łatwo wchodzi na obroty, przyspiesza znośnie ... z wysokich obrotów potrafi nawet zerwać przyczepność ... wrażliwy na paliwo, przy słabym zaczynają cykać zawory ...
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo dobra ... nie ma z nią poważnych problemów ... biegi wchodzą dosyć gładko ... jedyny mankament to to, że gałka potrafi się kręcić na lewarku, ale to w niczym nie przeszkadza ....
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest idealne ... podziwiam je do dziś ... z przodu kolumny, a z tyłu resory piórowe ... po prostu nie do zajeżdżenia ... próg zwalniający przy prędkości 60 km/h normalka ... A teraz nieszczęsny układ kierowniczy ... luz na ślimaku jakieś zaledwie 90 stopni ... bez wspomagania po kilkuletniej jeździe ma się mięśnie jak po rocznym treningu na siłowni ...
Komfort
3,0
Widoczność
Całkiem niezła ... tylko po jaką cholerę takie wielkie lusterko na pół szyby jeżeli mam z tyłu pakę ... to jakieś nieporozumienie
4,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza w porównaniu do poprzedników ( mam Trucka Plusa ) jest wręcz idealne ... wszystko pod ręką ... chociaż widać zacofanie - np przełączniki ... czcionka cyfr na tablicy rozdzielczej do złuddzenia przypomina tą z Porsche ( ma Poldek aspiracje :) Wycieraczki mają opcję ręcznego ustawiania interwału z przełącznika wycieraczek ... taki automat w takim samochodzie :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest bardzo dobrze ... elektronicznie rozwiązana centralka sterowania ( 3 pokrętła ), posiada nawet obieg wewnętrzny ...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo przestronnie i wygodnie ... kolumna kierownicy regulowana w pionie ...
5,0
Wyciszenie
Jak na Poloneza jest idealnie ... z zewnątrz wydech na obrotach chodzi jak samochód rajdowy :) nie pierdzi ale daje po uszach ... wewnątrz jest bardzo znośnie ...
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zero ekonomii ... jeżeli pojedzie się Truckiem szybko i dynamicznie ( pociśnie się go poprostu w obroty ) on odwdzięczy się nam spalaniem dochodzącym nawet w okolicach 25-30 litrów Pb95 / 100 km. Ale w gruncie rzeczy spalanie w mieście jakieś 10-12l/100km a w trasie 7-8l/100km Przejdźmy do kosztów obsługi i napraw ... auto jest tak tanie w utrzymaniu, że nie ma go do czego porównać. Ceny części są wręcz śmieszne ...
3,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze jest na prawdę nieźle ...
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co chwilę to noiwa usterka ... Psują się przewody zapłonowe ( przebijają na silik i auto traci gwałtownie obroty, szarpie i przygasa ), Zużywają się sprężynki przy klockach hamulcowych ( dwie kosztują 2 złote ) ale czynią takie spustoszenie, że szkoda pisać ... hamulce się blokują ( znaczy jeden ) i znosi ... w szybkim tempie zużywa klocki hamulcowe do metalu i niszczy tarczę ... a wystarczy wymienić sprężynki ... Szybko korodują elementy układu wydechowego ... Silnik cieknie powoli ... Akumulator się ulatniał i osadziła się korozja na silniku ... Szybko pochłania płyn cjhłodniczy ... i inne ...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwa razy zepsuła się nagrzewnica ... auto zaczyna powoli korodować ...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 87KM 64kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
FSO Polonez Truck