Szukaj

Informacje o FSO Polonez Truck

Lata produkcji: 1986 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia

FSO Polonez Truck – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 2
Długość 4586 mm
Rozstaw osi 2816 mm
Zwis tylny 1026 mm
Prześwit 180 mm
Wysokość progu załadowczego 730 mm
Przedział ładunkowy - długość 2000 mm
Przedział ładunkowy - wysokość 350 mm
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~amarantowy
Truck 1.9 D 70KM 51kW
FSO Polonez
Jeździłem nim jako młody kierowca w prywatnej spółce. Tak naprawdę to na nim nauczyłem się jeździć. Co prawda miałem malucha ale ze względu, że byłem studentem, to użytkowałem go rzadko. Natomiast Truckiem zwiedziłem prawie całą Polskę i dużą część byłego NRD, bo handlowaliśmy z tymi rejonami. Przede mną użytkował go doświadczony kierowca ale po mnie to wszyscy już byli młodzi i z niewielkim doświadczeniem, jak ja. Teraz po latach widzę jak my wszyscy go karygodnie katowliśmy i muszę stwierdzić, że Truck wytrzymywał to wszystko. Przypomnę, że w tamtych czasach nie było żadnych autostrad poza tymi w Niemczech. A po prl-owski kapitalizm zmuszał szefów, a oni nas, aby działać szybko, bez przerw, kompromisów i sentymentów. Zwłaszcza dla sprzętu. Moja ocena jest z perspektywy czasu, ponad 15-tu lat więc części faktów mogę już nie pamiętać i te wszystkie dokładne przebiegi, spalania. Niemniej jak spółka upadła to syndyk i tak go komuś sprzedał. Być może nawet jeszcze gdzieś jeździ. Tego już w tej chwili nie wiem. Kosztów również nie pamiętam, bo byłem tylko kierowcą tego auta, nie właścicielem. Niemniej w chwili obecnej już bym go nie kupił.
2,0
~Skati
Truck 1.9 D 70KM 51kW
FSO Polonez
ten samochód jest jak \"wyjdź i nie wracaj\". mam \"przyjemność\" od czasu do czasu jeździć tym rzęchem w firmie. wcześniej jeździłem nim codziennie ponad 100 km i chcę o tym zapomnieć. v- max 100 km/h. przy 90 widzę już śmierć w oczach. cały się trzęsie i strach że buda się rozpadnie. nie słuchajcie ludzi którzy mówią że ich poldoloty są super w wogóle fajne. najczęściej są to wiejscy chłopcy którzy lubą sobie zakręcić kółko na żużelku pod wiejską dyskoteką, albo emeryci którzy w życiu nie jeździli niczym lepszym.
2,5
~NIKI
Truck 1.6 87KM 64kW
FSO Polonez
hehe Tak naprawdę kupiłem ten samochód na po to żeby stał i zarabiał na siebie ;) Samochodem jeżdżę sporadycznie ale to naprawdę wielka przygoda. Naprawdę bardzo współczuje ludziom którzy tym czymś musza pokonywać 300 i więcej kilometrów. Układ kierowniczy jest tak nieprecyzyjny że nigdy niewiadomo gdzie to auto tak naprawdę pojedzie, wyciszenie mmmm jakie wyciszenie? Moim skromnym zadaniem go nie ma. Mam te auto rok i w tym czasie zrobiłem nim może 200 km i naprawdę współczuje ludziom którzy muszą jeździć na co dzień. No ale nic w tym roku zaczynam budowę to na pewno się przyda. A najlepsze jest to że przez rok auto się nie popsuło co prawda chyba nie działa pompa paliwa ale już chyba z taką go kupiłem ;)

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 21
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez Truck