Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VII Sedan

Szymon, 3 lata temu
Silnik 2.2 i-CTDi 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 211 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Accord VII Sedan 2.2 i-CTDi 140KM 103kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
3,21
24% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Nie sypie błędami.
Zawieszenie : Jeśli sprawne to bardzo dobrze tłumi i pewnie prowadzi się auto.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Łańcuch rozrządu.
Karoseria : Cienka blacha, słaby lakier = duużo rys i korozja
3,0
Całokształt
Auto użytkuje pół roku. Przejechałem 6 tysięcy kilometrów i poniżej spróbuję opisać moje wrażenia z jazdy. Poprzednie auto to volvo s60 2.0t automat (2005r) i prawdopodobnie czasem pozwolę sobie na porównania do poprzedniego samochodu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy jak na 4 cylindrowego diesla całkiem przyzwoita. Trochę trzęsie przy odpalaniu, ale być może zawieszenie silnika pomału umiera. Na plus gładka praca, brak poboru oleju, nie kopci nawet z gazem w podłogę. Na minus ŁAŃCUCH ROZRZĄDU, który rzęzi chyba po wyjeździe z fabryki. Oglądałem 4 accordy i wszystkie grzechotały. Po zakupie zacząłem przysłuchiwać się na parkingach innym egzemplarzom i na podajze 6 tylko jeden nie grzechotał. Wychodzi na to, że 1 na 10 był już po wymianie łańcucha :). Olej zmieniałem 3 razy po zakupie (każda wymiana po 500km) w celu oczyszczenia z nagaru z myślą, że napinacz jeszcze ciutek się wysunie i napręży łańcuch - bez skutku. Ceratec też nie pomógł, 0w30, 5w30, 10w40 takie oleje były lane podczas oczyszczania silnika i na każdym łańcuch rzęzi. Więc wniosek taki, że jak rzęzi to jedyny ratunek to wymiana całego zestawu. Na pocieszenie napiszę, że auta robią z grzechoczacym łańcuchem po 60 tysięcy kilometrów i dalej nie pękają.
2,0
Skrzynia biegów
Tu słabo, ale pewnie częściowo dlatego że poprzednio jeździłem automatem który poprostu mnie rozleniwił. Tak czy inaczej troche haczy, biegi wchodzą z lekkim oporem, ogólnie nic przyjemnego tym bardziej w mieście.
5,0
Układ jezdny
Tu plus dla Hondy. Pewne prowadzenie, czuły układ, nie trzeba na rondzie robić pełnego obrotu kierownicą jak w starych mercach :D
2,0
Karoseria
Są małe ogniska korozji, głównie nadkola z tyłu. Lakier słabiutki, auto całe porysowane (czarny), blacha cieniutka co słychać przy zamykaniu drzwi. Myślałem, że się przyzwyczaję, ale tak nie jest. Nienawidzę zamykać drzwi w tym aucie. Volvo s60 pod względem otwoerania/zamykania drzwi jak i bagaznika gniecie hondę na łopatki.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma się do czego przyczepić. Do przodu dobrze, na boki dobrze, lusterka duże, a z tyłu czujniki.
3,0
Ergonomia
Nie podoba mi się sterowanie nawiewami w ekranie. Z racji, że jeżdżę trochę mocno odsuniety nie wszystko mam pod ręką i bez patrzenia. Nie jest źle, ale komfortową obsługą też tego nie nazwę. Tym bardziej że świruje mały wyświetlacz ten u góry na środku deski i trzeba co jakiś czas puknąć palcem, bo przygasa i nie widzę godziny oraz aktualnej temperatury z nawiewów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Problem z klimą. Przestała się włączać, a na dzień dzisiejszy sprawdziłem tylko przekazniki. Być może czujnik ciśnienia, być może padł kompresor - nie byłem jeszcze u magików więc nie wystawiam złej opinii. Oprócz sterowania nawiewami z ekranu wszystko w porządku. Fotele szybko i mocno grzeją to podbija ocenę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nikt nie narzekał (4 dorosłych ludzi w aucie).
3,0
Wyciszenie
Nienajlepiej w deszczu, słychać cienką blachę na dachu i szum opon. Nie przekraczam 120km/h więc na temat szumu wiatru się nie wypowiem. Do 120 na pewno głośniej niż w Volvo stąd 3 gwiazdki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części już nie tak drogie jak kiedyś. Nawet jeśli droższe niż do VW to rekompensuje niskim spalaniem, brak DPF, nie pali oleju, wtryski podają jak trzeba, nie dymi, nie zalewa. Poprzedni właściciel robił komplet sprzęgła bo ponoć to jest minus tych accordów ale to wciąż nie są ogromne koszta.
2,0
Stosunek jakość/cena
Twierdzę, że używki są przeceniane. Nie wiem za co trzeba tyle zapłacić bo to auto w zasadzie niczym się nie wyróżnia. Fakt że nie trzeszczy nic w środku, ale reszta zwyczajna jak 90% sedanów, a jednak cena wciąż wysoka.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łożyska kół, upierdliwe tylne zaciski hamulcowe, przestała włączać się klimatyzacja(jeszcze nie zdiagnozowano), oparcie elektrycznie regulowane fotela pasażera przestało działać, gasnący mały wyświetlacz u góry deski rozdzielczej, przepalające się żarówki mijania i przeciwmgłowe.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ponoć padają sprzęgła, a raczej docisk. Tak czy inaczej wiąże się to z demontażem skrzyni co generuje koszta. Trzeba pilnować sworzni wahacza, bo zaniedbanie tej kwestii może skończyć się tragedią! Grzechoczą łańcuchy rozrządu. Na forum można wyczytać że po 2005r poprawiono rozrząd. Guzik prawda oglądałem 4 accordy 07r. Wszystkie grzechotały, a na ulicy spotkalem juz pierwszego nowszego accorda z 2.2 I-DTEC który też rzęził więc Honda nie wyeliminowała problemu.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CTDi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Accord VII Sedan 2.2 i-CTDi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Accord VII Sedan